2014-04-05, 22:33
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Så jag sticker ut lite då... Ni blir ju inte förvånade och det är ENDAST en teori, så MrsMagoo behöver inte bemöda sig med att komma med personliga påhopp.

Om FS är den som mördat Marina kan jag inte se annat motiv än pengar. Jag köper inte svarsjukekortet i det här läget. Sorry.

Vad skulle då detta med pengar kunna vara...? En skuld? Till en kran?
Inte alls uteslutet.
En skuld på ett par tusenlappar kan ha drivit fram mordet.
En skuld som länge varit oreglerad och påtryckningarna på pundaren kan ha blivit allt
hotfullare och han fann ingen annan lösning än att ta livet av Marina.
Då visste han att han snabbt kunde fixa fram vad som behövdes i pengaväg.
Och det fixades ju fram raskt drygt 10 000 kr dagen efter dådet.

Det kan vara riktigt tuffa och våldsamma tag i de här kretsarna och skulder ska
betalas annars så...
FS kan ha känt sig riktigt hotad alltså.
En teori som tål att funderas på onekligen.
Citera
2014-04-05, 22:34
Medlem
mercys avatar
Citat:
Så jag sticker ut lite då... Ni blir ju inte förvånade och det är ENDAST en teori, så MrsMagoo behöver inte bemöda sig med att komma med personliga påhopp.

Om FS är den som mördat Marina kan jag inte se annat motiv än pengar. Jag köper inte svarsjukekortet i det här läget. Sorry.

Jag tror att det gick till så här:
Relationen hade varit ansträngd sen en längre tid. Den aktuella dagen, FS egen födelsedag, hade Marina tänkt att göra något roligt som FS skulle uppskatta men vissa irritationsmoment dök upp som ledde till mer irritation i en redan ansträngd relation.
När de väl kom hem igen efter båtturen så fortsatte en fientlig ton och kvällen avslutades med att Marina deklarerade att imorgon ska du vara borta, jag vill inte se dig mer i mitt liv. Marina menade säkert detta, FS tog alldeles för mycket energi och negativitet i livet.
FS känner att nu är det på allvar och upplever sig kränkt. Marina går till sitt sovrum upprörd och besluten. FS har gått ner till källaren och tagit fram pistolen, han tänker fanimej inte bli utkastad speciellt inte av en tjockis. I vredesmod går han in i sovrummet, rökt lite först, och när han får se hennes uppsyn av ilska och irritation avlossar han skottet.
Lite pengar är ju alltid bra att ha, speciellt för den som inget tjänar. Han passar därför på att ta ut lite stålar från bankomaten, och tycker att han har rätt i detta.
Citera
2014-04-05, 22:39
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Svaret är alltså ja, efter att Nejding ställde den idiotiska frågan.
Den frågan var inte alls "idiotisk", han fick ju fram hur stingslig och aggressiv FS var. - Många gånger var det just BN:s vardagliga småprat som fick FS ur gängorna; FS behärskar inte själv den konsten utan är mer inskränkt "bokstavsinriktad". I sammanhanget kan också nämnas att FS sagt sig ha en kronisk hälseneinflammation vilken medför att han inte orkar gå så långt...
Citera
2014-04-05, 22:40
Medlem
MrsMagoos avatar
Jag tror han gillar feta kvinnor. Det går som en röd tråd bland hans flickvänner.
Men det är nog så att han både skulle ut och att hon hade en annan på gång som hon skulle träffa den 28 juli. Den som han tog fordonsupplysning på den 3 juli.

Ingen säger emot Fredrik och definitivt inte slänger ut honom eller går ifrån honom till en annan man.
Pengar är inget motiv det är långsökt. Det hade det dock varit om han skulle ärva eller liknande.
Han kunde fixat sin sk skuld utan mord det är inte ens trovärdigt att det skulle handla om pengar på det viset som en skuld. En lågoddsare helt klart.

Relationsmord precis som alla andra svartsjuka kränkta män.
Har Fredrik skrivit överklagan?
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-04-05 kl. 23:03.
Citera
2014-04-05, 22:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jag tror han gillar feta kvinnor. Det går som en röd tråd bland han flickvänner.
Men det är nog så att han både skulle ut och att hon hade en annan på gång som hon skulle träffa den 28 juli. Den som han tog fordonsupplysning på den 3 juli.

Ingen säger emot Fredrik och definitivt inte slänger ut honom eller går ifrån honom till en annan man.
Pengar är inget motiv det är långsökt. Det hade det dock varit om han skulle ärva eller liknande.
Han kunde fixat sin sk skuld utan mord det är inte ens trovärdigt att det skulle handla om pengar på det viset som en skuld. En lågoddsare helt klart.

Varför kränker du Marina genom att kalla henne fet?

Vad var det för fordonsfråga 3 juli du menar? Vad har du för belägg för det?

Intressant att du tror att hon hade en annan på gång 28. Var det han som kom till bostaden på kvällen 28, och avslutade hennes liv? Du har nog rätt, det kan ha gått till så.
Senast redigerad av Quarrel 2014-04-05 kl. 23:00. Anledning: Oj. 0.03. Trampade jag på en öm tå?
Citera
2014-04-05, 23:00
Medlem
MrsMagoos avatar
Vi menar att Hovrätten haft två utgångspunkter som blivit avgörande, och som enligt oss är felaktiga, säger Michael Hansson till SVT Västnytt

Enligt advokaten så handlar överklagan om att hovrätten utgått från att Marina låg i sin säng när hon sköts, dels att det skulle vara samma man som både dödade och forslade bort henne.

