2014-04-04, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Barca tjänar i längden multum på sin akademi. Släpp sargen för helvete.

Du trollar så du inte tror på det ens själv, kom in i matchen pajas.

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/world-cup/10732983/Qatar-determined-to-build-a-team-to-make-its-people-proud-at-the-2022-World-Cup.html
Citera
2014-04-04, 21:34
Medlem
NirvanAs avatar
Fan vad utför det gått senaste tiden för Barcelona

1) Guardiola drog
2) Från att ha Betalat/Skänkt pengar till Unicef för att bära deras logga så säljer man ut sig till oljeterrorister i arabvärlden för att bära Qatar Airways
3) Tito drabbas av cancer och tvingas sluta, tar in ny tränare på 1-2 veckor.
4) Behandlingen av Abidal var vedervärdig och så långt ifrån hur FCB är som klubb i grund och botten
5) Rosell fuckade upp Neymar-transfern och gjorde både spelare och laget oroligt i onödan
6) Ovannämnda president lämnar posten mitt i säsongen
7) Barcelona får nu inte värva spelare förrän nästa sommar pga att man fifflat med övergångar av minderåriga spelare och kommer således inte kunna stärka försvaret - något man ignorerat helt i flera säsonger nu även fast det varit uppenbart
8) Kommer inom snar framtid att lägga till sponsor namn efter "Camp Nou" - sälja ut sig ännu mer.
9) Valdes, en av grundpelarna i detta barcelona lag i mer än ett decennium, lämnar på högst vaga grunder

Har säkert glömt flera saker också
Senast redigerad av NirvanA 2014-04-04 kl. 21:38.
Citera
2014-04-04, 21:43
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Du trollar så du inte tror på det ens själv, kom in i matchen pajas.

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/world-cup/10732983/Qatar-determined-to-build-a-team-to-make-its-people-proud-at-the-2022-World-Cup.html

Vad fan har det där med saken att göra?

Räkna ut spelarvärldena på Barcas sålda och nuvarande produkter under de senaste åren. Och lägg till all mervärde det ger i att ha ett sån akademi. Jävla mongo.
Citera
2014-04-04, 22:46
Medlem
Är du helt tappad bakom en vagn, vilka sålda produkter? Alcantara är ett unikum, resten har lämnat gratis eller för struntsummor.
Senast redigerad av Gincan 2014-04-04 kl. 22:49.
Citera
2014-04-04, 22:53
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Är du helt tappad bakom en vagn, vilka sålda produkter? Alcantara är ett unikum, resten har lämnat gratis eller för struntsummor.

Jag skrev att du gärna skulle räkna på hur ofantligt mycket Barca har tjänat i det längre perspektivet på sin akademi. Genom sålda spelare, genom att inneha flertalet världsklasspelare (vilket såklart är en ordentlig ekonomisk vinst istället för att punga ut 500 miljoner åt höger och vänster), och vilket mervärde det har gett i PR och attraktionskraft. Sluta lek Allan, eller lär dig tänka. Valet är ditt.
Citera
2014-04-04, 23:46
Medlem
Quorthons avatar
Hur var det med spelarna som fick sina licenser indragna så att de inte tillåts spela i officiella matcher? Blev dessa ungar informerade om att en flytt till Barcelona innebar ett brott mot FIFAs regelverk och att de riskerade att inte kunna göra det de älskar till fullo? Ge upp argumenten för att La Masia skulle vara någon sorts altruistisk institution.

Hur mogna är förresten 10 år unga pojkar att fatta sådana beslut om framtiden? Att La Masia erbjuder en bra utbildning betyder inte per automatik att det är bäst för dem.

Barcelona erkänner helt öppet i sitt statement att man har struntat i reglerna. Jag tror att man helt sonika har inbillat sig själva att man är "too big to fail" och därför kan göra som man vill. Skaderegleringen nu handlar om att påpeka att straffet är orimligt och att försöka skjuta upp köpstoppet.
Citera
2014-04-04, 23:57
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Hur var det med spelarna som fick sina licenser indragna så att de inte tillåts spela i officiella matcher? Blev dessa ungar informerade om att en flytt till Barcelona innebar ett brott mot FIFAs regelverk och att de riskerade att inte kunna göra det de älskar till fullo? Ge upp argumenten för att La Masia skulle vara någon sorts altruistisk institution.

