Citat:
Ursprungligen postat av
Fnurra-pa-traden
Du måste få med din alternativhypotes, har du glömt ?
Jag blir inte klok på det här, men jag förutsätter att du anser att MH gjorde rätt som överklagade ?
Jo så är här är det förstår du att jag liksom flera andra, däribland Mr Quarrel himself,
reagerat över sammanträffandet i tid mellan händelserna i Spekeröd och det vår
vilda blomma uttryckte på sin facebook. Är du med så långt?

Jo, det är du nog.
Och detta då, bäste ihärdige och energiske alternativteoretiker, får en att fundera i somliga
banor men emellertid; det råkar väl helt enkelt vara en ren tillfällighet och det förblir
bara löst spånande och jag håller det när allt kommer omkring som ytterst osannolikt
att nämnda blomma haft ett jota med det här att göra eller någon annan heller utan
den dömde har styrt med precis allt själv kring mordet och det som skedde efteråt.
Det var som sagt ett spekulerande på tämligen lösan grund och spekulerande torde
du vara välbekant med vad det är för nånting eller hur?
Mot teorin om medhjälpare i det hela talar förhållandet att FS befanns vara ensam när han
observerades på rastplatsen. Ingen annan levande människa i bilen. En död människa däremot
fanns där. Ett lik inslaget i ett paket. Som du känner till.
Nej, det här fixade med allra största sannolikhet herr Svensson själv från början till slut.
Jag släpper blomman helt nu. Jag låter henne vara. Det som talar till hennes fördel är väl
uppgiften om att hon och FS inte ska ha känt till varandra alls förrän en viss tid efter
det blodiga dramat i Spekeröd även om det kanske inte till fullo är bekräftat att det verkligen
låg till på det viset.
Citat:
att du anser att MH gjorde rätt som överklagade
Ja, hans klient var väl påstridig och advokaten böjde sig för dennes vilja.
Men visst fan är Hansson så pass erfaren så han vet hur fruktansvärt utsiktslöst
detta överklagande är. Det vet nog alla. Även mördaren själv där han sitter och ruvar
i sitt häkte. Våndas kanske storligen vid tanken på alla dessa år som nu väntar bakom
lås och bom.
Han kommer att få möjlighet att träffa många trevliga och socialt kompetenta individer
under denna lååååååååååååååånga tid så det blir nog bra det här.