Citat:
Ursprungligen postat av
R3kyl
Du menar alltså att det är OK att gråta under krigstid, då man bör vara som starkast väl? Att du känner dig tvungen att kalla mig idiot bara för jag visade vilken idiotisk föreställning att tro (planterad av media) om att Hitler bara talade om "stora starka Tyskland". (Skulle vara riktigt "smart" av media att uppmärksamma folk om att även Vita har folkmördats, eller hur..)
Nej, han talade nödvändigtvis inte om folkmord och liknande alltid, men i det stora om hoten mot det Tyska folket.
Menar du att man är "feminin" om man påpekar det som är fel? Du är alltså feminin och defensiv om du upplyser om att svenskfientligt våld och mord förekommer?
Nu börjar du ljuga och mena att det är det enda man kan säga. Man måste låta defensiv medan man aktivt ANKLAGAR fienden för det värsta och vidrigaste? Lät Jacobsson defensiv när han gick på journalisten med folkmordsanklagelsen??
Du säger i stort att man inte kan påpeka något negativt i situationen mot Svenskar eller Vita för att väcka kamp och livsvilja i folket, och då göra det med bl.a. effektivaste verktyget?
Känns det skönt och bekvämt att ha fastnat i dessa fördomar, där du kan kasta skit på alla som vill ge konstruktiv kritik?
Men orka. Vi är nu off topic och det med råge så detta blir mitt sista inlägg i frågan.
Citat:
Du menar alltså att det är OK att gråta under krigstid, då man bör vara som starkast väl? Att du känner dig tvungen att kalla mig idiot bara för jag visade vilken idiotisk föreställning att tro (planterad av media) om att Hitler bara talade om "stora starka Tyskland". (Skulle vara riktigt "smart" av media att uppmärksamma folk om att även Vita har folkmördats, eller hur..)
Nej, han talade nödvändigtvis inte om folkmord och liknande alltid, men i det stora om hoten mot det Tyska folket.
Antyder du att Hitler grät i det tal du länkade?
Det är inte alls en mediabild, att Hitler talade om stora starka Tyskland. Att han
bara gjorde det är ju självfallet inte korrekt men visst var det en viktig del i propagandan.
Man kan tala om och belysa hot på olika sätt. Jag gillar inte folkmordsretoriken, svårare än så är det inte.
Citat:
Menar du att man är "feminin" om man påpekar det som är fel? Du är alltså feminin och defensiv om du upplyser om att svenskfientligt våld och mord förekommer?
Du läser mig som satan läser bibeln.
Så här skrev jag:
Citat:
Det är ju fullständigt självklart att man måste upplysa om ett hot, men man gör det inte på ett feminint och gnyende sätt. Man gör det med kraft, styrka, vision och ledarskap.
Och det får du till att jag tycker att alla som talar om hot och problem är "feminina"? Allting handlar om HUR man gör det. Jag köper inte folkmordsretoriken och tror inte den är rätt väg att gå. Förstå. Retorik handlar inte i första hand om vad som är sant eller falskt, det handlar om att väcka vilja, hopp, mod och drömmar hos människor. Ingen drömmer om att stå emot ett folkmord. Ingen förstår vad du ens talar om i de allra flesta fall. Även om det är logiskt sant så blir det för abstrakt för gemene man. Och det är ett negativt budskap i sin grund.
Citat:
Nu börjar du ljuga och mena att det är det enda man kan säga. Man måste låta defensiv medan man aktivt ANKLAGAR fienden för det värsta och vidrigaste? Lät Jacobsson defensiv när han gick på journalisten med folkmordsanklagelsen??
Du säger i stort att man inte kan påpeka något negativt i situationen mot Svenskar eller Vita för att väcka kamp och livsvilja i folket, och då göra det med bl.a. effektivaste verktyget?
Känns det skönt och bekvämt att ha fastnat i dessa fördomar, där du kan kasta skit på alla som vill ge konstruktiv kritik?
Vad pratar du ens om? Vem har sagt att vi ska ge upp? Jag tror inte att folkmordspropaganda är effektivt. Ej heller putslustiga logicismer som "Anti-racism is a codeword for anti-white

". Det blir någon slags jävla talkshowhumor av det hela.
Alla stora ideologiska och religiösa "segrar" har byggt på drömmar om utopier, både i teori och propaganda. Detta gäller kommunismen, liberalismen, kristendomen, islam osv. Och du vill att vi ska bygga propagandan på att vi skall stå emot ett folkmord?
Nej, nationalister i Sverige skall bygga propagandan på ett stort, bättre, svenskt och starkt Sverige. Och vi kan faktiskt uppfylla utopin om vi lyckas, det är den stora, avgörande skillnaden.
Det betyder inte man inte tar upp problem. Det gör vi nationalister dag ut och dag in.