2014-04-05, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TormelSnorkel
Mycket intressant! Jag skulle gärna se texten i sin helhet.

Några frågor:

- Vad skulle motivet till detta kunna vara?

Kortfattat:

The question tormenting millions worldwide is "Why"? What could be the motive behind the radio-controlled hijacking and deliberate murder of all on board Malaysian Airlines flight 370?

Among the 200-plus passengers bound for Beijing, the target group for the hijack is narrowing down to 20 tech employees working for Freescale Semiconductors, based in Austin, Texas. Among these programmers and systems designers are 12 Malaysians and 8 citizens of mainland China.

Citat:
- Varför flög det andra planet så lågt över Maldiverna? Och på låg höjd dessutom. Var planet på väg till Diego Garcia måste det göra en rejäl omväg för att passera Maldiverna och borde dessutom ha passerat på hög höjd.

För att undvika radarn...

Citat:
- Hur bedömer du seriositeten på dokumenten?

Dokumenten är mycket trovärdiga och är baserade på fakta. Spridningen har främst koncentrerats till Australien men eftersom jag har kontakter där har jag fått tag på dokumenten den vägen. USA gör som sagt allt för att stoppa spridningen av dokumenten, och det skulle de ju aldrig göra om det bara vore trams.
Citera
2014-04-05, 18:53
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av besserwissertyp
Kortfattat:

The question tormenting millions worldwide is "Why"? What could be the motive behind the radio-controlled hijacking and deliberate murder of all on board Malaysian Airlines flight 370?

Among the 200-plus passengers bound for Beijing, the target group for the hijack is narrowing down to 20 tech employees working for Freescale Semiconductors, based in Austin, Texas. Among these programmers and systems designers are 12 Malaysians and 8 citizens of mainland China.

För att undvika radarn...

Dokumenten är mycket trovärdiga och är baserade på fakta. Spridningen har främst koncentrerats till Australien men eftersom jag har kontakter där har jag fått tag på dokumenten den vägen. USA gör som sagt allt för att stoppa spridningen av dokumenten, och det skulle de ju aldrig göra om det bara vore trams.
Tack för svar.

Jag kan säga att jag, dagen efter att planet försvann, och innan några spekulationer kommit igång, fick information - från en mycket seriös källa - att det var en grupp experter inom halvledarteknologi som var orsaken till att planet försvunnit och att det handlade om smuggling av något ytterst känsligt.

Men om nu den här manövern var så välplanerad så kan jag inte förstå varför man inte stoppade planet redan innan det lyft och tog hand om de misstänkta.

Har förresten en uppgift om att samtliga 20 från Freescale var etniska kineser, även om den del av dem var Malaysiska medborgare.
Citera
2014-04-05, 21:42
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Tack för svar.

Jag kan säga att jag, dagen efter att planet försvann, och innan några spekulationer kommit igång, fick information - från en mycket seriös källa - att det var en grupp experter inom halvledarteknologi som var orsaken till att planet försvunnit och att det handlade om smuggling av något ytterst känsligt.

Men om nu den här manövern var så välplanerad så kan jag inte förstå varför man inte stoppade planet redan innan det lyft och tog hand om de misstänkta.

Har förresten en uppgift om att samtliga 20 från Freescale var etniska kineser, även om den del av dem var Malaysiska medborgare.

Kan man misstänka att de experterna satt på något (information/kunskap eller teknologi) som inte fick nå fram till Kina? Det verkar ju främst vara USA som vill sopa saker under mattan men Kina har varit underligt passiva och tysta kring det här. Som någon skrev har ju Kina satelliter som borde varit till hjälp redan i ett tidigt skede. Man vet inte vad man ska tro gällande den här händelsen.

Om det nu är något nytt inom halvledar-teknologi, vad isåfall kan det tänkas vara?

