2014-04-05, 23:17
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Polis har varken gjort någon rekonstruktion av vare sig utbärande av kropp inlindad i madrass eller testat att få in paketet i bilen, och ändå köper HR allt med hull och hår utifrån polis/åklagarnas spekulationer om hur det kan gått till.

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men nu baseras inte domen på resningsansökan. Lyssna på rättsläkaren i HR. Hon är inte säker på skott. Men nu tror ju du att det är HD som dikterat domen, och den gick på resningsansökan, så du har nog rätt.

Ta en paus från den här tråden så kommer ni se det i mer realistiska ögon.
Tänk efter! Är det troligt att MJ och FS som håller ihop så gott som dygnet runt, blir mördad i bostaden under ett dygn som FS påstår att MJ ville ha för sig själv? Detta under en dag de bevisligen varit osams?
Lägg till att FS är en haschtomte och att Marina som äger bostaden (genom sina föräldrar) har tröttnat på en looser?
Citera
2014-04-05, 23:20
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Jag tror oxå att Fredrik gillar feta kvinnor, men det betyder inte att han för den delen dyrkar dem. Innerst inne kan han kan se ner på den här typen av kvinnlighet och känna att det är en brist av disciplin. Jag tror att Fredrik alltid varit uppskattad av det motsatta könet och haft det lätt att närma sig kvinnor.
På den tiden Marina var en skridskoåkare måste hon varit ytterst disciplinerad både vad gäller kost och träning. Efter skadan insåg hon naturligtvis att hon var körd i professionella. Detta innebär ju ändå inte att hon har mist sin disciplin! Givetvis är det en del av hennes läggning vilket hon bevisar genom att bli en framgångsrik fotograf i ämnet.

Ja, det har jag ingen åsikt om. Men Marina va förmodligen kär i honom i början. Och tyckte även synd om honom också då hon egentligen ville gå vidare.
Det finns män som gillar större kvinnor av naturen utan att ha baktankar med det, så jag ser inget konstigt i det. Men det kan finnas ett förakt också det vet man inte med denna typen av människa.

Han fick i alla fall en trygg tillvaro och hade det förspänt med Marina. Det skulle han förlora och det visste han om. Han kände sig både svartsjuk och kränkt av det som skulle komma.
Han gjorde fordonsförfrågan på JE som skjutsade hem Marina. Det va också JE hon skulle träffa den 28 juli, men hon svarade aldrig på hans sms att han inte kunde. Hon levde ju inte då givetvis för jag tror hon va intresserad åt det hållet. Hon ville gå vidare utan Fredrik.

Precis som i Hasselsjöfallet som hade lämnat mannen, så sköt han henne med ett avsågat hagelgevär först i ryggen och sen blåste han bort halva ansiktet.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-04-05 kl. 23:22.
Citera
2014-04-05, 23:22
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag ifrågasätter honom, jag har inte påstått annat.
På vilket sätt har du ifrågasatt honom och hans utsagor om ditten och datten i samband
med händelserna i Spekeröd?
Nämn ett tillfälle då du har ifrågasatt Fredrik Svensson?

Jag har jävlar inte sett något av sånt vad jag kan erinra mig.
Citera
2014-04-05, 23:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
På vilket sätt har du ifrågasatt honom och hans utsagor om ditten och datten i samband
med händelserna i Spekeröd?
Nämn ett tillfälle då du har ifrågasatt Fredrik Svensson?
Jag behöver inte ha skrivit det i tråden. Det finns så många andra som ifrågasätter honom.

Jag har ifrågasatt vad han gjorde natten 28-29 juli.
Senast redigerad av Quarrel 2014-04-05 kl. 23:26.
Citera
2014-04-05, 23:26
Medlem
Citat:
Utifrån faktaunderlag så ligger rättsläkaren på SKL att hitta krutrester och SKL hittar inget.
Rättsläkaren är också inne på att en syl kan ha orsakat frakurer i kraniet.

