2014-04-05, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Läs om inlägget ovan igen och se om du förstår vad jag säger. Jag kan ta det viktigaste igen: Om människor röstar fram ett eller flera partier som säger ska och startar statliga bordeller så vill folk att människor ska jobba där. De anser att det är okej med prostitution och att staten ska dra in pengar på det.

Och ska staten dra in pengar på detta så kan de inte ge människor bidrag för att slippa jobba på dessa ställen.

Mycket logiskt.

Sen kan du väl förklara vad problemet är med att folk inte får bidrag av staten i stället för att ta jobb på ett statligt verk för?

Du gör en hel del felaktiga antaganden.

Alla statens verksamheter går knappast med plus.

Problemet för dig och ditt resonemang att det inte ska finnas några jobb som prostituerade. Endast egenföretagare och hobbyentusiaster som ska kunna arbeta i en byggnad som staten tar hand om för att möjliggöra bättre handelsvillkor och ökad omsättning för egenföretagarna. I gengäld ska staten kunna ta ut en inträdesavgift.
Senast redigerad av Lavezzi92 2014-04-05 kl. 19:43.
Citera
2014-04-05, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavezzi92
Du gör en hel del felaktiga antaganden.

Alla statens verksamheter går knappast med plus.

Problemet för dig och ditt resonemang att det inte ska finnas några jobb som prostituerade. Endast egenföretagare som ska kunna arbeta i en byggnad som staten tar hand om för att möjliggöra bättre handelsvillkor och ökad omsättning för egenföretagarna. I gengäld ska staten kunna ta ut en inträdesavgift.

Du menar att folk vill att statliga bordeller ska gå med förlust?

Tänk det tror inte jag.

Förklara nu i stället varför du anser att man ska få bidrag för att slippa vara prostituerad? Varför anser du att människor ska få bidrag i stället för att jobba som prostituerade?
Citera
2014-04-05, 19:45
Bannlyst
Citat:

Tänk det tror inte jag.

Förklara nu i stället varför du anser att man ska få bidrag för att slippa vara prostituerad? Varför anser du att människor ska få bidrag i stället för att jobba som prostituerade?

Jaha och sjukvården går plus? Skolan? Dagis?

Kort sagt för att det inte är något yrke.

Problemet för dig och ditt resonemang är att det inte ska finnas några jobb som prostituerade. Endast egenföretagare som ska kunna arbeta i en byggnad som staten tar hand om för att möjliggöra bättre handelsvillkor och ökad omsättning för egenföretagarna. I gengäld ska staten kunna ta ut en inträdesavgift.
Citera
2014-04-05, 19:48
Medlem
Citat:
Problemet för dig och ditt resonemang att det inte ska finnas några jobb som prostituerade. Endast egenföretagare som ska kunna arbeta i en byggnad som staten tar hand om för att möjliggöra bättre handelsvillkor och ökad omsättning för egenföretagarna. I gengäld ska staten kunna ta ut en inträdesavgift.

PS Det är bättre att du säger vad du tycker än att hålla på med halmgubbar för jag är pyroman och eldar ned dem en efter en.
Och varför ska inte prostituerade kunna få en trygg statlig anställning om de nu föredrar det framför en osäker framtid som egen företagare?
Citera
2014-04-05, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Här är ett exempel på man utan ryggrad. En som tror att kuken är mannens viktigaste kroppsdel.
Kanske en bordellkandidat? Känner du dig träffad?
Som sagt var, jag älskar män som inte snackar så mycket om sin kuk utan använder den.
Män som tror att en kvinna inte överlever utan kuk är oftast män som saknar någon att stoppa in den egna kuken i. Arga, vulgära och frustrerade och bordellkandidater.

Var det inte du som sa att alfahannar bara duger att leka med en stund
och att kvinnor egentligen vill ha dom där "snälla" männen?

"Bordellkandidat" kan du va själv.
Try it u might like it.
Senast redigerad av naescafe 2014-04-05 kl. 19:56.
Citera
2014-04-05, 19:49
Bannlyst
Citat:

Tänk det tror inte jag.

I övrigt så tycker jag att du ska fråga dig varför man inte har kommit fram till samma slutsats som du har gjort i tex Tyskland?

Varför lägger du fram ett hypotetiskt scenario som är lika realistiskt som att vi kommer bli invaderade av marsianer och då kommer vi inte behöva fundera sådär supermycket på dina idiotier.

Är du utvecklingsstörd?
Senast redigerad av Lavezzi92 2014-04-05 kl. 19:52.
Citera
2014-04-05, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Och varför ska inte prostituerade kunna få en trygg statlig anställning om de nu föredrar det framför en osäker framtid som egen företagare?