Mvh
Citera
2014-04-06, 00:53
Medlem
Publicera dokumenten, kontakta TPB och lägg ut dom?
Jag är övertygad om att USA ligger bakom skiten.
Information likt detta är GALET intressant.
https://www.youtube.com/watch?v=p2eQ3XGqMWA

https://www.youtube.com/watch?v=QpxN1tlqDeg

https://www.youtube.com/watch?v=DKwXDL7loLc Anon.

https://www.youtube.com/watch?v=Q_VVSowdNB0 SMS från gissla m.m.
Citera
2014-04-06, 03:01
Medlem
Det dokumentet någon sänt dig... Liknar ju Dr. Hussain Almousawi's sammanfattning av all information tillgänglig...
https://groups.yahoo.com/neo/groups/alhakieka/conversations/topics/35002
Låter ju trovärdigt iallafall.
Citera
2014-04-06, 08:13
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Kan man misstänka att de experterna satt på något (information/kunskap eller teknologi) som inte fick nå fram till Kina? Det verkar ju främst vara USA som vill sopa saker under mattan men Kina har varit underligt passiva och tysta kring det här. Som någon skrev har ju Kina satelliter som borde varit till hjälp redan i ett tidigt skede. Man vet inte vad man ska tro gällande den här händelsen.

Om det nu är något nytt inom halvledar-teknologi, vad isåfall kan det tänkas vara?

Mvh

Citat:
Ursprungligen postat av Coovex
Det dokumentet någon sänt dig... Liknar ju Dr. Hussain Almousawi's sammanfattning av all information tillgänglig...
https://groups.yahoo.com/neo/groups/alhakieka/conversations/topics/35002
Låter ju trovärdigt iallafall.
Det motiv jag fick höra dagen efter försvinnandet var det som beskrivs i Almousawi's sammanfattning; det handlade om den nya halvledarteknologi som möjliggör miniatyrisering av en rad vapen och andra saker som kan användas i krigföring.

Men det finns några relevanta invändningar mot teorin i allmänhet och mot Almousawi's dokument i synnerhet:

- Almousawi är fullständigt ute o svamlar om ägande mm i Freescale. Företaget kontrolleras inte alls av Blackstone och ännu mindre av Rothschild eller "sionistiska" intressen. *suck*. Freescale är börsnoterat, och Blackstone äger bara runt 10%. Dessutom är Blackstone ett vanligt riskkapitalbolag och inte knutet till någon regering eller krigsmakt. Jag gissar att den konspiratoriske Almousawi blandar ihop Blackstone och Blackwater

- Om nu något land/intresse misstänkte att det fanns dokument och/eller personer med känslig information på planet - då borde det ha varit betydligt enklare att slå till innan planet lyfte. Varför göra en jätteoperation med ett extra flygplan och låta över 200 oskyldiga mista livet? Borde varit mycket enklare att slå ut misstänkta personer långt före flygningen.

- om det nu var en stor Boeing som flög under MH370, varför syntes den inte på radar mer än vid något enstaka tillfälle?

- slutligen den svåraste invändningen: den teknologi det handlar om uppstår inte över en natt, och när ett halvledarföretag har knäckt ett visst problem brukar det inte ta många år förrän konkurrenterna lyckas, de med. Så det "bästa" ett sådant här attentat skulle kunna åstadkomma är att fördröja spridningen av teknologin med ett år eller två. Det motiverar inte ett så drastiskt agerande, enligt min mening.

Kvarstår att denna teori fanns i omlopp redan dagen efter att planet försvann och innan det fanns anledning att misstänka något annat än en "vanlig" olycka.
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2014-04-06 kl. 08:53.
Citera
2014-04-06, 09:32
Medlem
Citat:
- slutligen den svåraste invändningen: den teknologi det handlar om uppstår inte över en natt, och när ett halvledarföretag har knäckt ett visst problem brukar det inte ta många år förrän konkurrenterna lyckas, de med. Så det "bästa" ett sådant här attentat skulle kunna åstadkomma är att fördröja spridningen av teknologin med ett år eller två. Det motiverar inte ett så drastiskt agerande, enligt min mening.

