2014-04-05, 17:37
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jag är nyfiken på vad det är för fibrer man hittat, är inte du ?
Om dessa kan sammanföras med Brobackas skräck får vara ett senare kapitel.
Brobacka är första kapitlet när det gäller alt. färdmedel.

Varför ska plötsligt FS:s förklaringsbörda exkludera Brobacka-färden?

Adv. H hänvisar hela tiden till fotot där FS inköpte cigg i Lilla Edet. Men FS:s förehavanden därefter anses tydligen inte behöva utredas - vilket är särskilt anmärkningsvärt eftersom det här bara är för FS att besvara några enkla frågor - vilket han hårdnackat vägrat.

Betr. fibrer så är det ju en omöjlighet att jämföra fibrer på presenningen med alla fiberpresumtiva föremål. Du måste utgå från ett misstänkt föremål, t.ex Hyundaiens bagagematta. Men även om MJ fraktats i Hyundaien så är det inte säkert att ev. fibrer från mattan (om mattan inte togs bort innan det inplastade liket stuvades in vilket förefaller nära nog 100% troligt) finns kvar efter den långa tid som passerat.

Det visade sig att FS ljög om det sista sms:et. Hur stor är sannolikheten för att han då också ljuger om sitt egentliga ärende i Brobacka?
Citera
2014-04-05, 17:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Brobacka är första kapitlet när det gäller alt. färdmedel.

Varför ska plötsligt FS:s förklaringsbörda exkludera Brobacka-färden?

Adv. H hänvisar hela tiden till fotot där FS inköpte cigg i Lilla Edet. Men FS:s förehavanden därefter anses tydligen inte behöva utredas - vilket är särskilt anmärkningsvärt eftersom det här bara är för FS att besvara några enkla frågor - vilket han hårdnackat vägrat.

Betr. fibrer så är det ju en omöjlighet att jämföra fibrer på presenningen med alla fiberpresumtiva föremål. Du måste utgå från ett misstänkt föremål, t.ex Hyundaiens bagagematta. Men även om MJ fraktats i Hyundaien så är det inte säkert att ev. fibrer från mattan (om mattan inte togs bort innan det inplastade liket stuvades in vilket förefaller nära nog 100% troligt) finns kvar efter den långa tid som passerat.

Det visade sig att FS ljög om det sista sms:et. Hur stor är sannolikheten för att han då också ljuger om sitt egentliga ärende i Brobacka?
Har någon domstol uttryckt förklaringsbörda gällande Brobacka?

Om FS glömde SMS:et ljög han inte. Lögn är avsiktligt osanning.
Citera
2014-04-05, 17:42
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Du måste få med din alternativhypotes, har du glömt ?

Jag blir inte klok på det här, men jag förutsätter att du anser att MH gjorde rätt som överklagade ?
Jo så är här är det förstår du att jag liksom flera andra, däribland Mr Quarrel himself,
reagerat över sammanträffandet i tid mellan händelserna i Spekeröd och det vår
vilda blomma uttryckte på sin facebook. Är du med så långt? Jo, det är du nog.

Och detta då, bäste ihärdige och energiske alternativteoretiker, får en att fundera i somliga
banor men emellertid; det råkar väl helt enkelt vara en ren tillfällighet och det förblir
bara löst spånande och jag håller det när allt kommer omkring som ytterst osannolikt
att nämnda blomma haft ett jota med det här att göra eller någon annan heller utan
den dömde har styrt med precis allt själv kring mordet och det som skedde efteråt.
Det var som sagt ett spekulerande på tämligen lösan grund och spekulerande torde
du vara välbekant med vad det är för nånting eller hur?

Mot teorin om medhjälpare i det hela talar förhållandet att FS befanns vara ensam när han
observerades på rastplatsen. Ingen annan levande människa i bilen. En död människa däremot
fanns där. Ett lik inslaget i ett paket. Som du känner till.

Nej, det här fixade med allra största sannolikhet herr Svensson själv från början till slut.

Jag släpper blomman helt nu. Jag låter henne vara. Det som talar till hennes fördel är väl
uppgiften om att hon och FS inte ska ha känt till varandra alls förrän en viss tid efter
det blodiga dramat i Spekeröd även om det kanske inte till fullo är bekräftat att det verkligen
låg till på det viset.

Citat:
att du anser att MH gjorde rätt som överklagade
Ja, hans klient var väl påstridig och advokaten böjde sig för dennes vilja.
Men visst fan är Hansson så pass erfaren så han vet hur fruktansvärt utsiktslöst
detta överklagande är. Det vet nog alla. Även mördaren själv där han sitter och ruvar
i sitt häkte. Våndas kanske storligen vid tanken på alla dessa år som nu väntar bakom
lås och bom.
Han kommer att få möjlighet att träffa många trevliga och socialt kompetenta individer
under denna lååååååååååååååånga tid så det blir nog bra det här.
Senast redigerad av Grandioso 2014-04-05 kl. 18:16.
Citera
2014-04-05, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Han hade garanterat inte tagit emot ett sms, och skyllde på Telia. Alltså en garanterad lögn.
Det är onödigt och löjligt att försvara detta.

