Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-04-05, 01:47
  #15661
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Att peka på vad som sker är såklart bra men det beror på hur det görs. Tänk om Hitler sprang runt och grät om att vi blir folkmördade, om att judarna är så taskiga . Nej, han talade om ett större, bättre Tyskland. Om ett stort och högstående folk. Det är vägen man tar - positiv propaganda är alltid mycket bättre än gny och gråt.

Ingen drömmer om att stå emot ett folkmord - alla drömmer om ett stort, levande, friskt, framgångsrikt, svenskt Sverige.

Nu får faktiskt gamle dolf ta och rätta dig personligen, kring 30 sek: https://www.youtube.com/watch?v=lBOVlUD_af4&list=PLFD1644DC2B329118&index= 6&bpctr=1396656228
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler
Detta krig kommer inte sluta som judarna föreställt sig, nämligen att de Europeisk-Ariska folken kommer utrotas..
Världens mest effektiva tårar, kan man tycka! Tyskarna skulle inte brytt sig om förändring till den grad om själva Tysklands kärna/folket inte vore hotat från första början, det Hitler upplyste folket om.

Finns ingen etablerad hotbild, en allmän medvetenhet och grogrund bland massan, då kan "positiv propaganda" vara så positiv den kan bli utan att ta större effekt, som vi sett i många år nu. Först sår man sen skördar man det positiva. Går inte att hoppa över naturens lagar!
__________________
Senast redigerad av R3kyl 2014-04-05 kl. 02:35.
Citera
2014-04-05, 08:07
  #15662
Medlem
Snake-Blakes avatar
Hur kom Stefan Jacobsson fram till att det kommer att ta 40 år innan Sverige är helsvenskt?
Citera
2014-04-05, 13:45
  #15663
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R3kyl
Nu får faktiskt gamle dolf ta och rätta dig personligen, kring 30 sek: https://www.youtube.com/watch?v=lBOVlUD_af4&list=PLFD1644DC2B329118&index= 6&bpctr=1396656228
Världens mest effektiva tårar, kan man tycka! Tyskarna skulle inte brytt sig om förändring till den grad om själva Tysklands kärna/folket inte vore hotat från första början, det Hitler upplyste folket om.

Finns ingen etablerad hotbild, en allmän medvetenhet och grogrund bland massan, då kan "positiv propaganda" vara så positiv den kan bli utan att ta större effekt, som vi sett i många år nu. Först sår man sen skördar man det positiva. Går inte att hoppa över naturens lagar!

Att han i krigstid talar i de termerna är inget märkligt. Att du får det till att nationalsocialisternas hela effektiva propaganda från tjugotalet till fyrtiotalet skulle bygga på gny och gråt är desto märkligare. Idiot.

Det är ju fullständigt självklart att man måste upplysa om ett hot, men man gör det inte på ett feminint och gnyende sätt. Man gör det med kraft, styrka, vision och ledarskap. Ungefär som Hitler gör i klippet.

"Vi blir folkmördade "

"Anti-rasist är ett kodord för anti-vit"

"Diversity is white genocide"
__________________
Senast redigerad av Europeisch 2014-04-05 kl. 13:48.
Citera
2014-04-05, 16:35
  #15664
Bannlyst
Martin Illerbrand som kandiderar för partiet i Tierp intervjuas här av Politiska betraktelser:
http://politiskabetraktelser.wordpress.com/2014/04/05/martin-illerbrand-svp-intervjuas/
Citera
2014-04-05, 18:11
  #15665
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Att han i krigstid talar i de termerna är inget märkligt. Att du får det till att nationalsocialisternas hela effektiva propaganda från tjugotalet till fyrtiotalet skulle bygga på gny och gråt är desto märkligare. Idiot.

Du menar att det är under krigstid man ska gråta och gnya, då man bör visa sig starkast? Att du känner dig tvungen att kalla mig idiot bara för jag visade vilken idiotisk tro det är (planterad av antisvensk media) att Hitler bara talade om "stora starka Tyskland". Den antivsvenska median skulle gärna upplysa oss om folkmord och hot mot Vita, eller hur..

Nej, han talade nödvändigtvis inte om folkmord och liknande alltid, men i det stora hela oftast om hoten mot det Tyska folket.

Citat:
Det är ju fullständigt självklart att man måste upplysa om ett hot, men man gör det inte på ett feminint och gnyende sätt. Man gör det med kraft, styrka, vision och ledarskap. Ungefär som Hitler gör i klippet.

Du är alltså feminin och defensiv om du upplyser om det som är fel, att svenskfientligt våld och mord ofta förekommer t.ex.? Att ge den viktigaste (folkmord) orsak till kamp och livsvilja hos folk är fjolligt?..

