Citat:
Ursprungligen postat av
Enzenn
Även om jag inte tillhör de mest insatta, så föll den mig verkligen i smaken, tack så mycket!
Det var gott!
Ett gediget och njutbart hantverk.
Borde absolut finnas med som referensmaterial i Svenskt Kriminalhistoriskt Arkiv !
Nu väntar jag bara på "efterrätten".
Är Brasa ute nu, så kan vi väl befara att Kapitel 2 just nu håller på att skrivas av honom?
På Biltema Värmdö sägs man ha satt upp skyltar med texten:
Sälj ingen tändvätska till denne man!
-och på bild syns Brasa iklädd sina nu riksbekanta s k inköpshandskar.
Dessa förvaras nu i monter på SKA tillsammans med en speciell T-banebiljett..
Det som vore mer roligt att veta är om Brasa sover i 'master bedroom' eller i 'kontorsfutten' numera.
Det sägs att Brasa inte ens vände sig om i rättssalen, för att titta på sin sambo, när Gandiåsa hade sitt beramade utbrott . Lägg också märke till avsnittet i
imcereals ljudfil (Tack för ditt arbete med den - den var uppskattad!) där åklagaren får påminna Brasa om att han bor på Värmdö inte bara med sin sambo utan också med sin dotter!
Det förekommer naturligtvis enormt spännande diskussioner och planering för samboparet nu ute i träsket. Hur ska allt delas/läggas upp? Ska Grandiåsa vara med nu när Brasa stakar ut fortsättningen på sin kriminella bana? Det ryktas också om 25.000 bilder på 'L's utveckling som han har att ta igen efter sin bortavaro.
I fängelset Storboda hade de intagna eget budgetansvar, bland annat för matinköpen. Kanske Brasa lärde sig lite basal bokföring då som kan komma till nytta nu. Vem vet vad annat han lärde sig av sina medfångar? Borde inte droghandel (av det slaget som nödvändigtvis inte kräver recept) ha en viss lockelse? Hög vinstmarginal, och nästintill riskfritt, då bara de INKOMPETENTA aktörerna åker dit!
Kanske de kan spinna vidare på Grandiåsas digitala revolution av sjukvården? Vad vore det inte mycket värt att kunna hacka systemet med fotbojor och inkassera de dömda på grova pengar för deras dyrköpta frihet? (Skatterfritt för SJUTTSINGEN!) Kan man hacka flashbackkonton så borde man kunna hacka fotbojor också. Visserligen förutsätter detta projekt att relationen med sambon inte hackar lika mycket som de mätarskruvade autobahnlik som Brasa tidigare sålde tyvärr plägade göra.
Cirkus Brasa har, efter pausen, just rullat igång igen.
Vi andra lutar oss bekvämt tillbaka i irrfåtöljerna och avvaktar.