2014-04-05, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DingusMcDuck
Jag har sannolikt inte pratat med någon av deltagarna i tråden IRL, om det är vad du menar.

Nej självklart menar jag inte det

Citat:
Om du menar att du inte citerat/kommenterat mina inlägg, så är det väl inte särskilt nödvändigt för att göra sig en uppfattning om vad du tror och tycker, så länge du postar saker som

OK, du säger inte uttryckligen att skaparen är allsmäktig, så jag kan ändra frågan till "Har guden gått och blivit mindre universums skapare nu helt plötsligt?" Både miljögifter och skadade arvsanlag är ju saker som existerar i universum.

Du har argument som är fel från början, börja om, börja på nytt.

Som jag sade, ta reda på först vad jag tror och vilka uppfattningar jag har innan du börjar att döma.
Citera
2014-04-05, 12:47
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Det här är allmänbildning att mycket av våra sjukdomar, hormonstörningar och annat är på grund av människans aktiviteter, hur kan du skylla detta på Gud?

Det är också allmänbildning att mycket av det elände som biologisk liv upplevar på denna planet inte är skapat av människan.

Citat:
Om nu homosexuella är "skapade" som homosexuella(vissa menar att man har bevis för detta med t.ex. hjärnröntgen), så har det kommit längs vägen efter människans avfall.

Belägg, tack.

Citat:
Exakt hur homosexualitet har uppkommit har jag lika stor hum om som vetenskapen,man vet inte. Men det är i alla fall inte Gud som har skapat detta, detta är inte Guds vilja.

Hur vet du det? DIN 'gud' är ju en sociopat, som är helt egofixerat och lynnig.

Citat:
Ditt ursprungliga påstående om att jag skulle anse att Gud skapat homosexualitet anser jag härmed vara bevisad felaktig, och du får gärna bekräfta detta så att vi kan lägga det till handlingarna.

När har: "Det bara är så (TM)" blivit ett bevis?

Citat:
Sluta krångla, kan du inte svara och förklara vad du menar, så att jag inte behöver dra felaktiga slutsatser om vad du menar. Men OK av dina svar här drar jag slutsatsen att du tycker inte att tidelag är något fel eller konstigt, bara det skett i samtycke och att personen inte förgripit sig på djuret samt att djuret inte lidit någon skada.

För din del borde du definitivt försöka förstå essensen av vad "konsentuella vuxna" är.

Jag efterlysar fortfarande ett tydliggörande omkring hur din och din 'guds' homofobi kan tänkas vara ett 'guds'-bevis.
Citera
2014-04-05, 13:11
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Nej självklart menar jag inte det

Trodde inte det heller, därför skrev jag meningen efter den du citerade. Du vet, den du valde att utesluta i ditt första citat för att du ville använda whoco5-simelyn.

Citat:
Du har argument som är fel från början, börja om, börja på nytt.

Som jag sade, ta reda på först vad jag tror och vilka uppfattningar jag har innan du börjar att döma.

Så du tror alltså inte att någon gud skapat universum, trots att du skrev om universums skapare, vars bud folk vägrar underordna sig? En maskulin skapare till på köpet, eftersom du använder "han" som pronomen. Låter rätt likt den vanliga abrahamitiska guden i mina öron.

Det är lätt att få uppfattningen om personer som åtminstone skenbart oironiskt postar citat ur bibeln som förespråkar dödsstraff för tidelag (både för förövare och offer, för övrigt), att de tror på bibelns gud, men det är kanske fel från början, vad vet jag.
Citera
2014-04-05, 13:12
Medlem
Citat:
och att han har vissa krav på människan även om han samtidigt är förlåtande mot människans synder.

Gud har krav på hur hans skapelse ska vara, så han är inte mesig och tillåter vad som helst, men han är förlåtande och han har förståelse för att människan befinner sig i en knepig situation med mycket av ondska i världens uppfattningar som påverkar sinne och kropp.

Men det är tydligt i bibeln att Gud inte kan tillåta onda företeelser i hans nya ordning, oavsett om det gäller krig, homosexualitet, tidelag eller stölder, alla dessa handlingar är lika onda i bemärkelsen att Gud inte kommer att acceptera dessa handlingar, men självklart finns det mer eller mindre onda saker, mord skulle jag tycka var mer onda än t.ex. pedofili. Men gränsen för vad som är acceptabelt i Guds nya ordning på jorden är tydlig, och där ingår inte homosexualitet.

Om nu homosexuella har det i sina gener, så kommer Gud att bota dessa, om man nu är ödmjuk nog att underordna sig universums skapare:

"Ty detta folks hjärta är förstockat. De är tröga att höra med sina öron och de tillsluter sina ögon, så att de inte kan se med sina ögon eller höra med sina öron eller förstå i sitt hjärta och omvända sig och bli botade av mig. "(Matteus 13:15 Bibel2000)

Men detta botande kan man inte räkna med i vår nuvarande ordning.
Citera
2014-04-05, 13:16
Medlem
Citat:
Trodde inte det heller, därför skrev jag meningen efter den du citerade. Du vet, den du valde att utesluta i ditt första citat för att du ville använda whoco5-simelyn.