Mycket osannolikt även om Fredrik skulle vara kapabel till det. Nej, Fredrik var frustrerad och förbannad. Inte fan kastar man ut honom ostraffat, sånt kostar. Och när Fredrik tappar kontrollen så försvinner spärrarna som normalt ska finnas där. Det kostade Marina livet..
Citera
2014-04-05, 23:28
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Ta en paus från den här tråden så kommer ni se det i mer realistiska ögon.
Tänk efter! Är det troligt att MJ och FS som håller ihop så gott som dygnet runt, blir mördad i bostaden under ett dygn som FS påstår att MJ ville ha för sig själv? Detta under en dag de bevisligen varit osams?
Lägg till att FS är en haschtomte och att Marina som äger bostaden (genom sina föräldrar) har tröttnat på en looser?
Behöver inte pausa från tråden för att man sitter på underlag som inte offentliggjorts.

Fakta är att rättsläkaren öppnar för att en syl kunnat orsakat frakturen i Ms kranie. Det framkommer även i vittnesförhör i HR.
Citera
2014-04-05, 23:31
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starwatch
Mycket osannolikt även om Fredrik skulle vara kapabel till det. Nej, Fredrik var frustrerad och förbannad. Inte fan kastar man ut honom ostraffat, sånt kostar. Och när Fredrik tappar kontrollen så försvinner spärrarna som normalt ska finnas där. Det kostade Marina livet..
Oj vad du tar i. Inte ens polis har kunnat fastslå allt påstående som du kommer med i sina tekniska undersökningar.

Själv håller jag mig till den fakta som finns och undviker rena spekulationer och känslostormar.
Citera
2014-04-05, 23:39
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Behöver inte pausa från tråden för att man sitter på underlag som inte offentliggjorts.

Fakta är att rättsläkaren öppnar för att en syl kunnat orsakat frakturen i Ms kranie. Det framkommer även i vittnesförhör i HR.
Om man kan få en syl i vädret här så undrar jag om du därmed tror att Svensson
går bort som gärningsman ifall just en syl använts vid dådet?
Han kan väl ha dödat henne med en sån då?

Du ifrågasätter i vart fall inte att Marina dog en onaturlig död?
Hon kanske snubblade till och fick sylen genom ögat men hann kliva upp i sängen
och dö medan blodet flöt ut och bildade en fläck av icke oansenlig storlek.
Citera
2014-04-05, 23:40
Medlem
Citat:
Oj vad du tar i. Inte ens polis har kunnat fastslå allt påstående som du kommer med i sina tekniska undersökningar.

Själv håller jag mig till den fakta som finns och undviker rena spekulationer och känslostormar.

Fint att du håller dig till fakta och upprepar ditt mantra om sylen gång på gång. Du kanske har rätt, Fredrik har ju visat sig vara en sadist och föredrog en syl ist för pistol.
Citera
2014-04-05, 23:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av starwatch
Fint att du håller dig till fakta och upprepar ditt mantra om sylen gång på gång. Du kanske har rätt, Fredrik har ju visat sig vara en sadist och föredrog en syl ist för pistol.
Om FS använde en syl är åklagarens gärningsbeskrivning fel, och den tilltalade skulle ha gått fri. Det är läge för en ny rättegång.
Citera
2014-04-05, 23:43
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:

Utifrån fakta som finns så är det inte klarlagt hur M dött. Som M.H skriver så vet man inte ens om det är human "benbit" i "kulhålet".

Fakta är att krutstänk helt saknas i Ms kranie och emballage.
Hur hon dött är fortfarande oklart.
Citera
2014-04-05, 23:44
Medlem
mercys avatar
Citat:

Trots allt måste man leva i realismens värld tulpanpernilla.
MJ och FS var ett par sedan flera år tillbaka. MJ och FS levde inte i fred med varandra. FS hade ett drogmissbruk. Den aktuella dagen för MJ`s försvinnande var de osams. MJ hade det förmodligen bättre utan FS. MJ har mejlat till sin syster att allt inte står rätt till under natten till den misstänkta tiden för dådet . FS har presenterat ett uselt alibi under natten då MJ med största sannolikhet miste livet. Hur stor är sannolikheten att MR X kliver in på arena för att mörda Marina? Varför? Seriöst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in