Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Jag skrev att du gärna skulle räkna på hur ofantligt mycket Barca har tjänat i det längre perspektivet på sin akademi. Genom sålda spelare, genom att inneha flertalet världsklasspelare (vilket såklart är en ordentlig ekonomisk vinst istället för att punga ut 500 miljoner åt höger och vänster), och vilket mervärde det har gett i PR och attraktionskraft. Sluta lek Allan, eller
lär dig tänka. Valet är ditt.

Efter dina strapatser där jag i mitt förra inlägg inlägg dissekerade dina lögner punkt efter punkt så skall du akta dig med att nedvärdera någon då du inte riktigt besitter den positionen för att göra det än...
OnT: Det syns på långt håll att Perez är ett maktfullkomligt och lömskt litet kräk. Jag tror han måste haft en hård barndom där han kanske inte fick allt han pekade på av sina föräldrar, varefter han växte upp och blev en profit-korrumperad tjuv. Hans trackreckord inom fotbollen vittnar om girighet, naivitet och storhetsvansinne.
Rik men naiv som ett barn tog han över Real Madrid och började leva rövare. När Barca sedan blev världens bästa klubb efter år av en utpräglad och genuin fotbollsfilosofi blev Perez förtvivlad och tog till alla smutsiga medel för att råda bot på katalanerna, genom att subtilt förtrycka Barcelona på och utanför planen genom anklagelser, mutor och manipulering.
Låt oss ej förglömma att Real Madrid blivit så pass framgångsrika genom att förtrycka Barcelona under Franco, så det var oundvikligt att de i modern era fått karman upp i arslet. Vad mig beträffar får Perez gärna fortsätta med sina maffia-lekar. Det är total ironi att bestraffa Barcelona med transferförbud och följaktligen kan man bara skratta åt det istället för att bli upprörd. Ett transferförbud tar inte bort det Barcelona gjort för fotbollen de senaste 20 åren.
Franco Baresi sade det bäst när han påpekade att Milan, Ajax och Barcelona är fotbollens referenspunkter och de mest inflytelserika klubbarna. Milan utvecklade försvarskonsten, Ajax uppfann totalfotbollen och Barcelona maximerade den genom att tänja på fotbollens tekniska gränser i en fotbollsvärld som förnekade att tekniskt spel kunde leda till framgångar.
Real Madrid? Tja, de kan fortsätta damma av sina CL pokaler...