2014-04-05, 19:09
Medlem
Pastmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imroroyo
Började du med DTK?
Tyvärr. Jag skulle ha kört XYZ och sedan DTK.

Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
Grattis till en fint resultat på verbala. Satte du 20/20 på läs?
Yes box.

Citat:
Ursprungligen postat av FuzzyLogic
Hur pluggade du på verb? Vad hade du tidigare på den delen?

Grattis förresten till resultatet!
Förra gången hade jag 61 i höstas och nu skrev jag 76. Detta var min andra gång.

Jag övar på gamla prov. Sitter inte och läser texter över nätet eller tidningsartiklar. ORD och MEK föll på plats idag. MEK var ovanligt lätt men ORD var fortfarande svårt. Inte det första verbala passet men det sista med de gamla latinorden så föll jag på 4 ord.

Tack!
Senast redigerad av Pastmaster 2014-04-05 kl. 19:12.
Citera
Medlem
Hade 1,6 i höstas, 2.0 på verb och 1.2 på kvant. Då helt oförberedd.

Inför dagens prov har jag repeterat matte sista 2-3 månaderna och med gamla normeringar ligger mitt resultat runt 1.3. Så en liten höjning där i alla fall.
Tyvärr hade jag bara 68/80 på verb den här gången så sänker väl mitt totala resultat ändå.

Inte för att det spelar någon större roll då jag förmodligen kommer in på det jag sökt ändå, men vad fasen. Lite surt är det allt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomkso
Vad tror folk om normeringstabellen i år, med tanke på det stora trycket? Tror ni det är många förstagångsskrivare som drar ner medel och gynnar de bättre?

Jag hoppas verkligen på det men samtidigt har jag bekanta som skriver för första gången i år och landade just 1,8. Det var läskigt många 96or där jag skrev, känner mig gammal
Citera
2014-04-05, 19:11
Medlem
Pastmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
Shit! Grymt, alla rätt på ord? :O
16/20 på ord. Det var de gamla latinorden i sista provpasset som sänkte mitt flyt. Annars så var orden ovanligt lätta i det första verbala passet. MEK förstod jag inte hur jag kunde glida igenom svaren.
Citera
2014-04-05, 19:12
Medlem
Skittjacks avatar
0,7 på kvant och 1.1 på verbala. Fan vad kass på matte jag är alltså. Verkar ha missat att skriva in två av mina svar i det orangea pappret så eventuellt 0.1 mer.

Besvikelsen är enorm. Att det var första gången är inte en ursäkt.
Citera
2014-04-05, 19:13
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastmaster
16/20 på ord. Det var de gamla latinorden i sista provpasset som sänkte mitt flyt. Annars så var orden ovanligt lätta i det första verbala passet. MEK förstod jag inte hur jag kunde glida igenom svaren.
Får se om jag klår dig på ORD, har 9 av 10 på ORD inför sista delen jag skall rätta, tror det blir på gränsen! MEK gick dåligt på första, mycket sämre än vad det brukar för mig.
Citera
2014-04-05, 19:15
Medlem
Timpsiiis avatar
Någon mer som det gick helt åt helvete för? Känns så jävla surt när man har pluggat kvällar och nätter hur länge som helst och ändå kom jag inte i närheten av mitt mål som låg på minst 1.3. Visst, matten suger jag på men trodde jag hade stenkoll på LÄS, tydligen inte. Blir en fruktansvärd sommar detta, veta att man måste vänta 1 år till innan man kan tänka på att utbilda sig. Suck!

Inte konstigt att folk tar livet av sig ibland!

Skitprov!!!
Citera
2014-04-05, 19:17
Medlem
Chaz-_-s avatar
Det är en sak att träna på proven hemma men man märker hur pressande det är när man gör provet under tidspress. Det blir som att en annan dimension som tillkommer då.

Nåväl, får se hur de går nästa månad. Första kvanten kändes inte speciellt bra, men övriga delar kändes bättre. Får hoppas på en höjning.
Citera
2014-04-05, 19:17
Medlem
Zlaneks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timpsiii
Någon mer som det gick helt åt helvete för? Känns så jävla surt när man har pluggat kvällar och nätter hur länge som helst och ändå kom jag inte i närheten av mitt mål som låg på minst 1.3. Visst, matten suger jag på men trodde jag hade stenkoll på LÄS, tydligen inte. Blir en fruktansvärd sommar detta, veta att man måste vänta 1 år till innan man kan tänka på att utbilda sig. Suck!

Inte konstigt att folk tar livet av sig ibland!

Skitprov!!!

Vad har du hittills räknat ut att du får då?
Citera
2014-04-05, 19:18
Medlem
von Schmerzs avatar
KVANT: 63
VERB: 75

Det är skönt att visa att man kan leverera även fast jag har pluggat färdigt och gjorde provet bara för skojs skull
Citera
Medlem
Soulsurfers avatar
Tror jag kan lägga ner ordplugget och fokusera på kvant/övriga verbala, fick 17/20, om jag nu har rättat korrekt. Utan tvekan min bästa fel.
Citera
Medlem
KythErs avatar
Lite OT men angående meritpoäng; lägger man bara på de meritpoängerna man får på sitt betyg? Alltså om jag snittar 17.5 och läser Engelska 7 (1 poäng) och Matematik 2 och 3 (1 poäng vid grundläggande behörighet) så blir det istället 19.5?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in