2014-04-05, 14:37
Medlem
italjets avatar
Gandalf grå säger-
onskan finns i Modor-
vi möts i Fylke.
Bara packa ryggsäcken då,
för det står ju skrivet.
Citera
2014-04-05, 14:46
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DingusMcDuck
Som sagt, det spelar ingen roll om man ställer frågor eller inte, eftersom du fortsätter påstå att jag inte ställer frågor,

Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Vilka frågor har du (istället för påståenden) har du ställt?

Jag kan ju inte svara för Dingus, men för MIN del har jag upprepade gånger frågat om hur homofobi kan anses vara ett "guds-bevis" .... något du ignorerar (på vilket sätt du ignorerar det eller varför är inte relevant för mig, bara att du gör det).

Naturligvis har du rätt till att ignorera vad du vill, men det blir ju också en sorts "svar".
Citera
2014-04-05, 14:51
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Vilka frågor har du (istället för påståenden) har du ställt? Wow jag måste ha missat något väsentligt, detta är jag väldigt nyfiken på.

Citera dem direkta citaten från dina "frågor" som du har ställt, är du snäll? Jag kommer att svara på dina uppriktiga frågor, jag lovar.

Är dom formade som "frågor", eller är dom formade som jag misstänker som påståenden, jag tror det senaste, men upp till bevis.

När ett "påstpående" slutar med ett frågetecken, så är det väl inte mycket av ett påstående? Se där, en fråga till, som du säkert kommer att tolka som ett påstående. Jag ska inte orsaka mer nötning av dina dyrbara tangenter nu, eftersom du uppenbarligen är helt ovillig att diskutera trådens ämne.
Citera
2014-04-05, 15:02
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Gud har krav på hur hans skapelse ska vara, så han är inte mesig och tillåter vad som helst, men han är förlåtande och han har förståelse för att människan befinner sig i en knepig situation med mycket av ondska i världens uppfattningar som påverkar sinne och kropp.

Men det är tydligt i bibeln att Gud inte kan tillåta onda företeelser i hans nya ordning, oavsett om det gäller krig, homosexualitet, tidelag eller stölder, alla dessa handlingar är lika onda i bemärkelsen att Gud inte kommer att acceptera dessa handlingar, men självklart finns det mer eller mindre onda saker, mord skulle jag tycka var mer onda än t.ex. pedofili. Men gränsen för vad som är acceptabelt i Guds nya ordning på jorden är tydlig, och där ingår inte homosexualitet.

Om nu homosexuella har det i sina gener, så kommer Gud att bota dessa, om man nu är ödmjuk nog att underordna sig universums skapare:

"Ty detta folks hjärta är förstockat. De är tröga att höra med sina öron och de tillsluter sina ögon, så att de inte kan se med sina ögon eller höra med sina öron eller förstå i sitt hjärta och omvända sig och bli botade av mig. "(Matteus 13:15 Bibel2000)

Men detta botande kan man inte räkna med i vår nuvarande ordning.

Det är mycket underhållande hur du talar för och känner till Guds egenskaper så väl, helt utan att enligt TS fråga, föra fram bevis för något av det du påstår. För dig verkar det räcka med myt och hörsägen från tidigare generationer.
Citera
2014-04-05, 15:21
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:
När ett "påstpående" slutar med ett frågetecken, så är det väl inte mycket av ett påstående? Se där, en fråga till, som du säkert kommer att tolka som ett påstående. Jag ska inte orsaka mer nötning av dina dyrbara tangenter nu, eftersom du uppenbarligen är helt ovillig att diskutera trådens ämne.

En ärlig debatt är tydligen inte alls intressant då den antagligen kommer förloras och därför sätts lögnarbyxorna på. Under förutsättningen att läsförståelsen inte är på en riktigt korkad persons nivå vilket jag inte är övertygad om är fallet.
Citera
2014-04-05, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Decenniers praktisk och teoretisk experimenterande sökande inom religion, "det övernaturliga" och associerade existentiella områden (som lekman och i viss omfattning akademisk).

Där jag har provat ritualism, "tekniker", fått en del såkallade initieringer, granskat olika religioners doktriner och relaterat allt detta till andra världsbilden (särskild vetenskspapen/filosofi). Ingenstans har jag sett något som ens perifärt är ett 'guds'-bevis, däremot en hel del fusk och efterrationaliseringer, vilket slutade med att jag konkluderade att "faith is faith, facts are facts" och följaktligen blev agnostiker.

Okej, så efter alla dina studier så kom du fram till att faith is faith, facts are facts?
Du såg ingen potential med alla dess tron? Inga samband? Inget som helst fakta att alla egentligen söker samma sak?
Citera
2014-04-05, 19:26
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsfittan
Vad är det starkaste beviset för att gud finns?

"God of the gaps" har alltid varit det s.k. beviset man hänvisat till för att ge diverse fantasifulla förklaringar år fenomen vi ännu inte förstår. Idag som igår.

Manipulativa och opportunistiska människor tar varje chans de får för att försöka ta makt över andra människors liv.
Citera
2014-04-05, 19:27
Medlem
Citat:

Ställ en rak fråga istället för att påstå saker och ting, så kommer jag att svara.
Citera
2014-04-05, 19:32
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Ställ en rak fråga istället för att påstå saker och ting, så kommer jag att svara.

Nä, du får svara på frågorna jag redan ställt först, hur krokiga du än anser dem vara. Baserat på det du postat hittills verkar det inte vara lönt att lägga någon energi på dig.
Citera
2014-04-05, 19:36
Medlem
Citat:
Nä, du får svara på frågorna jag redan ställt först,

Ok, vad är frågorna menar du?

Du får gärna spalta upp dom.
Citera
2014-04-05, 20:02
Medlem
[quote=ttsp|48255308]Nivån hos en korkad person, en idiot, kan aldrig bli på högre nivå än hos en idiot i detta fallet, man har inte ens tankekraft att ha lögnarbyxorna på för att man är så dum i huvudet som bara idioter kan vara. Att man söker bekräftelse hos andra idioter gör inte påståendena mindre idiotiska, kom ihåg, detta handlar bara om sakliga konstateranden att du är en idiot, och det handlar aldrig om ett personangrepp, nej självklart kommer idiotiska uttryck från idioter aldrig att handla om personangrepp, dessa är alltid över alla andra uttryck. Det är bara att konstatera att du är en ryggmärgslös idiot och detta kan aldrig handla om ett personangrepp, eller hur, bara sakliga konstateranden, din idiot!

Till ttsp,
Du vet att Gud ställer högre krav på oss som tror än de som ännu inte kommit till tro? Gud har mer överseende mot de som syndar i god tro. Men du, med dina citat och höga gudfruktighet har en intressant stund när du möter din Fader. Du dömer i hans namn trots att du vet att det inte är upp till oss att döma varandra. Du uppvisar högmod och en syn på dina medmänniskor som gör att du borde frukta mötet med Gud mer än horkarlar, äktenskapsbryterskor och alla sexuella läggningar hittills kända.
Citera
2014-04-05, 20:10
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Ok, vad är frågorna menar du?

Du får gärna spalta upp dom.

Här är spalten: De meningar i mina inlägg som citerar dina, där en mening slutar med ett frågetecken. Du vet, som frågor brukar se ut i text.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in