Citat:
Ursprungligen postat av
Pastakrydda
Så jag sticker ut lite då... Ni blir ju inte förvånade och det är ENDAST en teori, så MrsMagoo behöver inte bemöda sig med att komma med personliga påhopp.
Om FS är den som mördat Marina kan jag inte se annat motiv än pengar. Jag köper inte svarsjukekortet i det här läget. Sorry.
Vad skulle då detta med pengar kunna vara...? En skuld? Till en kran?
Jag tror att det gick till så här:
Relationen hade varit ansträngd sen en längre tid. Den aktuella dagen, FS egen födelsedag, hade Marina tänkt att göra något roligt som FS skulle uppskatta men vissa irritationsmoment dök upp som ledde till mer irritation i en redan ansträngd relation.
När de väl kom hem igen efter båtturen så fortsatte en fientlig ton och kvällen avslutades med att Marina deklarerade att imorgon ska du vara borta, jag vill inte se dig mer i mitt liv. Marina menade säkert detta, FS tog alldeles för mycket energi och negativitet i livet.
FS känner att nu är det på allvar och upplever sig kränkt. Marina går till sitt sovrum upprörd och besluten. FS har gått ner till källaren och tagit fram pistolen, han tänker fanimej inte bli utkastad speciellt inte av en tjockis. I vredesmod går han in i sovrummet, rökt lite först, och när han får se hennes uppsyn av ilska och irritation avlossar han skottet.
Lite pengar är ju alltid bra att ha, speciellt för den som inget tjänar. Han passar därför på att ta ut lite stålar från bankomaten, och tycker att han har rätt i detta.