2014-04-06, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Lite kinki är nog allt MB. Vidare med tanke på att han raderade VB sms samt inte kommer ihåg vad hon hade skrivit, läs vad som insinueras i FUP s.883:

07:45
Vatchareeya Bangsuan
förresten i tisdags förlåt att jag gjorde så där vet det är inte så lätt att bli förlåten känner så fel du får slå mig, ge nå straff eller vad som helst om du inte ge något straff så känns det mycket fel efter jag gjorde det jag tänkte inte lång före, dumma mig.

10:35
Micke Berg
Det är ingen fara. DU vet vad du får för straff... det blir samma som sist.

11:43
Vatchareeya Bangsuan
Det tror jag inte hmm om du ser dom 500 mess då vill du typ döda mig

11:54
Micke Berg
Jag får väl radera dessa utan att läsa dem då. Kan ju inte vara så svårt.

Märkligt att åklagarna inte pressar MB på detta.

Verkligen! Någon nämnde för ett tag sedan att MB skrev ungefär såhär "när har man gjort sig förtjänt av att dödas?" på sin förra facebook våren 2013. Har någon det på print screen?
Citera
2014-04-06, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
65 kg vid invägningen på Öjebyn och 1,90 lång låter mera som ett snöre med en knut på än en kille med fysisk styrka. Nej, jag tror inte att KJ hade klarat Vatchareeya ensam, det hade i varje fall inte gått spårlöst förbi. Jag tror man var två till på henne.

Och KJ åt med god aptit från mordet och fram till han greps 3 veckor senare?
Citera
2014-04-06, 18:06
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
VB var troligen redan död när sista hugget utdelades vilket leder tankarna till att gm har kommit tillbaka till offret för att kolla om hon fortfarande var vid liv, eller så bara av ren ondska. Ett utdraget dödsförlopp där hon slutligen dör av blodförlust, därefter några hugg till för att kontrollera att hon verkligen är död.

Jag tror de sista två dödande sticken i hjärtat utdelades då man tyckte att hon tog för god tid på sig att dö. Hon levde efter sticken i ryggen och eftersom gärningspersonerna ville bevittna dödsögonblicket stack man henne två gånger i hjärtat för att avsluta.
Citera
2014-04-06, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Utredningen visar tydligt att VB är frustrerad och ledsen sista tiden. I början av mars skriver hon något personligt på karateklubbens medlemssida och blir utesluten av MB. Att AN enligt uppgift ska ha skickat hot via sms 1-1/2 månad innan VB försvann stämmer väl in i tidsbild.

Tittar man på konversationen mellan VB och MB den 13 e april kan man läsa att VB är förtvivlad över att hon gjort fel som tvingat honom. Hon skriver att hon inte orkar tänka på vad hon måste göra och att han måste hata henne. Vad är det hon måste göra ?
16 e april vågar hon inte komma till Dojon efter allt som hänt. Vad hade hänt, förutom den massiva mängden sms och avstängningen, som skedde i mars månad ?
Att VB håller sig från träningslokalen den andra halvan av april bekräftas av ett vittnesmål i fup.

VB ber om ursäkt den 28 april för att hon skrivit att hon hatar honom. Hon förklarar det med att hon varit arg på alla.

Ska man prata motivbild så ligger någon form av utpressning nära till hands. Studierna gick heller inget vidare och pengarna räckte aldrig till. Studiebidraget och extrainkomsten gav sammanlagt 3000 kr i månaden. I mars månad fick hon efter utpressning ett busskort, kravet på 1000 kr extra uteblev då killen hade ont om pengar.
Vem eller vilka det skulle röra sig om har jag däremot ingen teori om. Endast att den eller de som har utfört detta har en sadistisk läggning med en våldshistorik bakom sig.
Att tränare med fru skulle ha utfört detta verkar inte troligt.

hon var troligtvis rädd pga hoten
Citera
2014-04-06, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag tror de sista två dödande sticken i hjärtat utdelades då man tyckte att hon tog för god tid på sig att dö. Hon levde efter sticken i ryggen och eftersom gärningspersonerna ville bevittna dödsögonblicket stack man henne två gånger i hjärtat för att avsluta.

ja och att GM nr2 ville få det avklarat snabbt och kanske också befria henne från lidandet!!
Citera
2014-04-06, 18:09
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Och KJ åt med god aptit från mordet och fram till han greps 3 veckor senare?

Vad kan han då ha vägt vid mordtillfället ? Mindre än VB ?
Citera
2014-04-06, 18:15
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
ja och att GM nr2 ville få det avklarat snabbt och kanske också befria henne från lidandet!!