Gissa vad, svenskhatarna ser PK-Sverige som "stort och starkt" eftersom dom lever i sin bubbla om att allt är frid och fröjd. Vi ska då låta de sprida sina lögner?

Citat:
"Vi blir folkmördade "

"Anti-rasist är ett kodord för anti-vit"

"Diversity is white genocide"

Nu börjar du ljuga och mena att det är det enda man kan säga. Att man skulle låta defensiv medan man aktivt ANKLAGAR fienden för det värsta och vidrigaste? Lät Jacobsson defensiv när han gick på journalisten med folkmordsanklagelsen, med kraft, styrka, vision och ledarskap???

Känns det skönt och bekvämt att ha fastnat i fördomar, där du kan kasta skit på alla som vill ge konstruktiv kritik?
__________________
Senast redigerad av R3kyl 2014-04-05 kl. 18:46.
Citera
2014-04-05, 18:46
  #15666
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R3kyl
Du menar alltså att det är OK att gråta under krigstid, då man bör vara som starkast väl? Att du känner dig tvungen att kalla mig idiot bara för jag visade vilken idiotisk föreställning att tro (planterad av media) om att Hitler bara talade om "stora starka Tyskland". (Skulle vara riktigt "smart" av media att uppmärksamma folk om att även Vita har folkmördats, eller hur..)

Nej, han talade nödvändigtvis inte om folkmord och liknande alltid, men i det stora om hoten mot det Tyska folket.



Menar du att man är "feminin" om man påpekar det som är fel? Du är alltså feminin och defensiv om du upplyser om att svenskfientligt våld och mord förekommer?



Nu börjar du ljuga och mena att det är det enda man kan säga. Man måste låta defensiv medan man aktivt ANKLAGAR fienden för det värsta och vidrigaste? Lät Jacobsson defensiv när han gick på journalisten med folkmordsanklagelsen??

Du säger i stort att man inte kan påpeka något negativt i situationen mot Svenskar eller Vita för att väcka kamp och livsvilja i folket, och då göra det med bl.a. effektivaste verktyget?

Känns det skönt och bekvämt att ha fastnat i dessa fördomar, där du kan kasta skit på alla som vill ge konstruktiv kritik?

Men orka. Vi är nu off topic och det med råge så detta blir mitt sista inlägg i frågan.

Citat:
Du menar alltså att det är OK att gråta under krigstid, då man bör vara som starkast väl? Att du känner dig tvungen att kalla mig idiot bara för jag visade vilken idiotisk föreställning att tro (planterad av media) om att Hitler bara talade om "stora starka Tyskland". (Skulle vara riktigt "smart" av media att uppmärksamma folk om att även Vita har folkmördats, eller hur..)

Nej, han talade nödvändigtvis inte om folkmord och liknande alltid, men i det stora om hoten mot det Tyska folket.

Antyder du att Hitler grät i det tal du länkade?

Det är inte alls en mediabild, att Hitler talade om stora starka Tyskland. Att han bara gjorde det är ju självfallet inte korrekt men visst var det en viktig del i propagandan.

Man kan tala om och belysa hot på olika sätt. Jag gillar inte folkmordsretoriken, svårare än så är det inte.

Citat:
Menar du att man är "feminin" om man påpekar det som är fel? Du är alltså feminin och defensiv om du upplyser om att svenskfientligt våld och mord förekommer?

Du läser mig som satan läser bibeln.

Så här skrev jag:

Citat:
Det är ju fullständigt självklart att man måste upplysa om ett hot, men man gör det inte på ett feminint och gnyende sätt. Man gör det med kraft, styrka, vision och ledarskap.

Och det får du till att jag tycker att alla som talar om hot och problem är "feminina"? Allting handlar om HUR man gör det. Jag köper inte folkmordsretoriken och tror inte den är rätt väg att gå. Förstå. Retorik handlar inte i första hand om vad som är sant eller falskt, det handlar om att väcka vilja, hopp, mod och drömmar hos människor. Ingen drömmer om att stå emot ett folkmord. Ingen förstår vad du ens talar om i de allra flesta fall. Även om det är logiskt sant så blir det för abstrakt för gemene man. Och det är ett negativt budskap i sin grund.

Citat:
Nu börjar du ljuga och mena att det är det enda man kan säga. Man måste låta defensiv medan man aktivt ANKLAGAR fienden för det värsta och vidrigaste? Lät Jacobsson defensiv när han gick på journalisten med folkmordsanklagelsen??

Du säger i stort att man inte kan påpeka något negativt i situationen mot Svenskar eller Vita för att väcka kamp och livsvilja i folket, och då göra det med bl.a. effektivaste verktyget?

