2014-04-06, 09:46
Medlem
nafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trulyawesome
Nej, men polisen har en misstänkt och tre anonyma användare på Flashback säger att det är han så då måste det vara så.

Okej, tack för informationen. Då får vi väl börja luska fram vem denna person kan vara !
Någon kalmarbo som vet vem det kan vara?
Citera
2014-04-06, 10:12
Medlem
Riktigt äckligt och synd. Troligenvis så har inte varit dömd tidigare då för att kunna jobba på förskola måste begära papper från polis myndigheten som visar man inte har någon sexuella brott bakom sig. Har jobbat tidigare på förskola under 4 års tid på olika förskolor och jag gjorde detta varenda gång.
Citera
2014-04-06, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snegassap
Jag tycker det får vara slut på spekulationer!
Personen är inte lagförd eller dömd!
Man kan INTE hänga ut människor på detta sätt!
Det är ingen skillnad mot det som Robert Aschberg sysslar med i sina program.
Citera
2014-04-06, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Ingen härinne verkar reflektera över att det ni gör är olagligt.
Jag kommer på rak arm inte ihåg vilken lag som reglerar outning av MGM. Kan du ge källa på det?
Citera
2014-04-06, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lordshin
Gäller dock att veta vilken tingsrätt/hovrätt rättegången skedde i då, för de har väl vad jag vet inget centralt arkiv, så lite jobbigare blir det om man vill få fram information så långt tillbaks.
Du har helt rätt. Det är till och med värre än så. Ofta är de inte sökbara på namn utan bara datum, så man måste leta i de (ibland) digitaliserade domböckerna på rätt dag. Nu för tiden PDF:as dock allt och är sökbart. Men Brottsregistret har allmänheten ändå inte tillgång till, utan man måste vända sig till rätt tingsrätt för att hitta domen. Alltså kommer misstänkt i princip att hängas ut för tid och evighet om han döms.
Citera
2014-04-06, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nadastress
Riktigt äckligt och synd. Troligenvis så har inte varit dömd tidigare då för att kunna jobba på förskola måste begära papper från polis myndigheten som visar man inte har någon sexuella brott bakom sig. Har jobbat tidigare på förskola under 4 års tid på olika förskolor och jag gjorde detta varenda gång.
Tror inte man behöver det för praktik dessvärre
Citera
2014-04-06, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snarkar
Tror inte man behöver det för praktik dessvärre
Om kommunen följt lagen behövs ett tomt kriminalregisterutdrag (Inga sex- vålds- eller narkotikabrott) att visa upp. I verkligheten missas ofta denna detalj.
Citera
2014-04-06, 11:48
Medlem
Man kan väl ringa förskolan och fråga om killen jobbar där???
Citera
2014-04-06, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Om kommunen följt lagen behövs ett tomt kriminalregisterutdrag (Inga sex- vålds- eller narkotikabrott) att visa upp. I verkligheten missas ofta denna detalj.
Tror inte att dom är så hårda på denna lagen när det gäller praktik, enbart när det gäller vikariat eller anställning. . Ska man inte gå under en handledares ansvar som praktikant?
Citera
2014-04-06, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Man kan väl ringa förskolan och fråga om killen jobbar där???
På måndag kan man ringa Kalmar tingsrätt och begära ut häktningsframställan och begäran om offentlig försvarare. Det ger mer relevanta svar.
Citera
2014-04-06, 11:51
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
90% av min kontext gällde det förkastliga i att exponera barnen på det sätt som görs i denna tråden, har efter flera pm insett att detta är något som tillåts här tydligen vilket får mig att omvärdera detta forum- uppenbarligen värnar man enbart om användares integritet och skiter fullkomligen i personer utanför nätverket, barn inkluderat!

Men hur många är det som hängt ut barn med namn eller bild? En vad jag sett?
Citera
2014-04-06, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Han är tokstörd, inte snack om något annat. Den dom jag skrev om var snarare början av 1990-talet. Har för mig att det också ingick att han skulle skjuta poliser. De fick gå in med flash and bang i kåken på Kostavägen (eller dess närhet). Det är möjligt att han dömts för något annat senare, men det mesta stämde, inklusive barnporren. Jag har för mig att han dock inte dömdes för det, eftersom det då inte var kriminaliserat.
De flesta pedofiler har sin egen inriktning och André var väl i det närmaste hebefil, medan token i Ruda ger sig på riktigt små barn. Jag säger inte att det ena är bättre än det andra, men hebefiler brukar också förakta de som ger sig på småbarn, därför tror jag inte de tillsammans ger sig på barn.
Om man vill umgås med André tror jag dock om det är en fördel om intelligensåldern inte är för hög. Förmodligen är det inte en lokalavdelning av Mensa André och den nu dömde bildat.

Jag har för mig att Andr* dömdes i mitten på 2000 talet. Han var väl närmare 30 och tjejen typ 10. Har legat domar ute på nätet i många år. Hur han känner denna Joa*im, Andr* har barn ihop med Joa*ims brors fru. Lessebo är litet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in