Citat:
Ursprungligen postat av
Snobb
Killen mår ju dåligt av att sitta hemma och inte ha något att göra. Att förtidspensionera/sjukskriva/eller vad fan det var, är nästan misshandel. Klart killen ska jobba och jag hoppas han gör det nu. Att ha ett jobb ger självförtroende och ett socialt nätverk. Det ska krävas en jävligt svår sjukdom/skada innan man ens ska överväga att inte jobba. Ingen mår bra av att inte bidra med något i samhället. Kul att Robin inte tycker att han är för "fin" för ett vårdjobb. Många unga arbetslösa är för bortskämda och vägrar ta de jobb som erbjuds.
Man mår ALLTID bättre av att arbeta, oavsett med vad man arbetar. Kan inte förstå hur en del person VÄLJER att INTE arbeta, dels ekonomiskt( 10 000 kr i månaden klarar man sig på men det kan fan inte vara kul ) och dels moraliskt( hur fan kan man se sig själv i spegeln när man snyltar på andra som sliter som djur och betalar skatt?).
Men ja, i en parasits ögon är väl en snyltad krona värd det dubbla så i deras ögon är 10 000 i snyltade pengar lika mycket som 20 000 hederligt ihop arbetade, bara man inte behöver anstränga sig och skita ned fingrarna med någon " vårdjobb" eller dylikt!
Parasiter får hjärtans gärna svälta vad mig anbelangar: YEs:
Men en del kan nog bli bekväma när dom matas med bidrag och dylikt, särskilt om dom är av den mer generösa sorten. Har man sen aldrig haft någon riktig inkomst så kan 10 000 kr i månaden vara rena lyxen. Men jag tycker också det var starkt gjort av Robin att ta tag i saker och ting, en framåt och glad kille som inte gav sig trots att det var tungt och att det var lite mkt ändringar på kort tid. Hoppas han får sig ett jobb snart och kan bygga upp sitt självförtroende, känna att han bidrar med något. När någon vill ändras och bli bättre som människa ser jag ingen anledning att dennes tidigare liv i det här avseendet skall vara ett hinder.