Hur mogna är förresten 10 år unga pojkar att fatta sådana beslut om framtiden? Att La Masia erbjuder en bra utbildning betyder inte per automatik att det är bäst för dem.

Barcelona erkänner helt öppet i sitt statement att man har struntat i reglerna. Jag tror att man helt sonika har inbillat sig själva att man är "too big to fail" och därför kan göra som man vill. Skaderegleringen nu handlar om att påpeka att straffet är orimligt och att försöka skjuta upp köpstoppet.

I första hand handlar det om vissa barn från Korea, de har inte fått spela officiella matcher sedan ett år tillbaka. Högst troligt var de redan där när FIFA förbjöd dem spela officiella matcher, om de kom efteråt så bör de i rimlighetens namna ha informerats om det på något sätt. Sedan så är La Masia inte någon altruistisk institution, finns nog ingen människa som har påstått det, utan det är en väldigt bra skola där de även får möjlighet att spela fotboll. Inget dramatiskt.

Kolla länk.

https://www.youtube.com/watch?v=2qW86tNwEZI

Det är studera, spela fotboll, träffa vänner och ha kul som gäller. Ungefär som i en vanlig skola men jag antar att La Masia ligger lite högre upp än exempelvis random svensk skola som har rasat i alla Pisa-undersökningar.

Sedan så tar ju självklart inte barn på 10 år beslut, det säger sig självt. I dessa fall är det deras föräldrar som tar det beslutet, något annat vore extremt konstigt. Däremot så har de säkert diskussioner om det i familjen tillsamman med barnet, så brukar det fungera i en familj. Extremt tveksamt att en familj tvingar sitt barn till La Masia om det inte vill gå dit. Tror att det är väldigt sällan ett barn inte vill uppfylla sina drömma.

Sedan är ju självklart straffet orimligt, FIFA har fått något slags storhetsvansinne. Om Barcelona fälls så blir det säkerligen böter, kan inte tänka mig något annat.

Woo Lee ville tydligen inte åka hem fast Barcelona tyckte att det var bäst för honom. Tydligen så vill han lida vidare i det hemska La Masia.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/article18668249.ab

Stackars grabb.

Spelarens föräldrar flyttade inte till Spanien av icke fotbollsrelaterade skäl.

Övergången skedde inte inom EU eller EES.

Spelaren bodde inte 50 kilometer från landets gräns.

Ett av dessa kriterier måste vara uppfyllt för att kunna värvas av Barcelona, står visst inget om ålder. Skumt då barn tydligen inte fick värvas enligt vissa förvirrade användare här.
Senast redigerad av Zog Rules 2014-04-05 kl. 00:13.
Citera
2014-04-05, 02:06
Bannlyst
Citat:
Jag skrev att du gärna skulle räkna på hur ofantligt mycket Barca har tjänat i det längre perspektivet på sin akademi. Genom sålda spelare, genom att inneha flertalet världsklasspelare (vilket såklart är en ordentlig ekonomisk vinst istället för att punga ut 500 miljoner åt höger och vänster), och vilket mervärde det har gett i PR och attraktionskraft. Sluta lek Allan, eller lär dig tänka. Valet är ditt.
Efter dina strapatser där jag i mitt förra inlägg inlägg dissekerade dina lögner punkt efter punkt så skall du akta dig med att nedvärdera någon då du inte riktigt besitter den positionen för att göra det än...

OnT: Det syns på långt håll att Perez är ett maktfullkomligt och lömskt litet kräk. Jag tror han måste haft en hård barndom där han kanske inte fick allt han pekade på av sina föräldrar, varefter han växte upp och blev en profit-korrumperad tjuv. Hans trackreckord inom fotbollen vittnar om girighet, naivitet och storhetsvansinne.

