2014-04-06, 02:29
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
F säger sig inte minnas detta sms. Och det är inte många av vittnesmålen som minns efter en sån lång tid, förutom då P.K som har minnen som ett popcorn.

Ska man utgå från minnen så ska det vara lika för alla oavsätt den dömde som vittnen.
Om man själv är drabbad av förlust/mord av en nära anhörig är man nog plågsamt medveten om allt som sker vid den aktuella tidpunkten
.
Citera
2014-04-06, 06:58
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jag tror han gillar feta kvinnor. Det går som en röd tråd bland hans flickvänner.
Men det är nog så att han både skulle ut och att hon hade en annan på gång som hon skulle träffa den 28 juli. Den som han tog fordonsupplysning på den 3 juli.

Ingen säger emot Fredrik och definitivt inte slänger ut honom eller går ifrån honom till en annan man.
Pengar är inget motiv det är långsökt. Det hade det dock varit om han skulle ärva eller liknande.
Han kunde fixat sin sk skuld utan mord det är inte ens trovärdigt att det skulle handla om pengar på det viset som en skuld. En lågoddsare helt klart.

Relationsmord precis som alla andra svartsjuka kränkta män.
Har Fredrik skrivit överklagan?

Det är inte relevant om FS gillar runda kvinnor. Pengar är inte långsökt alls. Förklara gärna för mig hur FS skulle ha fixat en större skuld.

Relationsmord tror jag inte alls på. Helt ute och cyklar tror jag att du är här. Han var i en beroendesituation av praktiska och ekonomiska skäl.
Citera
2014-04-06, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Så jag sticker ut lite då... Ni blir ju inte förvånade och det är ENDAST en teori, så MrsMagoo behöver inte bemöda sig med att komma med personliga påhopp.

Om FS är den som mördat Marina kan jag inte se annat motiv än pengar. Jag köper inte svarsjukekortet i det här läget. Sorry.

Vad skulle då detta med pengar kunna vara...? En skuld? Till en kran?

Fredrik Svensson är ju narkoman. Knark kostar pengar, mycket pengar, som FS inte hade.
Så ett ekonomiskt motiv är finns nog där, till viss del.

Svartsjuka och kontrollbehov finns numer belagt, så en kombination av detta under rus tror jag.
Citera
2014-04-06, 08:05
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Fredrik Svensson är ju narkoman. Knark kostar pengar, mycket pengar, som FS inte hade.
Så ett ekonomiskt motiv är finns nog där, till viss del.

Svartsjuka och kontrollbehov finns numer belagt, så en kombination av detta under rus tror jag.

På vilket sätt är svartsjukan belagd? Svartsjuk kan nog vem som helst bli, men det kan ta olika proportioner. Så vilken grad av svartsjuka är belagd gällande FS?

Marina fick gå ut på egen hand, åkte iväg på egen hand, reste på egen hand...låter inte som ngt en rabiat svartsjuk man skulle ha tillåtit?
Citera
2014-04-06, 08:15
Medlem
Citat:
Nu är du inne och snurrar i spekulationer. Hur M och FS hade det vet nu bara FS själv.
Han nekar till brott och polis har inte lyckats få en klarhet i hur M berövats livet och hur det kunnat gå till.
Utifrån dina spekulationer så bör du även ta in underlag från polisens tekniska undersökning.

Fakta är att polisen totalt misskött utredningen.

Om det endast är fakta du går på, får du nog räkna bort rättsläkares spekulation om sylen också.
Citera
2014-04-06, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det kunde han göra på Göteborgs finaste restaurang, och supa sig full, och sakna pengar. Då hade han haft alibi och suttit bekvämare än på en gravkant.

Fråga: Varför gjorde han inte det då?

Svar: Det är svårt att flera dagar efteråt bestämma sig för att ha varit på en restaurang flera dagar tidigare. Det är lättare med en tom kyrkogård.

Testa själv.
Citera
2014-04-06, 08:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Att Marinas kropp hittades förändrade ju allt! Det är en mycket betydande faktor! Att FS friades i Tr och Hr var ju pga att man inte kunde säkerställa att Marina var död, vid den tidpunkten fanns det ju chans att hon försvunnit frivilligt. Då kunde man köpa FS historia. Vid tidpunkten för att kroppen återfanns förändrades ju läget radikalt

Att FS friades i TR o HR beror enkom att alternativa skeenden och gärningsmän inte kunde uteslutas.
Kroppen har tillkommit, och paketet.

Hur är de alternativa skeendena och gärningsmännen nu kan uteslutas kommer HD ta ställning till.
Det verkar av allt att döma vara en miss ifrån HR som inte är upptagen i domen.
Citera
2014-04-06, 08:39
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
På vilket sätt är svartsjukan belagd? Svartsjuk kan nog vem som helst bli, men det kan ta olika proportioner. Så vilken grad av svartsjuka är belagd gällande FS?

Marina fick gå ut på egen hand, åkte iväg på egen hand, reste på egen hand...låter inte som ngt en rabiat svartsjuk man skulle ha tillåtit?

Det behöver inte ha funnits ett renodlat motiv. Det kan uppstått ett större gräl på kvällen, vilket uppgifterna om en konflikt under dagen talar för. Exakt vilken cocktail av upplevd förödmjukelse, alkohol, brist på pengar, hat, sexualitetet, svartsjuka, tillfälle eller tillfällighet som kan ha fått Fredrik Svensson att mörda sin sambo och före detta är omöjligt att veta.

Utan att nedvärdera offret kan ju Marina Johansson faktiskt också ha provocerat honom ganska hårt i ett eventuellt gräl. Det är ju så gräl ofta går till mellan personer med en ansträngd relation. Återigen utan att skylla på offret hade det varit en bra idé av Marina Johansson att inte låta Fredrik Svensson bo kvar i bostaden när hon väl bestämt sig för att han skulle ut.
Citera
2014-04-06, 08:40
Medlem
Citat:

Det är belagt genom fordonsförfrågan och smygmobilen.
Allvarligt var det nog eftersom skottet kom.

Citat:

Ja? Det är nog bl.a just därför hon mördades.
Citera
2014-04-06, 08:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Om det endast är fakta du går på, får du nog räkna bort rättsläkares spekulation om sylen också.
I så fall får nog Pastakrydda räkna bort rättsläkarens spekulation om projektil också.
Citera
2014-04-06, 08:43
Medlem
Citat:
Jag tror M.H har mer att komma med om nu överklagan nedslås och då blir det överprövan till resning. Men han spar nog bevisen till dess.

Hahaha...
Nog för att Hansson är en medioker källaradvokat, men inte fan skulle han i överklagan hålla på bevis som kan fria sin klient.

Tror du själv på vad du skriver?
Citera
2014-04-06, 08:45
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Det är belagt genom fordonsförfrågan och smygmobilen.
Allvarligt var det nog eftersom skottet kom.

Ja? Det är nog bl.a just därför hon mördades.

Nej. Det håller inte. Smygmobilen som ni kallar den, fanns innan FS kom in i bilden.
Jag har även jag gjort fordonsförfrågningar, svartsjuka har inte varit anledningen till det kan jag säga.

Sen spekulerar jag bara, precis som alla andra. VET gör bara den som skjutit Marina. Är det någon mer som VET så har den varit på plats då det skett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in