Han ljög om advokaten, uttagen, kodbrickan, försvinnandet, filofaxen, mordet, presenningen m.m. också.
Det verkar ligga i hans natur. Har han aldrig ljugit för dig?
Citera
2014-04-05, 17:55
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Har någon domstol uttryckt förklaringsbörda gällande Brobacka?
Man behöver inte bokstavligen uttrycka förklaringsbörda; det ligger i sakens natur att FS i möjligaste mån ska bidra till att skingra ev. oklarheter kring händelseförloppet. Det enda han presterat är ett kvitto från Lilla Edet och en obevittnad gravstensnatt. Han har under tre rättegångar haft alla chanser att berätta om vad han gjort i Brobacka men har här gömt sig bakom rena floskler som att personen han ska ha träffat skulle förneka detta, osv. Innan mastningen var ett faktum försökte han också ljuga ihop en historia betr. vilka vägar han de facto åkt efter Lilla Edet.
Citat:
Genomskinliga lögner är lika mycket osanning som smarta lögner. Hans ihärdiga förnekande av att ens ha mottagit sms:et bevisar att han ljugit - och sms:ets innehåll förklarar till fullo varför.
Citera
2014-04-05, 17:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Han hade garanterat inte tagit emot ett sms, och skyllde på Telia. Alltså en garanterad lögn.
Det är onödigt och löjligt att försvara detta.

Han ljög om advokaten, uttagen, kodbrickan, försvinnandet, filofaxen, mordet, presenningen m.m. också.
Det verkar ligga i hans natur. Har han aldrig ljugit för dig?
Jag ser inte att han har ljugit om något av detta. Vad jag vet har han aldrig ljugit för mig.
Citera
2014-04-05, 18:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Man behöver inte bokstavligen uttrycka förklaringsbörda; det ligger i sakens natur att FS i möjligaste mån ska bidra till att skingra ev. oklarheter kring händelseförloppet. Det enda han presterat är ett kvitto från Lilla Edet och en obevittnad gravstensnatt. Han har under tre rättegångar haft alla chanser att berätta om vad han gjort i Brobacka men har här gömt sig bakom rena floskler som att personen han ska ha träffat skulle förneka detta, osv. Innan mastningen var ett faktum försökte han också ljuga ihop en historia betr. vilka vägar han de facto åkt efter Lilla Edet.
Ingen domstol har visat intresse för vad han gjorde då.
Citat:
Genomskinliga lögner är lika mycket osanning som smarta lögner. Hans ihärdiga förnekande av att ens ha mottagit sms:et bevisar att han ljugit - och sms:ets innehåll förklarar till fullo varför.
Det är inte bevisat att han ljög, han kan ha glömt SMS:et. Ska alla personer, som ertappats med felaktiga uppgifter i fallet, beskyllas för lögn? Ljög syster C när hon sa att hon bara fått ett SMS 28, eller glömde hon ett?
Citera
2014-04-05, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nej, det här fixade med allra största sannolikhet herr Svensson själv från början till slut.

Jag släpper blomman helt nu. Jag låter henne vara.

Största sannolikhet är inte rimligt tvivel.
Nej du - du har angett henne som alternativteori - och därför lämnat spelplan öppen för andra skeenden.

Man kan inte döma FS för att det är sannolikt, om det samtidigt finns utrymme för medhjälpare.
Vad gjorde medhjälparen ? Var FS den passive ?

MHs överklagan har direkt bäring på dig som alternativteoretiker - MH anser heller inte att HR förklarat varför det inte var en olycka eller om annan person varit inblandad.
Citera
2014-04-05, 18:21
Medlem
Citat:
Jag ser inte att han har ljugit om något av detta. Vad jag vet har han aldrig ljugit för mig.

Han ljög för hela tråden, när han var här och försökte få medhåll. Inklusive dig.
Att du inte ser det, säger mer om dig än om FS.

Men det finns mer.
En liten påminnelse om Fredrik Svensson lögner...
Citera
2014-04-05, 18:24
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
MH anser heller inte att HR förklarat varför det inte var en olycka eller om annan person varit inblandad.
Ska HR förklara detta!? - Det är upp till FS att förklara ev. olycka, ev. medgärningsman - och varför han vidtog alla möjliga arrangemang efter att MJ skjutits. - Har han gjort det? - Nej, inte ens en bevisad mastningsposition kan han förklara; än mindre ett bevisat mottaget sms.
Citera
2014-04-05, 18:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ska HR förklara detta!? - Det är upp till FS att förklara ev. olycka, ev. medgärningsman - och varför han vidtog alla möjliga arrangemang efter att MJ skjutits. - Har han gjort det? - Nej, inte ens en bevisad mastningsposition kan han förklara; än mindre ett bevisat mottaget sms.
Vilken bevisad mastningsposition kan han inte förklara?
Citera
2014-04-05, 18:36
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Vilken bevisad mastningsposition kan han inte förklara?
Brobacka N.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in