Varför ska jag inte kunna bli anställd av staten som porrstjärna?
Citera
2014-04-05, 19:54
Medlem
Citat:
I övrigt så tycker jag att du ska fråga dig varför man inte har kommit fram till samma slutsats som du har gjort i tex Tyskland?

Varför lägger du fram ett hypotetiskt scenario som är lika realistiskt som att vi kommer bli invaderade av marsianer och då kommer vi inte behöva fundera sådär supermycket på dina idiotier.

Är du utvecklingsstörd?

Du frågar varför jag diskuterar trådens ämne?

Tråden handlar om statliga bordeller. Om människor vill ha detta så vill de väl inte att alla ska få bidrag i stället för att jobba på bordellerna. Varför skulle de vilja det?

Varför svarar du inte på vad det är för fel att jobba på bordeller för? Varför är du så negativ till det?
Citera
2014-04-05, 19:57
Medlem
Citat:
Varför ska jag inte kunna bli anställd av staten som porrstjärna?
Det finns inga statliga porrfilmsstudior.

Varför ska inte prostituerade kunna få ta anställning?
Citera
2014-04-05, 20:01
Medlem
Citat:
Tja gjorde torskdebut som 19åring och idag är man 22. Det är kanske mellan 20-50 procent som är relativt unga när jag tittar mig omkring på de bordeller jag har varit på i Frankfurt, Barcelona och Malaga.

Vad har du emot att människor jobbar som prostituerade undrar jag?

Du anser ju att de borde få bidrag i stället.

Citat:
Ok, frågan är problematisk då priset skiljer från stad till stad, bordell till bordell osv.

Själv frekventerar jag mas o menos bara nattklubbs bordeller.

Barcelona har african streetwalkers för ca 30-50€.
På bästa bordellen Nightbeach så kostar det 150€ för 30 min o 300 för en timme. Absolut inte värt det.

Madrid
Gatutjejerna ligger på 30-50 vid Gran via, dock är det mas o menos bara rumänskor. En del såg faktiskt bra ut.
Min favorit bordell Vive har de finaste tjejerna. Såg 4 av riktig modellkvalitet. Måste återvända. 110 för 30 o 220 för 60.

Måste tillägga att bordellerna i Spanien har riktigt skön atmosfär och kan jämföras med nattklubbar. Även unga kan komma. Det är absolut inget Lilja4ever skit som pågår.
Malaga
Gatutjejer 10-15 för afrikanskor o 20-25 för rumänskor.
Bästa fucking klubben i världen: Scaaaaandalooo. 30 min för 60-80 euro. Trevligaste tjejerna och stället där jag har lyckats scora gratis sex med flera tjejer Min största kärlek i världen o ett ställe där jag har blivit stammis.

Dominikanska republiken
Sosua/Puerto Plata billigt. Ca 300 kr och ca 600 för hela natten.

Frankfurt
50 för 30. 100 för 60. Detta på Oase. Heta bruttor som går runt totalt nakna 6 dagar i veckan. 70 i inträde.

I Malaga finns det dock många tjejer som inte pratar engelska. Barcelona är shark-ställe där turistrr blir lurade.
Finns även bordeller i Madrid där priset är ca 80 € för 30 min.
Marbella har Milady club 1h för 300€ har inte varit där, än.
Senast redigerad av granved 2014-04-05 kl. 20:04.
Citera
2014-04-05, 20:07
Bannlyst
Citat:
Du frågar varför jag diskuterar trådens ämne?

Tråden handlar om statliga bordeller. Om människor vill ha detta så vill de väl inte att alla ska få bidrag i stället för att jobba på bordellerna. Varför skulle de vilja det?

Varför svarar du inte på vad det är för fel att jobba på bordeller för? Varför är du så negativ till det?

Det är exakt vad du inte gör. Du är off-topic och jag borde se till att varenda ett av dina inlägg blir borttagna.

Du har kanske missat det, men det jag faktiskt vill är att förbättra säkerheten och tryggheten hos de få kvinnor som faktiskt arbetar som prostituerade. Jag vet inte om du har märkt det, men alla kvinnor och män bryr sig faktiskt inte om den nuvarande lagstiftningen.

På grund av lagstiftningen så har man människor som blir utsatta för brott.

Jag vill föra det till ljuset och skaffa en ökad transparens.
Citera
2014-04-05, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Varför ska inte prostituerade kunna få ta anställning?

För att arbetsgivare tycker det är tråkigt att åka dit för koppleri?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in