Någon av de mer rutinerade och välinformerade som skulle kunna göra en kvalificerad gissning på hur detta provs normeringstabell blir. Med tanke på att det var väldigt stor del förstagångsskrivare och gymnasister, men även att det var ca 88 000 som skrev mot höstens 54 000.
Skulle gärna vilja höja från höstens 1,65 till 1,7 eller över, men med tanke på mängden slarvfel på mattedelen blir det nog svårt, skrapade ihop följande, Verb: 66 Kva: 57 vilket i hade resulterat i 1,65 igen

om man använder höstens tabeller. Så finns chansen att det blir 1,7 eller snubblar jag på mållinjen igen.