2014-04-05, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Är det bara jag som har det svårt att vinna games solo-q när man spelar uber-tanky champs som peelar för laget, som typ Shyvana? Hur bra man än gör det så spelar det ingen roll hur tanky man är när ens ADc lyckas dö i början av fighten.

Frustrerande.
Bygg blade, bli nog stor disruptor så din ADC inte dör, inte svårare än vad det låter so. Inte så mycket annat att göra.
Citera
2014-04-05, 23:24
Medlem
Bara jag som tycker normal games är så jävla tråkiga efter URF? Försökte spela ett normal efter ca 40 URF games, fyfan vad tråkigt det var. Efter 20 min hade knappt någonting hänt, och det var bara att farma på. Någon annan som känner likadant? Någon som vet när URF inte kommer vara tillgängligt längre?

Skulle vara sjukt roligt om de behöll URF och tog bort ARAM - personligen tycker jag ARAM är mycket tråkigare än URF.
Citera
2014-04-05, 23:53
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankieOcean
Bara jag som tycker normal games är så jävla tråkiga efter URF? Försökte spela ett normal efter ca 40 URF games, fyfan vad tråkigt det var. Efter 20 min hade knappt någonting hänt, och det var bara att farma på. Någon annan som känner likadant? Någon som vet när URF inte kommer vara tillgängligt längre?

Skulle vara sjukt roligt om de behöll URF och tog bort ARAM - personligen tycker jag ARAM är mycket tråkigare än URF.
Jag tycker tvärt om, att URF är/blev riktigt tråkigt efter ca 15-20 matcher. I varje match så spelas ungefär samma typ utav champs (Gubbar med poke, Assasins alternativ broken tanks.) Och, matcherna blir bara så grötiga. Spelar ingen roll om jag outplayar den jag möter för det spelar ändå inte så stor roll. Nej, jag föredrar vanliga matcher där man måste fokusera på att få CS och tänka lite innan man agerar.

URF kommer vara tillgängligt tills sjunde april tror jag det var om jag minns rätt.
Citera
2014-04-06, 00:08
Medlem
Repliques avatar
Citat:

Jag uppskattar strategin i minion control och långsamma games där man siegar mid och försöker få tidiga outer turrets för att sedan kontrollera minions i mid lane för att kunna göra mind games. Något man inte kan göra särskilt mycket i URF, haha.. Men om det enda man gillar med League är att göra plays och döda folk så är väl URF antagligen roligare.
Citera
2014-04-06, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Jag uppskattar strategin i minion control och långsamma games där man siegar mid och försöker få tidiga outer turrets för att sedan kontrollera minions i mid lane för att kunna göra mind games. Något man inte kan göra särskilt mycket i URF, haha.. Men om det enda man gillar med League är att göra plays och döda folk så är väl URF antagligen roligare.

Tycker bara det är så jävla segt när man farmar i 20 min för att sedan inte kunna begå några som helst misstag utan att förlora på det. Kändes inte som någonting hände under hela gamet. Det du beskriver är ju jävligt tryhard, vad är du för ELO? Om du inte är över Platinum tycker jag du borde slappna av lite.

Borde kanske tillägga att jag lirade en del CoD innan jag började med LoL, så jag gillar när det händer saker hela tiden, hade dock inget problem med långsamma games förän URF blev tillgängligt, och jag insåg hur kul det var
Citera
2014-04-06, 03:06
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Tycker bara det är så jävla segt när man farmar i 20 min för att sedan inte kunna begå några som helst misstag utan att förlora på det. Kändes inte som någonting hände under hela gamet. Det du beskriver är ju jävligt tryhard, vad är du för ELO? Om du inte är över Platinum tycker jag du borde slappna av lite.

Borde kanske tillägga att jag lirade en del CoD innan jag började med LoL, så jag gillar när det händer saker hela tiden, hade dock inget problem med långsamma games förän URF blev tillgängligt, och jag insåg hur kul det var

Ligger i mitten av plat. Spelar marksman och följer professionella scenen väldigt nära, är väl antagligen bidragande faktorer till att jag är så pass intresserad som jag är av de olika stadierna i ett game
Citera
2014-04-06, 03:52
Medlem
Citat:

Pftja, beror på ens spelstil. Går jag top eller jungle så spelar jag så aggresivt så det alltid händer något och drar pressure, inte ovanligt att jag ligger på 5-6 death/5-6 kills vid 20 minuter, inte så att man måste frysa lanen och få enbart få alla CS.
Men ja spelet är mer objektivbaserat, inte exakt samma sak längre att du te.x kan stå som ADC i backline och döda hela laget, så vissa saker var väl bättre imo men älskar ranked och normals fortfarande, hur spelet förändras hela tiden.
Citera
2014-04-06, 10:55
Medlem
4-Gotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Hehe, tänkte summoner spells men ja, champsen du nämnde är helt klart starkaste supportsen. Håller även med om Janna, hon är faktiskt väldigt underskattad just nu!

Oh, sorry:P Vet inte riktigt än men jag testade ett game igår med Leona och körde henne med Heal + Flash. Jag måste säga att healen var överraskande bra och räddade flera team mates vid fler tillfällen.

Känns dock som exhausten e bra o ha för nån i laget då den reducerar damage med 50%, det måste ju få vilken assassin som helst att gråta. Vore ballsy o köra Heal + Exhaust
Citera
2014-04-06, 12:32
Medlem
Hur tycker ni att man bör bygga evelynn? Tank, ad/ap?
Citera
2014-04-06, 13:11
Medlem
Konstigt ändring på Heal. Den kommer ju typ fungera som counter mot ignite nu, istället för tvärtom som innan ändringen. Kommer defensiva/poke lanes bot bli vanligare nu? Morgana kommer nog bli ännu mer populär som counter mot all-in lanes. Vad göra mot en morgana med heal (eller exhaust) liksom.

Angående Heal;

NEW Crazy: Removes healing reduction effects on affected champions
NEW: Crazy-Awesome Affected champions gain +30% movement speed for 2 seconds
Senast redigerad av revamp 2014-04-06 kl. 13:14.
Citera
2014-04-06, 13:12
Medlem
bmwhorans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YawBus
Hur tycker ni att man bör bygga evelynn? Tank, ad/ap?

Jag gissar på att om du går mid så bygg Evelynn med AP
Citera
2014-04-06, 13:55
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:

Nah, tycker det är roligare med vanliga över URF, URF är verkligen mer om att råka ha rätt champ mot rätt lag, änn att faktiskt vara bra.

Samt så är det bara op combos i URF förtillfället och man kan inte banna tillräkligt för att förhindra detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in