Kvarstår att denna teori fanns i omlopp redan dagen efter att planet försvann och innan det fanns anledning att misstänka något annat än en "vanlig" olycka.

Intressanta punkter... dock måste jag meddela att din "svåraste invändning" är min lättaste.
USA GOV. har teknologi som vi inte ens kan drömma om. Deras Black projects har avslöjats flera gånger, William Cooper-informationen(mördad), MKULTRA-vitcims, Mike Schratt, Phil Schneider(mördad) eller varför inte ta Barnaby Jack som redovisade hur "enkelt" det var att hacka en ATM samt Pacemakers han blev mördad. Pablo Holma etc. som visar hur man kan hacka och radiostyra vilken nyare bil som helst. (man undrar ju vad som verkligen hände med Michael Hastings och typ Paul Walker...)
Här är Schratts lecture för ett par årsedan: https://www.youtube.com/watch?v=xfGqINFNL40
Detta är endast en bråkdel av all tillgänglig information så jag tror nog att de har teknologi för att utföra denna kupp.
Men jag tvivlar fortfarande på Dr. Husseins påståenden.
Keep diggin'
Citera
2014-04-06, 12:32
Medlem
bananasvennes avatar
Citat:

Mvh

Enligt vissa källor skall kineserna ha köpt ett stulet system som talibanerna kapade av USA i Afghanistan och gömt det på kinesiska ambassaden i Kuala Lampur och skickat det i lasten på det försvunna planet

Citat:
The Americans are withdrawing from the Afghanistan, one of their command and control system (used for controlling the pilotless drones) was hijacked by Taliban. When American transport convoy was moving down from one of the hill top bases. The Taliban ambushed the convoy and killed 2 American Seal personnel, seized the equipment/weapons, including the command and control system, which weighed about 20 tons packed into 6 crates. This happened about a month ago in Feb 2014.

Taliban objective was to generate money as they are in need off which is a well-known fact. They want to sell the system to Russian or Chinese. Never forget China is Pakistan military partner & good friendship with ISI. It is also a well-reported fact that ISI support Taliban both in terms of political and arms. They also gave Pakistan nuclear capable missiles. This is also widely reported fact.

Unfortunately, The Russian is too busy in Ukraine & Chinese are hungry for control system technology. Just imagine if the Chinese master the technology behind the command and control system, all American drones will become useless helping Taliban, Pakistan and other countries where US has conflict or Al Qaida presence.

So Chinese sent 8 top defence scientists to check the system and agreed to pay millions for it. Remember out of 20 scientist killed 8 were Chinese working for Freespace, a company involved in defence technology. It is also interesting to note that Freescale Company is a spin off of Motorola, a well know company in defence technology & communication.

Sometime in early Mar 2014, the 8 scientists and the 6 crates made their way to Malaysia, thinking that it was the best covert way to avoid detection. The cargo was then kept in the Embassy under diplomatic protection. Meanwhile the American has engaged the assistance of Israeli intelligence, and together they are determined to intercept and recapture the cargo.

The Chinese calculated that it would be safe to transport it via civilian aircraft so as to avoid suspicion. After all direct flight from KL to Beijing takes only 4 and half hours, and American will not hijack or harm the civilian. So MH370 is the perfect carrier. Don’t forget that US has a radar station in Indian Ocean.

