2014-03-02, 20:10
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Har hört en tv-producent som tydligen har pumpat henne och numera är bukis med doktorn.
Bara sådär eller försöker hon veva igång sin TV-karriär igen?
Citera
2014-03-06, 16:49
Medlem
SuperTeflons avatar
Om det vore så att KV tycker att Brasa varit en mönsterfånge, så att man överväger frigivande innan strafftiden har gått ut, har den 8 mars i år föreslagits som ett lämpligt datum. Kommer han i så fall att släppas redan på fredag, eller får han sitta över helgen?

Hoppas han får lite påbackning, bara för att han obstruerar och överklagar hela tiden. Han sitter bra där han sitter om ni frågar mig. Hoppas KV tar god tid på sig att överväga ett frisläppande.
Citera
2014-03-09, 20:57
Medlem
Han har setts till i området, är han släppt nu eller kan han ha varit ute på permis?
Citera
2014-03-09, 21:14
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Electrolux
Han har setts till i området, är han släppt nu eller kan han ha varit ute på permis?
Som ST skriver i inlägget över ditt har tydligen den 8 mars planerats som dag för frigivning. Var har han setts och hur tar han sig ut?
Citera
2014-03-12, 18:05
Medlem
Han har setts i området runt sin bostad vid ett flertal tillfällen och han tar sig ut till fots om jag har förstått det korrekt. Jag har inte sett honom själv men ingen har sagt nått om att hans utseende ska ha förändrats så det kan jag inte säga så mycket om.
Citera
2014-03-14, 23:13
Medlem
imcereals avatar
Hej!

Jag har nu klippt ihop en podradiodokumentär baserat på ljudupptagningarna från rättegången. Hoppas på att den ska ge en sammanfattad bild, för de som inte riktigt orkat plöja ljudupptagningarna eller FUP, om vad som hände och vilken härligt dryg lögnare Dr Brasa är

Hoppas även den faller de allra mest insatta i smaken!

Finns på kidnapparna.nu tillsvidare (och där kan ni även lyssna på liknande upplägg, fast om Uppsalakidnapparna!)

Trevlig helg och lyssning!
Citera
2014-03-15, 12:00
Medlem
DrBrasas avatar
Hur går det med utredningen kring kvittoförfalskningarna?
Citera
2014-03-15, 12:12
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Även om jag inte tillhör de mest insatta, så föll den mig verkligen i smaken, tack så mycket!
Det var gott!

Ett gediget och njutbart hantverk.
Borde absolut finnas med som referensmaterial i Svenskt Kriminalhistoriskt Arkiv !

Nu väntar jag bara på "efterrätten".
Är Brasa ute nu, så kan vi väl befara att Kapitel 2 just nu håller på att skrivas av honom?
På Biltema Värmdö sägs man ha satt upp skyltar med texten:
Sälj ingen tändvätska till denne man!

-och på bild syns Brasa iklädd sina nu riksbekanta s k inköpshandskar.
Dessa förvaras nu i monter på SKA tillsammans med en speciell T-banebiljett..

Det som vore mer roligt att veta är om Brasa sover i 'master bedroom' eller i 'kontorsfutten' numera.

Det sägs att Brasa inte ens vände sig om i rättssalen, för att titta på sin sambo, när Gandiåsa hade sitt beramade utbrott . Lägg också märke till avsnittet i imcereals ljudfil (Tack för ditt arbete med den - den var uppskattad!) där åklagaren får påminna Brasa om att han bor på Värmdö inte bara med sin sambo utan också med sin dotter!

Det förekommer naturligtvis enormt spännande diskussioner och planering för samboparet nu ute i träsket. Hur ska allt delas/läggas upp? Ska Grandiåsa vara med nu när Brasa stakar ut fortsättningen på sin kriminella bana? Det ryktas också om 25.000 bilder på 'L's utveckling som han har att ta igen efter sin bortavaro.

I fängelset Storboda hade de intagna eget budgetansvar, bland annat för matinköpen. Kanske Brasa lärde sig lite basal bokföring då som kan komma till nytta nu. Vem vet vad annat han lärde sig av sina medfångar? Borde inte droghandel (av det slaget som nödvändigtvis inte kräver recept) ha en viss lockelse? Hög vinstmarginal, och nästintill riskfritt, då bara de INKOMPETENTA aktörerna åker dit!