Rik men naiv som ett barn tog han över Real Madrid och började leva rövare. När Barca sedan blev världens bästa klubb efter år av en utpräglad och genuin fotbollsfilosofi blev Perez förtvivlad och tog till alla smutsiga medel för att råda bot på katalanerna, genom att subtilt förtrycka Barcelona på och utanför planen genom anklagelser, mutor och manipulering.

Låt oss ej förglömma att Real Madrid blivit så pass framgångsrika genom att förtrycka Barcelona under Franco, så det var oundvikligt att de i modern era fått karman upp i arslet. Vad mig beträffar får Perez gärna fortsätta med sina maffia-lekar. Det är total ironi att bestraffa Barcelona med transferförbud och följaktligen kan man bara skratta åt det istället för att bli upprörd. Ett transferförbud tar inte bort det Barcelona gjort för fotbollen de senaste 20 åren.

Franco Baresi sade det bäst när han påpekade att Milan, Ajax och Barcelona är fotbollens referenspunkter och de mest inflytelserika klubbarna. Milan utvecklade försvarskonsten, Ajax uppfann totalfotbollen och Barcelona maximerade den genom att tänja på fotbollens tekniska gränser i en fotbollsvärld som förnekade att tekniskt spel kunde leda till framgångar.

Real Madrid? Tja, de kan fortsätta damma av sina CL pokaler...
Citera
2014-04-05, 03:43
Medlem
Hur svårt kan det vara att begripa?
Barcelona får inte erbjuda föräldrarna jobb, även om de och dem allra flesta klubbarna gör så ibland.
Man gör inte det pga att det kan vara ett styrkande av att familjen flyttade dit av fotbollsmässiga skäl. Det säger ju sig självt när klubben löser jobb åt föräldrarna.

Självklart får en Kenyan flytta tillsammans med sin familj till exempelvis Barcelona för att sedan söka till La Masia och spela officiellt utan att bryta någon regel, förutsatt att de flyttade dit av andra privata skäl (nytt jobb osv).

Just det här fallet med Sam eller Ben eller vad fan han nu hette kanske granskades mer av FIFA, därav den minimala hjälpen från klubbens sida, vem vet...

Även om det är smått OT så ska det påpekas att nästan alla klubbar jobbar på det här sättet, skillnaden är att två okända klubbar pussade på FIFA att granska just ett antal övergångar Barcelona var inblandade i. Tvivlar inte en sekund på att 9 av 10 storklubbar hade åkt på samma grej om de nu granskats.

Värt att tilläggas är att även det spanska fotbollsförbundet också bötfällts. Rätt mycket är oklart IMO, då Barcelona hävdar strongt att de inte gjort nåt fel så kan det vara så att klubben följt förbundets regler som kanske inte överensstämmer tillräckligt med FIFAs, who knows.

Har för mig att jag läste någonstans att även Real och Atletico granskas just nu.
Citera
2014-04-05, 10:47
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borusse100
Efter dina strapatser där jag i mitt förra inlägg inlägg dissekerade dina lögner punkt efter punkt så skall du akta dig med att nedvärdera någon då du inte riktigt besitter den positionen för att göra det än...

OnT: Det syns på långt håll att Perez är ett maktfullkomligt och lömskt litet kräk. Jag tror han måste haft en hård barndom där han kanske inte fick allt han pekade på av sina föräldrar, varefter han växte upp och blev en profit-korrumperad tjuv. Hans trackreckord inom fotbollen vittnar om girighet, naivitet och storhetsvansinne.

Rik men naiv som ett barn tog han över Real Madrid och började leva rövare. När Barca sedan blev världens bästa klubb efter år av en utpräglad och genuin fotbollsfilosofi blev Perez förtvivlad och tog till alla smutsiga medel för att råda bot på katalanerna, genom att subtilt förtrycka Barcelona på och utanför planen genom anklagelser, mutor och manipulering.