Känns det skönt och bekvämt att ha fastnat i dessa fördomar, där du kan kasta skit på alla som vill ge konstruktiv kritik?

Vad pratar du ens om? Vem har sagt att vi ska ge upp? Jag tror inte att folkmordspropaganda är effektivt. Ej heller putslustiga logicismer som "Anti-racism is a codeword for anti-white ". Det blir någon slags jävla talkshowhumor av det hela.

Alla stora ideologiska och religiösa "segrar" har byggt på drömmar om utopier, både i teori och propaganda. Detta gäller kommunismen, liberalismen, kristendomen, islam osv. Och du vill att vi ska bygga propagandan på att vi skall stå emot ett folkmord?

Nej, nationalister i Sverige skall bygga propagandan på ett stort, bättre, svenskt och starkt Sverige. Och vi kan faktiskt uppfylla utopin om vi lyckas, det är den stora, avgörande skillnaden.

Det betyder inte man inte tar upp problem. Det gör vi nationalister dag ut och dag in.
Citera
2014-04-05, 18:56
  #15667
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Men orka. Vi är nu off topic och det med råge så detta blir mitt sista inlägg i frågan.



Antyder du att Hitler grät i det tal du länkade?

Det är inte alls en mediabild, att Hitler talade om stora starka Tyskland. Att han bara gjorde det är ju självfallet inte korrekt men visst var det en viktig del i propagandan.

Man kan tala om och belysa hot på olika sätt. Jag gillar inte folkmordsretoriken, svårare än så är det inte.



Du läser mig som satan läser bibeln.

Så här skrev jag:



Och det får du till att jag tycker att alla som talar om hot och problem är "feminina"? Allting handlar om HUR man gör det. Jag köper inte folkmordsretoriken och tror inte den är rätt väg att gå. Förstå. Retorik handlar inte i första hand om vad som är sant eller falskt, det handlar om att väcka vilja, hopp, mod och drömmar hos människor. Ingen drömmer om att stå emot ett folkmord. Ingen förstår vad du ens talar om i de allra flesta fall. Även om det är logiskt sant så blir det för abstrakt för gemene man. Och det är ett negativt budskap i sin grund.



Vad pratar du ens om? Vem har sagt att vi ska ge upp? Jag tror inte att folkmordspropaganda är effektivt. Ej heller putslustiga logicismer som "Anti-racism is a codeword for anti-white ". Det blir någon slags jävla talkshowhumor av det hela.

Alla stora ideologiska och religiösa "segrar" har byggt på drömmar om utopier, både i teori och propaganda. Detta gäller kommunismen, liberalismen, kristendomen, islam osv. Och du vill att vi ska bygga propagandan på att vi skall stå emot ett folkmord?

Nej, nationalister i Sverige skall bygga propagandan på ett stort, bättre, svenskt och starkt Sverige. Och vi kan faktiskt uppfylla utopin om vi lyckas, det är den stora, avgörande skillnaden.

Jag gör ett sista inlägg då med, du menar att jag missförstått och vrängt dina ord. Samtidigt som du framställer allt du är skeptisk/negativ till (utan att ens ha provat, bara avfärdat) som skitsnack, vekt eller dumt?

Du kan ju med egna öron höra att Stefan Jacobsson själv driver intervjun starkt och säkert med folkmordspoängen. Jag har inte krävt att Stefan eller någon annan ska behöva bokstavscitera något som rena bibeln (även om det är att föredra ge reklam åt pro-Vit mantra än att repetera antivit dogma, om man måste välja). Men att dessa slagord, poänger och tankesätt är värt att applicera till sin egen situation och marknadsföring är knappast något inneboende fjolligt eller feminint.

Inget negativt eller defensivt på något vis att poängtera hotet och väcka folk på det starkaste viset möjligt/folkmord. Som Stefan Jacobsson och andra lyckats visa. Låt inte fördomar stå i vägen!
__________________
Senast redigerad av R3kyl 2014-04-05 kl. 19:06.
Citera
2014-04-05, 19:03
  #15668
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R3kyl
Okej jag gör ett sista inlägg då med, du menar att jag missförstått och vrängt dina ord Samtidigt som du framställer allt du är skeptisk/negativ till (utan att ens ha provat, bara avfärdat) som skitsnack, vekt eller dumt.

Du kan ju med egna öron höra att Stefan Jacobsson själv driver argumentet rätt starkt och säkert med folkmordspoängen. Jag har inte krävt att Stefan eller någon annan ska behöva bokstavscitera något som rena bibeln (även om det är att föredra ge reklam åt något pro-Vitt än antivitt, mantrat kontra R-ordet d.s.v. om man måste välja). Men att vissa slagord, poänger och tankesätt är värt att applicera till sin egen situation och marknadsföring är inget inneboende fjolligt eller feminint.