Så du tror alltså inte att någon gud skapat universum, trots att du skrev om universums skapare, vars bud folk vägrar underordna sig? En maskulin skapare till på köpet, eftersom du använder "han" som pronomen. Låter rätt likt den vanliga abrahamitiska guden i mina öron.

Det är lätt att få uppfattningen om personer som åtminstone skenbart oironiskt postar citat ur bibeln som förespråkar dödsstraff för tidelag (både för förövare och offer, för övrigt), att de tror på bibelns gud, men det är kanske fel från början, vad vet jag.

Är det inte bättre att fråga om vad jag tror istället för att gissa? Du vet, du sliter på dina tangenter helt i onödan. Du kan gissa tusen gånger utan att komma fram till vad jag tror, men om du frågar mig istället, så får du rätt svar första gången (om du nu inte missuppfattar).
Citera
2014-04-05, 13:19
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Är det inte bättre att fråga om vad jag tror istället för att gissa? Du vet, du sliter på dina tangenter helt i onödan. Du kan gissa tusen gånger utan att komma fram till vad jag tror, men om du frågar mig istället, så får du rätt svar första gången (om du nu inte missuppfattar).

Egentligen är din tro något perifär på denna tråd; det är "guds-bevis" som är det centrala. Så dina försök på att få utrymme för predikande är inte relevante.
Citera
2014-04-05, 13:23
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:

Det hjälper ju uppenbarligen inte att fråga (det du fetade var en del av en fråga, en ledtråd till detta är frågetecknet i slutet av meningen). Sluta oroa dig för mina tangenter, det är ett billigt tangentbord. Jag bryr mig egentligen inte om om du är fundamentalist eller troll.

Vad är det starkaste beviset för att gud finns?
Citera
2014-04-05, 13:38
Medlem
Citat:
Det hjälper ju uppenbarligen inte att fråga

Men!!!

Du har ju inte frågat något, bara påstått en massa saker, det första du påstod var att "guden gått och blivit mindre allsmäktig", det nästa du påstod var "Jag har sannolikt inte pratat med någon av deltagarna i tråden IRL,", sedan påstår du saker om min tro som inte stämmer överhuvudtaget, jag är rädd att ditt tangentbord kommer att bli föråldrad i förtid utan att du vet vad jag tror på, utan gissar.

Oavsett om det är ett "billigt tangentbord" du äger, så är det slöseri med energin, både min energi och det som tas ut från jorden i form av resurser för att skapa ett tangentbord åt dig.
Citera
2014-04-05, 13:42
Medlem
Citat:
Sluta oroa dig för mina tangenter, det är ett billigt tangentbord.

Billiga tangentbord brukar oftast tillverkas i länder där många människor svettas ihjäl och kanske dör för att du ska kunna sprida ut meningslösa argument som inte har med verkligheten att göra.
Citera
2014-04-05, 14:03
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Men!!!

Du har ju inte frågat något, bara påstått en massa saker, det första du påstod var att "guden gått och blivit mindre allsmäktig", det nästa du påstod var "Jag har sannolikt inte pratat med någon av deltagarna i tråden IRL,", sedan påstår du saker om min tro som inte stämmer överhuvudtaget, jag är rädd att ditt tangentbord kommer att bli föråldrad i förtid utan att du vet vad jag tror på, utan gissar.

Oavsett om det är ett "billigt tangentbord" du äger, så är det slöseri med energin, både min energi och det som tas ut från jorden i form av resurser för att skapa ett tangentbord åt dig.

Som sagt, det spelar ingen roll om man ställer frågor eller inte, eftersom du fortsätter påstå att jag inte ställer frågor, trots att jag ställt åtminstone två nu. Att du inte vill svara är ju uppenbart. Frågan är varför. Se där, en fråga till.
Citera
2014-04-05, 14:11
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Billiga tangentbord brukar oftast tillverkas i länder där många människor svettas ihjäl och kanske dör för att du ska kunna sprida ut meningslösa argument som inte har med verkligheten att göra.

Har du öht tänkt dig att komme inom kommunikations-distans för "guds-bevis"?
Citera
2014-04-05, 14:27
Medlem
Citat:
Som sagt, det spelar ingen roll om man ställer frågor eller inte, eftersom du fortsätter påstå att jag inte ställer frågor, trots att jag ställt åtminstone två nu. Att du inte vill svara är ju uppenbart. Frågan är varför. Se där, en fråga till.

Vilka frågor har du (istället för påståenden) har du ställt? Wow jag måste ha missat något väsentligt, detta är jag väldigt nyfiken på.

Citera dem direkta citaten från dina "frågor" som du har ställt, är du snäll? Jag kommer att svara på dina uppriktiga frågor, jag lovar.

Är dom formade som "frågor", eller är dom formade som jag misstänker som påståenden, jag tror det senaste, men upp till bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in