Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Varför ska vi ens tillåta ett yrke som inte producerar något, inte tillför något och som vi vet är förknippat med stora risker för olika typer av yrkesskador.
Finns liksom ingen poäng alls med detta. Inga fördelar som skulle väga upp nackdelar och den samhällskostnad som skulle följa på dem.
Det är väl betydligt farligare att sälja sex illegalt där man riskerar alla möjliga tråkiga problem som som människohandel, misshandel, mord och dylikt. Jag vågar hävda att det är betydligt bättre för samtliga inblandade om det sker på lagligt sätt, istället för under ljusskygga förhållanden.
Det finns ju en hel del prostituerade idag, och även om vissa gärna hävdar att alla dessa är urfattiga människor utan andra möjligheter, är detta knappast sanningen. Varför hatar du det fria valet micro? Försöker du kanske rent av tvinga på människor dina ideal och förhindra dem från att ägna sig åt det de vill göra? Varför förbjuda saker som du inte har något med att göra?
Förövrigt producerar väl prostituerade ungefär lika mycket som exempelvis massöser eller akupunktörer.
Citat:
Ursprungligen postat av
-DaRude-
Du virrar bort från ämnet.
Jag vill tycka att det är hyckleri att stödja prostitution om man inte också stödjer att dottern blir hora. Skulle du bli glad och stolt om din dotter blev prostituerad? Om inte, så visar det ju din verkliga inställning till detta yrke. Det är ungefär som med droger, många stödjer valmöjligheten men bara om det gäller någon annans son/dotter som överdoserar.
Varför då? Är man hycklare om man stödjer trafiksäkerhet om man inte hoppas att man själv hamnar i en bilolycka? Jag skulle inte vilja att mina barn arbetare som städare eller teologer, men jag vill ju knappast förbjuda dessa yrken. Tycker du att man ska få konsumera alkohol, om ja, vill du att dina barn ska bli alkoholister?