Citat:
Ursprungligen postat av
Zargoon
Det viktigaste är att brännarna är i rostfritt. Annars så rostar dom sönder på 2år.
Gasol är så smidigt, man kan grilla direkt. Korv till lunch klart på 5min

Om man tar in grillen, på inglasad altan efter varje grillning så lär de väl inte rosta, eller?
Snabbheten är just de ja är ute efter för att kunna grilla oftare.
Citat:
Ursprungligen postat av
EBTS
Jag har gasol och anser att jag grillar oftare pga det. Inget meckande med att ha koll om man har tillräckligt med kol eller tändvätska hemma. Däremot måste jag hålla med de som säger att grillsmaken inte är lika distinkt när det är gasolgrillat (om det inte är ren inbillning). Man kan ju kompensera med att ha rökspån om man tycker det är ett stort problem.
Jag köpte iaf en Sydey gasolgrill med tre brännare på Bauhaus för 1500 spänn (kampanj). Dock är den "rostfria" modellen inte rostfri, så jag har börjat få problem nu med rost på den. Det finns skyddstäcke till gasolgrillar, men enligt mig så ger de andra problem också, t ex att det blir fuktigt under täcket vid regn/dagg och det luftas inte ut, så har du inte rengjort nitiskt så får du mögelpåväxt i grillen på fettet, et c. Så ha grillen stående på ett skyddat ställe utan täcke, men flytta ut den från huset när du ska grilla (ha en liten släckare nära till hands för att täcka värstascenariot).
Har du någon länk till grillen?
Smaken lär ju inte bli dålig i alla fall, även om den (brända) grillsmaken kanske är mildare. Själva gasolen ger väl ingen smak?
Kan man grilla med gasol på tex inglasad altan med tak? Förutom att de blir osigt?
En vanlig grill brinner ju rejält så man riskerar ju att bränna ner huset och även få rökförgiftning

Om man grillar 2-3 gånger i veckan, hur ofta måste man då köpa ny gasol och är de dyrt?