There were 5 American and Israeli agents onboard who are familiar with Boeing operation. The 2 "Iranians" with stolen passports could be among them. However Israeli passengers are not in list of passengers but this is can be very easily manipulated since the design was that no passengers would be every found.

http://drgauravpradhan.blogspot.se/2014/03/malaysia-airlines-mh370-crash-planned.html
Citera
2014-04-06, 12:52
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananasvenne
Enligt vissa källor skall kineserna ha köpt ett stulet system som talibanerna kapade av USA i Afghanistan och gömt det på kinesiska ambassaden i Kuala Lampur och skickat det i lasten på det försvunna planet

http://drgauravpradhan.blogspot.se/2014/03/malaysia-airlines-mh370-crash-planned.html

Om det nu gäller drönar-teknologi, har de 20 passagerarna som jobbade åt samma företag något med saken att göra? Tycker det känns som att "de 20" är det som sticker ut med hela den här prylen. Fick ju höra att de jobbade med halvledar-teknologi. Kan det rent av vara så att båda dessa rykten stammer kanske?

Mvh
Citera
2014-04-06, 14:51
Medlem
bananasvennes avatar
Citat:
Om det nu gäller drönar-teknologi, har de 20 passagerarna som jobbade åt samma företag något med saken att göra? Tycker det känns som att "de 20" är det som sticker ut med hela den här prylen. Fick ju höra att de jobbade med halvledar-teknologi. Kan det rent av vara så att båda dessa rykten stammer kanske?

Mvh

Mycket möjligt, kan också förklara varför kineserna skickade ut så många fartyg i letandet direkt....dom visste vad som fanns i lasten men kan inte gå ut med det officiellt

En annan sak som är märkligt är att de andra passagerarna förutom de kinesiska inte verkar ha några anhöriga....man hör inget om anhöriga från Australien,Frankrike,England etc etc

Det enda man läst är om de kinesiska anhöriga
Citera
2014-04-06, 15:28
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananasvenne

Å ena sidan en mycket intressant teori.

Å andra sidan: om man nu hade tid att planera denna manöver så hade det varit mycket enklare att spränga planet (och förstöra lasten) när planet stod utan passagerare.

Och CIA- och Mossad-agenterna som var med ombord: hur tog de sig ut ur planet i tid? Eller gav de sina liv för detta?

Har även för mig att USA kontrollerar sina drönare från centraler i USA och att man på sin höjd har relästationer och mindre kontrollenheter vid fronterna. Dessa kan inte gärna väga 20 ton?

Trots invändningarna ovan tycker jag att detta är litet intressant eftersom den förmodade rutten är så oerhört svår att förklara.
Citera
2014-04-06, 15:46
Medlem
Citat:
Det motiv jag fick höra dagen efter försvinnandet var det som beskrivs i Almousawi's sammanfattning; det handlade om den nya halvledarteknologi som möjliggör miniatyrisering av en rad vapen och andra saker som kan användas i krigföring.

Men det finns några relevanta invändningar mot teorin i allmänhet och mot Almousawi's dokument i synnerhet:

- Om nu något land/intresse misstänkte att det fanns dokument och/eller personer med känslig information på planet - då borde det ha varit betydligt enklare att slå till innan planet lyfte. Varför göra en jätteoperation med ett extra flygplan och låta över 200 oskyldiga mista livet? Borde varit mycket enklare att slå ut misstänkta personer långt före flygningen.

Men om USA hade tagit hand om detta inför hela världens ögon innan flygningen så skulle de ha fått enorm kritik. Jag tror att USA vill sköta det här under ytan, precis som vid 9/11.

En fråga: Varför undanhåller USA viktig information kring detta försvinnande om de inte är inblandade själv?

Citat:
- om det nu var en stor Boeing som flög under MH370, varför syntes den inte på radar mer än vid något enstaka tillfälle?

För att radarn bara kan ta emot signaler från mellanhöjd. Över eller under en viss höjd så funkar inte radarn. Därför.

Detta med att det var två flygplan fast på olika höjd skulle förklara varför man fick signaler från både hög höjd och låg höjd. Hittills har man trott att det var Malaysian Airlines Flight 370 som flög upp och ner, men faktum är att det var två flygplan på olika höjder som fick det att se ut så.

Citat:

Jag fick också uppgifter ett par dagar efter försvinnandet att det inte var en olycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in