Flashback bygger pepparkakshus!
2013-12-22, 23:21
Medlem
Är det någon som har koll på hur leveransen sker i sverige, om man bor i lägenhet med portkod?
Citera
2014-04-05, 18:48
Medlem
broadways avatar
fortfarande inte helt övertygad så jag bumpar lite, någon mer som har beställt?
Citera
2014-05-31, 22:19
Medlem
Sjuntorparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broadway
fortfarande inte helt övertygad så jag bumpar lite, någon mer som har beställt?

jag ska beställa igen idag. wayfarers i nån ny färg. har köpt från edel optics förrut. dom e seriösa.
Citera
2014-05-31, 22:36
Medlem
ShogunAssasins avatar
Kläder och skor: Köpråd --> Klockor och accessoarer
/Moderator
Citera
2016-06-04, 21:05
Medlem
Verkar som att Edel-Optics GmbH finns registrerad på en adress inne i Stockholm, vad kan det vara, ett slags kontor eller? Beställde ett par solglasögon runt 3 år sedan, men fick min order annullerad då detta par inte fanns i lager. Tänkte lägga in en beställning nu och undrar om någon har något att säga då jag inte är helt 100% övertygad.
Citera
2017-04-09, 16:29
Medlem
Beställde precis 2 par Ray Ban för totalt 2900:- Verkat väl vara en helt seriös butik!? Får se när dom kommer
Citera
2017-04-22, 12:15
Medlem
Skapade också detta konto för att kunna ge recension av edel-optics, så ni får väl bedöma min trovärdighet själva. Iaf så letade jag efter opartiska recensioner ang edel-optics och trillade in på den här tråden, eftersom hemsidan verkar legit (baserat på några inlägg här) valde jag att testa att beställa.

La en beställning på ett par Rayban (RB2180) 170417. Fick mail 170421 om att varorna skickats. I orderbekräftelsen stod det att "de försöker skicka ut varorna 170424". Antar att de menar skicka ut det hem till mig då, efter leveransen verkade börja igår (170421).

Betalar med faktura så det känns ändå lugnt.

Återkommer efter jag mottagit leveransen.
Citera
2017-04-27, 19:30
Medlem
Har idag mottagit leveransen (170427). Fick välja olika alternativ hur jag ville ha glasögonen levererade, antingen till dörren eller till närmsta ombud. Tog närmsta ombud pga inte hemma dagtid. Hursomhelst, glasögonen är garanterat äkta. Gick till synsam direkt och jämförde dom med samma modell där bara för säkerhets skull och det gick inte att se någon som helst skillnad på dom.

Så, kan rekommendera hemsidan! Gå till en butik och prova ut glasögonen först bara så ni slipper krångel med retur för det kändes ändå ganska omständigt med leveransen (pga ups i sin tur hade ett avtal med ett lokalt lastbilsföretag där jag bor).
Citera
2017-06-20, 15:39
Bannlyst
Jag la precis en beställning på en Ray-Ban CLUBROUND RB4246 901, tog Klarna 14 dagar betalning. Återkommer om varan är äkta eller ej.
Citera
2017-12-11, 19:01
Medlem
Edel-optics har tyvärr satt i system att göra det besvärligt för kunder som vill avbryta eller häva köp. Även vanliga reklamationer är besvärliga. Jag personligen köpte ett par Rayban Wayfarer för ett par år sedan. Glaset glappade och gnisslade. Försökte förgäves ringa och maila i flera veckor. Tog kontakt med Konsument Europa, men sålde glasögon billigt till en vän innan jag hann ta det vidare. Om man tittar på betygen på exempelvis Trustpilot framstår ett tydligt mönster. Så länge allt går bra är butiken 4/5. När det händer något är butiken 1/5. Så det är verkligen på egen risk man beställer.

Edit: Sorry Lawio. Inte meningen att citera dig! Citat borttaget nu.
Citera
2017-12-12, 12:03
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wanderleisilva
Beställde precis 2 par Ray Ban för totalt 2900:- Verkat väl vara en helt seriös butik!? Får se när dom kommer

Nå?
Citera
2017-12-22, 16:27
Bannlyst
Det är äkta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in