Ingen gärningsperson ville avsluta det här snabbt, det var liksom inte syftet med eventet. Och någon tanke på att bespara Vatchareeya lidande tror jag inte någon av de inblandade hade intresse av, syftet var nog snarare det motsatta.
Citera
2014-04-06, 18:30
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Jag tror att VB var rädd för både AN och MB pga hoten. Därför sökte hon sig till KJ den 4 maj, till tryggheten..

VB hotade antagligen med att polisanmäla de hotfulla smsen och det kan mycket väl ha varit det som ledde till hennes död!!! ................................. bevisen fanns i hennes mobil!

VB hade även hon hotat med att sprätta upp deras katt och det är möjligt att hoten från bådas håll trappades upp allteftersom. Just därför verkar en rädsla för polisanmälan inte riktigt passa in i sammanhanget.

Tror snarare på hot om avslöjande av illegal verksamhet i kombination med utpressning. Från VB:s sida då. Anledningen skulle ha varit brist på pengar och ett mönster av hot och utpressning. Jag pratar om gränslöshet och impulsivt beteende.
Citera
2014-04-06, 18:36
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
. Massis känslosamma spekulativa åsikter/metoder kan man däremot diskutera.
Du kritiserar Massi men jag antar att du inte direkt har några kritiska synpunkter på
advokatens utspel om en viss karatetränare eller har du det kanske?
Det var i sin ordning? Det var etiskt helt försvarbart i din värld förmodar jag.

Hamilkar skrev så här om den saken:

https://www.flashback.org/sp48245058
Citera
2014-04-06, 18:39
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Verkligen! Någon nämnde för ett tag sedan att MB skrev ungefär såhär "när har man gjort sig förtjänt av att dödas?" på sin förra facebook våren 2013. Har någon det på print screen?

Kommer ihåg att jag läst det. Innan han stängde ner sin sida.
Citera
2014-04-06, 18:40
Medlem
Citat:
Utredningen visar tydligt att VB är frustrerad och ledsen sista tiden. I början av mars skriver hon något personligt på karateklubbens medlemssida och blir utesluten av MB. Att AN enligt uppgift ska ha skickat hot via sms 1-1/2 månad innan VB försvann stämmer väl in i tidsbild.

Tittar man på konversationen mellan VB och MB den 13 e april kan man läsa att VB är förtvivlad över att hon gjort fel som tvingat honom. Hon skriver att hon inte orkar tänka på vad hon måste göra och att han måste hata henne. Vad är det hon måste göra ?
16 e april vågar hon inte komma till Dojon efter allt som hänt. Vad hade hänt, förutom den massiva mängden sms och avstängningen, som skedde i mars månad ?
Att VB håller sig från träningslokalen den andra halvan av april bekräftas av ett vittnesmål i fup.

VB ber om ursäkt den 28 april för att hon skrivit att hon hatar honom. Hon förklarar det med att hon varit arg på alla.

Ska man prata motivbild så ligger någon form av utpressning nära till hands. Studierna gick heller inget vidare och pengarna räckte aldrig till. Studiebidraget och extrainkomsten gav sammanlagt 3000 kr i månaden. I mars månad fick hon efter utpressning ett busskort, kravet på 1000 kr extra uteblev då killen hade ont om pengar.
Vem eller vilka det skulle röra sig om har jag däremot ingen teori om. Endast att den eller de som har utfört detta har en sadistisk läggning med en våldshistorik bakom sig.
Att tränare med fru skulle ha utfört detta verkar inte troligt.

Den bild jag får är en tjej med nästan inga kvinnliga nära vänner, däremot ovanligt många manliga chaufförer som skjutsar henne hit och dit.

Ofta män äldre män än henne själv. Behöver inte betyda något. Bara en notering jag gjort.
Citera
2014-04-06, 18:50
Medlem
Citat:
VB hade även hon hotat med att sprätta upp deras katt och det är möjligt att hoten från bådas håll trappades upp allteftersom. Just därför verkar en rädsla för polisanmälan inte riktigt passa in i sammanhanget.

Tror snarare på hot om avslöjande av illegal verksamhet i kombination med utpressning. Från VB:s sida då. Anledningen skulle ha varit brist på pengar och ett mönster av hot och utpressning. Jag pratar om gränslöshet och impulsivt beteende.

Jag tror du har rätt.

EDIT. Illegal verksamhet ställer jag mig dock frågande till.
Senast redigerad av Remark 2014-04-06 kl. 18:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in