Låt oss ej förglömma att Real Madrid blivit så pass framgångsrika genom att förtrycka Barcelona under Franco, så det var oundvikligt att de i modern era fått karman upp i arslet. Vad mig beträffar får Perez gärna fortsätta med sina maffia-lekar. Det är total ironi att bestraffa Barcelona med transferförbud och följaktligen kan man bara skratta åt det istället för att bli upprörd. Ett transferförbud tar inte bort det Barcelona gjort för fotbollen de senaste 20 åren.

Franco Baresi sade det bäst när han påpekade att Milan, Ajax och Barcelona är fotbollens referenspunkter och de mest inflytelserika klubbarna. Milan utvecklade försvarskonsten, Ajax uppfann totalfotbollen och Barcelona maximerade den genom att tänja på fotbollens tekniska gränser i en fotbollsvärld som förnekade att tekniskt spel kunde leda till framgångar.

Real Madrid? Tja, de kan fortsätta damma av sina CL pokaler...

Snyggt med hybris utan kunskap. Du har inte dissekerat någonting. Det är bara massa löjliga konspirationsteorier.
Jag försöker svara på alla inlägg. Men det här är bara off topic och helt löjliga anklagelser.
Citera
2014-04-05, 11:27
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Housesens
Hur svårt kan det vara att begripa?
Barcelona får inte erbjuda föräldrarna jobb, även om de och dem allra flesta klubbarna gör så ibland.
Man gör inte det pga att det kan vara ett styrkande av att familjen flyttade dit av fotbollsmässiga skäl. Det säger ju sig självt när klubben löser jobb åt föräldrarna.

Självklart får en Kenyan flytta tillsammans med sin familj till exempelvis Barcelona för att sedan söka till La Masia och spela officiellt utan att bryta någon regel, förutsatt att de flyttade dit av andra privata skäl (nytt jobb osv).

Just det här fallet med Sam eller Ben eller vad fan han nu hette kanske granskades mer av FIFA, därav den minimala hjälpen från klubbens sida, vem vet...

Även om det är smått OT så ska det påpekas att nästan alla klubbar jobbar på det här sättet, skillnaden är att två okända klubbar pussade på FIFA att granska just ett antal övergångar Barcelona var inblandade i. Tvivlar inte en sekund på att 9 av 10 storklubbar hade åkt på samma grej om de nu granskats.

Värt att tilläggas är att även det spanska fotbollsförbundet också bötfällts. Rätt mycket är oklart IMO, då Barcelona hävdar strongt att de inte gjort nåt fel så kan det vara så att klubben följt förbundets regler som kanske inte överensstämmer tillräckligt med FIFAs, who knows.

Har för mig att jag läste någonstans att även Real och Atletico granskas just nu.
Du tror inte att La Masias rektor eller vad det nu kan heta kan fixa till det så att en person får ett jobb nånstans i Barcelona utan koppling till klubben?

Och hur tänker du att det är bra att inte ens försöka dölja fusket om FIFA granskar? Som i det här fallet med koreanen bor ju inte ens föräldrarna i Spanien.

Till sist så kan jag ju säga att jag tvivlar att andra klubbar har varit så här extremt genomskinliga.. Om föräldrarna får jobb på nått mäklarkontor eller vad fan som helst som inte har nån koppling till klubben, vad ska FIFA göra då?
Citera
2014-04-05, 12:15
Bannlyst
Citat:
Snyggt med hybris utan kunskap. Du har inte dissekerat någonting. Det är bara massa löjliga konspirationsteorier.
Jag försöker svara på alla inlägg. Men det här är bara off topic och helt löjliga anklagelser.
Då borde inte vara så svårt att försöka motbevisa mina "konspirationsteorier" i mitt förra inlägg då jag trots allt förklarade hur saker och ting var egentligen med fakta till dina raljerade. Eller är det kanske så att du vet att du är svarslös och avfärda mitt dåvarande inlägg som OT som ett försök till undanflykt...
Senast redigerad av Borusse100 2014-04-05 kl. 12:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in