Kanske de kan spinna vidare på Grandiåsas digitala revolution av sjukvården? Vad vore det inte mycket värt att kunna hacka systemet med fotbojor och inkassera de dömda på grova pengar för deras dyrköpta frihet? (Skatterfritt för SJUTTSINGEN!) Kan man hacka flashbackkonton så borde man kunna hacka fotbojor också. Visserligen förutsätter detta projekt att relationen med sambon inte hackar lika mycket som de mätarskruvade autobahnlik som Brasa tidigare sålde tyvärr plägade göra.

Cirkus Brasa har, efter pausen, just rullat igång igen.

Vi andra lutar oss bekvämt tillbaka i irrfåtöljerna och avvaktar.
Citera
2014-03-15, 12:17
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrBrasa
Hur går det med utredningen kring kvittoförfalskningarna?

Utredningen drivs av Polisen och inte av Flashback, enligt gängse rättsordning. Jag antar att det råder förundersökningssekretess. Kanske de inte gör någon ting utan bara sitter och äter munkar och rullar tummarna?

Jag ska bråka lite mer med dem nu, då Brasa verkligen kan behöva lite mer tid på vilohemmet 'Storboda'.

Surt att känna sig så smart som Brasa och ändå åka dit på eget grepp.

Hm..

EDIT:Vad är det där för nick? Jag känner igen din avatar...... Kollade i din posthistorik och insåg att du in alla fall inte försökte outa dig själv, då Brasa var inlåst på armslängds avstånd från internet fram till förra helgen.
Senast redigerad av SuperTeflon 2014-03-15 kl. 13:09.
Citera
2014-03-15, 12:24
Medlem
1. Finns det något som talar för attt ÅSA varit inblandad?

2. Om inte så förstår jag inte varför så många är skadeglada mot henne? Hon verkade inte kaxig trots att hon ser bra ut och har hög utbildning.
Citera
2014-03-15, 12:53
Medlem
DrBrasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Vem vet vad annat han lärde sig av sina medfångar? Borde inte droghandel (av det slaget som nödvändigtvis inte kräver recept) ha en viss lockelse? Hög vinstmarginal, och nästintill riskfritt, då bara de INKOMPETENTA aktörerna åker dit!
Narkotikatillverkning eller narkotikahandel i storskala är faktiskt en mycket svårare bransch än vad vanligt folk tror. Det krävs tyngre kontakter än sådana man knyter på Storboda och det kräver att man har förtroendekapital bland aktörerna, ett förtroende som tar rätt lång tid att bygga upp. Snarare tror jag att Brasa blir vid sin läst som slumvärd. Det troligaste är att han försöker slå sig in i flyktinghemsbranschen eller tex byggfuttar för tillfällig inhysning av zigenare. De kan nog lära ett och annat av Brasa om hur man begår brott!
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Cirkus Brasa har, efter pausen, just rullat igång igen.
Det hoppas vi verkligen! Jag ser särskilt fram emot att den genomusle får stå till svars för kvittoförfalskningarna!
Citera
2014-03-15, 13:00
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
1. Finns det något som talar för attt ÅSA varit inblandad?

2. Om inte så förstår jag inte varför så många är skadeglada mot henne? Hon verkade inte kaxig trots att hon ser bra ut och har hög utbildning.

1. Ja en hel del, men det kommer snart den pågående polisutredningen att visa.

2. Jag tror inte du tittat bortom lökarna om du verkligen tycker att hon inte är kaxig. Jag pratar inte om vårlökarna, utan de eviga silikonditon som ploppar upp när man minst önskar det.

Försök att läsa, några av hennes 'goolecacheade' bloggar så fattar du nog tids nog också, om du är hjälpligt läskunnig - Lycka till!

Jag känner ingen skadeglädje, men om Grandiåsa lämnar öppet mål, (då varken målvakten eller de vassa knivarna är hemma i den ängsligt heminredda kanoten,) så får man nog tåla några törnar i detta forum. Ingen tar FB på allvar i alla fall.
Senast redigerad av SuperTeflon 2014-03-15 kl. 13:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in