– Det finns ingen grund för det antagandet, säger han

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/marinas-exsambo-overklagar-sin-dom

Tänk om Hansson läste HDs beviljande av resning, så skulle han slippa framstå så jävla oseriös.
Bevisningen så som gigantisk klassisk blodfläck med DNA analyser och skotthålet med SKL +2. Hon återfanns i sina sängkläder och rättsläkarens uttalande om skott i huvudet, så blir bedömningen att hon låg i sin säng och blev avrättad med ett påsittande skott.

Hansson kallar det indicium och det betyder att Hansson är fel ute.
Citera
2014-04-05, 23:02
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Ja även här avsaknas resonemang hur eller ens om man uteslutit att andra fordon kan använts.
Man har bara skrivit att Hyundaien var möjlig och att FS hade tillgång till den.

Man har glömt att MJ hade nycklar till bilen - och att dessa saknas.
Ingenstans har man resonerat om hur och av vem som kan använt dessa - och i vilket syfte.
Polis har varken gjort någon rekonstruktion av vare sig utbärande av kropp inlindad i madrass eller testat att få in paketet i bilen, och ändå köper HR allt med hull och hår utifrån polis/åklagarnas spekulationer om hur det kan gått till.
Citera
2014-04-05, 23:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vi menar att Hovrätten haft två utgångspunkter som blivit avgörande, och som enligt oss är felaktiga, säger Michael Hansson till SVT Västnytt

Enligt advokaten så handlar överklagan om att hovrätten utgått från att Marina låg i sin säng när hon sköts, dels att det skulle vara samma man som både dödade och forslade bort henne.

– Det finns ingen grund för det antagandet, säger han

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/marinas-exsambo-overklagar-sin-dom

Tänk om Hansson läste HDs beviljande av resning, så skulle han slippa framstå så jävla oseriös.
Bevisningen så som gigantisk klassisk blodfläck med DNA analyser och skotthålet med SKL +2. Hon återfanns i sina sängkläder och rättsläkarens uttalande om skott i huvudet, så blir bedömningen att hon låg i sin säng och blev avrättad med ett påsittande skott.

Hansson kallar det indicium och det betyder att Hansson är fel ute.
Men nu baseras inte domen på resningsansökan. Lyssna på rättsläkaren i HR. Hon är inte säker på skott. Men nu tror ju du att det är HD som dikterat domen, och den gick på resningsansökan, så du har nog rätt.
Citera
2014-04-05, 23:08
Medlem
mercys avatar
Citat:
Jag tror han gillar feta kvinnor. Det går som en röd tråd bland hans flickvänner.

Jag tror oxå att Fredrik gillar feta kvinnor, men det betyder inte att han för den delen dyrkar dem. Innerst inne kan han kan se ner på den här typen av kvinnlighet och känna att det är en brist av disciplin. Jag tror att Fredrik alltid varit uppskattad av det motsatta könet och haft det lätt att närma sig kvinnor.
På den tiden Marina var en skridskoåkare måste hon varit ytterst disciplinerad både vad gäller kost och träning. Efter skadan insåg hon naturligtvis att hon var körd i professionella samanhang. Detta innebär ju ändå inte att hon har mist sin disciplin! Givetvis är det en del av hennes läggning vilket hon bevisar genom att bli en framgångsrik fotograf i ämnet.
Senast redigerad av mercy 2014-04-05 kl. 23:18.
Citera
2014-04-05, 23:08
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men nu baseras inte domen på resningsansökan. Lyssna på rättsläkaren i HR. Hon är inte säker på skott. Men nu tror ju du att det är HD som dikterat domen, och den gick på resningsansökan, så du har nog rätt.
Utifrån faktaunderlag så ligger rättsläkaren på SKL att hitta krutrester och SKL hittar inget.
Rättsläkaren är också inne på att en syl kan ha orsakat frakurer i kraniet.
Citera
2014-04-05, 23:11
Bannlyst
Citat:

Kränkthet. Panik att bli bostadslös. Måttet är rågat. Tre andra tänkbara orsaker. Men jag håller med om att svartsjukekortet inte är troligt - och att ekonomiskt motiv är mest troligt.
Citera
2014-04-05, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Utifrån faktaunderlag så ligger rättsläkaren på SKL att hitta krutrester och SKL hittar inget.
Rättsläkaren är också inne på att en syl kan ha orsakat frakurer i kraniet.
Enligt advokat Hansson är det fastslaget att Marina skjutits och mest troligt i anknytning till sängen. I överklagan skriver han
Citat:
Följande omständigheter (kan, min anm) anses vara visade utifrån aktuellt processmaterial.
-Målsäganden dödades genom ett skott i huvudet i eller i nära anslutning till sin säng.
Varför ska vi tro mer på dig?
Senast redigerad av smålandtintin 2014-04-05 kl. 23:23. Anledning: Förtydligande citat från advokat Hansson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in