Inte heller negativt eller defensivt på något vis att poängtera hotet på det starkaste sättet/folkmord, som Stefan Jacobsson och andra lyckats bevisa.

Jag tycker inte att han verkar särskilt bekväm med argumentet. Han låter mest konstig som snackar om att vi är utsatta för ett folkmord. Allt handlar om hur det uppfattas av de som lyssnar.

Nej, det behöver det inte vara. Du får gärna fortsätta att propagera för dina metoder så fortsätter jag propagera för mina så får vi se vilken väg som flest människor tror på och själva vill praktisera. Det är ju så det går till - att det blir en slags darwinism där vi kämpar tills den ene är död (bildligt talat). Det kan säkert finnas vissa poänger i att använda "dina" slagord i vissa situationer men jag köper inte att man skall bygga propagandan på den grunden.

Ingen har bevisat något än.
Citera
2014-04-05, 19:46
  #15669
Medlem
Känns som att SvP gynnas av den här rättegången som varit i Västerås.

Våldsvänstern:

https://www.nordfront.se/wp-content/uploads/2014/04/nick.png
https://www.nordfront.se/rattegangen-vasteras-ar-aklagaren-yrkar-pa-flerarigt-fangelsestraff-miraballes.smr

SvP:

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.2443166--de-vill-bara-skrammas-

I princip alla normala svenskar lär ju sympatisera med Anna i det här fallet.
Citera
2014-04-05, 20:09
  #15670
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
EXAKT så tänkte/tänker jag också. Puh!, och jag som trodde jag vara helt ensam om det.
Jag har också samma syn på saken. Jag tror att demokrati - ja parlamentarisk och massinkluderande sådan(givetvis inte inkluderat folkfrämlingar) - är det bästa styrelseskicket. Att det vid vissa tillfällen bemötts av andra nationalister med: "så sade Winston Churchill också, blablabla", utan att lägga fram varför det är ett sämre styrelseskick i sak, när jag berättat att röstningsrepresentationsstyre givetvis ej innebär ett styre utan brister liksom alla andra styren, är lite tråkigt.

Vad svenskarna har för styrelseskick är dock helt ointressant sålänge svenskarnas fortsatta existens och självstyre ej är säkrat.

Vad jag förstår av det lilla SvP nämnt om saken så verkar de tänka sig ett statsskick åt korporativistisk riktning(dock inte hugget i sten), och det var ett sådant som Italien under PNF och Spanien under Falangistpartiet tillämpade(om jag inte minns fel hade väl Portugal under Antonio Salazar och Nationell Union något liknande?). Det är nog ett statsskick som funkar, men jag tror ändå inte att det är bättre, även om jag inte bryr mig något nämnvärt sålänge som svenskarna överlever och har ett eget självbestämmande land att leva i. Vad som än behövs för att nå det målet omfamnar jag fullt ut.
Citera
2014-04-05, 20:12
  #15671
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Känns som att SvP gynnas av den här rättegången som varit i Västerås.

Våldsvänstern:

https://www.nordfront.se/wp-content/uploads/2014/04/nick.png
https://www.nordfront.se/rattegangen-vasteras-ar-aklagaren-yrkar-pa-flerarigt-fangelsestraff-miraballes.smr

SvP:

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.2443166--de-vill-bara-skrammas-

I princip alla normala svenskar lär ju sympatisera med Anna i det här fallet.
Ja, det är nog en "fördel" att det handlar om en liten söt tjej med oskyldigt utseende. Jag tror också att rättegångarna och den rapportering som varit både av etablerade och av alternativ media gynnar partiet.

I övrigt är Anna verkligen ett föredöme både för svenska kvinnor i allmänhet och för nationalistiska diton i synnerhet. Vägra vika ner sig, trots all skit hon har fått utstå. Det är beundransvärt.
Citera
2014-04-05, 20:20
  #15672
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Ja, det är nog en "fördel" att det handlar om en liten söt tjej med oskyldigt utseende. Jag tror också att rättegångarna och den rapportering som varit både av etablerade och av alternativ media gynnar partiet.

I övrigt är Anna verkligen ett föredöme både för svenska kvinnor i allmänhet och för nationalistiska diton i synnerhet. Vägra vika ner sig, trots all skit hon har fått utstå. Det är beundransvärt.
Jo, det blir rätt så omöjligt för media att köra någon annan vinkel än att RF:s terrorism är fel här.

Instämmer. Det krävs mod utöver det vanliga att stå på sig som hon gör och vara offentlig i en stad som Västerås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in