2014-04-06, 12:52
  #34561
Medlem
mo-lesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celuex
Oki tack! Ah vet, hade en vana att läsa en "understrecket" på svd samt en artikel på the economist om dagen. Sen behövde mobilen åka in på lagning och allt o så försvann vanan. men nu blir det hårdplugg till HT. Gick det prima för dig?

Nä söp mig full efteråt, fick 66 kvant och 57 verb. Ville bara förtränga det. Siktar på 1.7+
Citera
2014-04-06, 13:04
  #34562
Medlem
Gilgamesh.s avatar
Faan, jag verkar vara antitesen till alla här inne. Tyckte jag lekte in kvant(69) men verb gick helt åt helvete(pinsamma 51)(51!!??!!!!???). Hur fan kan jag vara så ojämn?? Aja hur tycker ni man ska gå till väga för att höja sig på verb-delen??
Citera
2014-04-06, 13:12
  #34563
Medlem
Mikronesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gilgamesh.
Faan, jag verkar vara antitesen till alla här inne. Tyckte jag lekte in kvant(69) men verb gick helt åt helvete(pinsamma 51)(51!!??!!!!???). Hur fan kan jag vara så ojämn?? Aja hur tycker ni man ska gå till väga för att höja sig på verb-delen??
Vad fick du på de inbördes delarna av VERB?
Citera
2014-04-06, 13:18
  #34564
Medlem
är det fel på 30? Frågan är vilka 2 som har högst temperatur. Tycker det ser självklart ut att blacken och grannfjärden har högre än de 2 andra??

http://i.imgur.com/vtQ6Edf.png
Citera
2014-04-06, 13:18
  #34565
Medlem
Hur säkert tror ni att man kan följa normeringstabellerna i år? Har en del beslut att ta om utbildning och vill inte sätta mig i skiten. De är ändå 27% ökning av antalet som skrev testet. Tror ni att de resulterar i högre, lägre eller samma resultat som normeringstabellerna anger?
Citera
2014-04-06, 13:20
  #34566
Medlem
Om jag har svarat likadant som jag hade fört över till det papperet man fick ta med sig verkar det som att jag kommer få 76 på kvant och 75 på verb. Detta borde ju räcka till 2.0, men är ändå inte helt säker. Spännande fyra veckor nu!

EDIT: Vill förresten tillägga att en av frågorna jag hade fel på var en MEK, något i stil med hur några fjällväxter fortplantar sig. Jag tyckte att det var så uppenbart att det var växter att det inte kunde vara "vegetativt", tänkte att textens sammanhang måste vara i jämförelse med andra växter, så jag svarade "sporadiskt". Vissa växter fortplantar ju sig bara vid speciella förhållanden, tänkte att dessa kanske gjorde det sporadiskt. Anser ni hade jag hade solklart fel eller att detta är något man kan klaga på? Jag la ca 10 minuter på denna frågan sammanlagt, kunde verkligen inte lista ut vad de ville ha för svar.
__________________
Senast redigerad av ted.awa 2014-04-06 kl. 13:33.
Citera
2014-04-06, 13:22
  #34567
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spirates
är det fel på 30? Frågan är vilka 2 som har högst temperatur. Tycker det ser självklart ut att blacken och grannfjärden har högre än de 2 andra??

http://i.imgur.com/vtQ6Edf.png

Vad menar du? Just den delen av frågan var ju lätt, men det var ju samtidigt en längre fråga än de flesta andra, då man också skulle hitta de två lägsta.
Citera
2014-04-06, 13:23
  #34568
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spirates
är det fel på 30? Frågan är vilka 2 som har högst temperatur. Tycker det ser självklart ut att blacken och grannfjärden har högre än de 2 andra??

http://i.imgur.com/vtQ6Edf.png

Ser inte frågan. Kollat rätt fjup och tidpunkt?
__________________
Senast redigerad av Wireman 2014-04-06 kl. 13:30.
Citera
2014-04-06, 13:30
  #34569
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ted.awa
Vad menar du? Just den delen av frågan var ju lätt, men det var ju samtidigt en längre fråga än de flesta andra, då man också skulle hitta de två lägsta.
Citat:
30.Vilka två fjärdar hade högst vattentemperatur respektive lägst vattentemperatur på provtagningsdjupet 25, 30 eller 40 m i slutet av september?

A Blacken och Granfjärden respektive Ekoln och Görväln
B Blacken och Granfjärden respektive Skarven och Görväln
C Prästfjärden och S. Björkfjärden respektive Ekoln och Skarven
D Prästfjärden och S. Björkfjärden respektive Ekoln och Görväln

Och högst vatten har ju Blacken och Granfjärden så rätt svar borde väll rimligtvis bli antingen A eller B?
Citera
2014-04-06, 13:32
  #34570
Medlem
Boblovebudss avatar
Någon av de mer rutinerade och välinformerade som skulle kunna göra en kvalificerad gissning på hur detta provs normeringstabell blir. Med tanke på att det var väldigt stor del förstagångsskrivare och gymnasister, men även att det var ca 88 000 som skrev mot höstens 54 000.

Skulle gärna vilja höja från höstens 1,65 till 1,7 eller över, men med tanke på mängden slarvfel på mattedelen blir det nog svårt, skrapade ihop följande, Verb: 66 Kva: 57 vilket i hade resulterat i 1,65 igen om man använder höstens tabeller. Så finns chansen att det blir 1,7 eller snubblar jag på mållinjen igen.
Citera
2014-04-06, 13:35
  #34571
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spirates
Och högst vatten har ju Blacken och Granfjärden så rätt svar borde väll rimligtvis bli antingen A eller B?

Rätt svar på den frågan är ju A?
Citera
2014-04-06, 13:38
  #34572
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boblovebuds
Någon av de mer rutinerade och välinformerade som skulle kunna göra en kvalificerad gissning på hur detta provs normeringstabell blir. Med tanke på att det var väldigt stor del förstagångsskrivare och gymnasister, men även att det var ca 88 000 som skrev mot höstens 54 000.

Skulle gärna vilja höja från höstens 1,65 till 1,7 eller över, men med tanke på mängden slarvfel på mattedelen blir det nog svårt, skrapade ihop följande, Verb: 66 Kva: 57 vilket i hade resulterat i 1,65 igen om man använder höstens tabeller. Så finns chansen att det blir 1,7 eller snubblar jag på mållinjen igen.

Det går ju bara att spekulera i hur det ändrar sig jämfört med föregående år, men skulle tro att du hamnar på 1.65.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in