2014-04-05, 03:42
Medlem
RodVinsSpyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spanishcaravan

Mitt inlägg var liksom bara en tanke men om det skulle gå bra så kanske det är det enda som krävs för en nyttig livsomvälvande nystart.

SLUTA

Säga till folk som mår dåligt att trippa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Är du helt STÖRD??

Bara för du haft någorlunda vettig trip/trippar och ÖVERLEVT betyder VERKLIGEN inte att andra har det!!

TS du ska absolut EJ ta LSD om du känner dig mentalt nedstämd vad någon än säger!

Om du vill må bra av en substans så måste du veta

1. Den känslan är ALDRIG evig även om man tror de i varje cell av sin kropp före, efter samt under.

2. Skulle tipsa om träning (sjukt kliché osv jag VET men lovar från en pundare att varje gång du tänker för mkt elr vill gråta så trycker du +3 på löpbandet och fortsätter +3 så tills de enda du kan är andas och fokusera på att ej ramla av bandet. (jobbigt i början men enklare än man tror att få till vana för ngn me missbrukargenetik o dylikt)

3. Om du mot all förmodan måste ha en form av substans så måste du berätta lite mer om dig själv / det du mår dåligt över / ditt mål med intagandet av substansen då alla "gillar olika" även här
(och ja, de hänger på personligheten)
Citera
2014-04-05, 04:01
Bannlyst
LSD fungerar utmärkt
Citera
2014-04-05, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RodVinsSpya

SLUTA

Säga till folk som mår dåligt att trippa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Är du helt STÖRD??

Bara för du haft någorlunda vettig trip/trippar och ÖVERLEVT betyder VERKLIGEN inte att andra har det!!

TS du ska absolut EJ ta LSD om du känner dig mentalt nedstämd vad någon än säger!

Självklart vill jag inte skada någon! Jag vet själv hur extremt skadligt det kan vara. Personer viktiga för mig själv har totalförstörts av ansvarslöst användande av just LSD.

Jag utvecklade bara ett spontant och ytterst anspråkslöst diminutivt förslag. Frågan är postad i drogforumet så jag gav ett svar relaterat till det. Har absolut ingen insyn i ts liv och jag sa inte heller åt ts att ta något. Om du hade läst mer av vad jag skrev så hade du förstått att jag verkligen lägger tryck på vikten av STOR kunskap inom dosering, miljö, syfte och ett starkt psyke mm innan det eventuella valet att göra det själv.
Citera
2014-04-05, 09:38
Medlem
Berberines avatar
Opium och dess derivat...
Ketamin?
Tjack?
Höga doser lustgas för vissa (kan få dig att totalt ända din väldsbild och tro att du "insett allt" problemet är bara att du inte kommer ihåg det, men det spelar ingen roll, euforin ligger kvar)
Citera
2014-04-05, 10:51
Medlem
Är man deprimerad ska man över huvud taget inte röra droger.
Det man ska göra är att söka hjälp hos vårdcentralen, samt försöka komma ut och röra på sig, umgås med vänner etc.
Citera
2014-04-05, 11:07
Medlem
mephedrone
Citera
2014-04-05, 11:19
Medlem
Berberines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benzotorzken
Det man ska göra är att söka hjälp hos vårdcentralen, samt försöka komma ut och röra på sig, umgås med vänner etc.

^Instämmer med ovanstående. Droger är aldrig en lösning. Hjälper temporärt, men till ett högt pris.
Med det sagt står jag fast vid att Opiater gör dig lyckligare så länge du är påverkad av dem. Men är du någorlunda påläst borde du veta att nackdelarna väger tyngre än fördelarna.

Citat:
Ursprungligen postat av exuras
mephedrone

Absolut inte... Meph mår man bra av i en timme max, sen mår man skit. Sämre än tjack. Värsta avtändningen jag haft i mitt liv. Var apatisk i veckor efteråt. Meph fick mig t.o.m. att sluta röka gräs, på gott och ont...
Citera
2014-04-05, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Benzotorzken

Det här var nog det sjukaste jag läst på hela Flashback.
Menar du på att t.ex benso används för människor som mår bra?

All psykedelisk terapi handlar om använda droger för att hjälpa människor att ta sig ur tillstånd som depression, posttraumatiskt stressyndrom, dödsångest, beroende, fobier m.m.

Det är väl snarare människor som mår bra som borde låta bli droger och låta dem som har psykiska och fysiska problem använda dem för att bli befriade ur sitt dåliga mående.

Dina tips annars är jättebra, men är man svårt deprimerad krävs ofta någon form av medicin/drog för att man ens ska orka göra det du föreslår.
Citera
2014-04-05, 12:15
Medlem
Bamse92s avatar
Ayahuasca
Senast redigerad av Bamse92 2014-04-05 kl. 12:25.
Citera
2014-04-05, 12:24
Medlem
Big.Bangs avatar
3 gram Fiskolja/omega 3 och vitamin d tillskot(inte apotekets små doser, du behöver 4000-6000ui) per dag har visat sig öka koncentrationen av serotonin i hjärnan. Kombinera detta med hälsosam kost och gärna intensiv träning i form av intervall löpning eller styrketräning.

Droger är för de klena människorna som bara vill sopa undan sina problem för tillfället.
Senast redigerad av Big.Bang 2014-04-05 kl. 12:34.
Citera
2014-04-05, 12:26
Medlem
Bamse92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big.Bang
3 gram Fiskolja/omega 3 och vitamin d tillskot(inte apotekets små doser, du behöver 4000-6000ui) per dag har visat sig öka koncentrationen av serotonin i hjärnan. Kombinera detta med hälsosam kost och gärna intensiv träning i form av intervall löpning eller styrketräning.

Droger är för de klena människor som bara vill sopa undan sina problem för tillfället.

Att dra alla över 1 kam eller vad säg att ayahuasca är för klena människor efter att du provat det. Det tar dig till roten utav ondskan inom dig. Bög.
Senast redigerad av Bamse92 2014-04-05 kl. 12:29.
Citera
2014-04-05, 12:28
Medlem
Big.Bangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bamse92
Att dra alla över 1 kam eller vad
Att en vettig kommentar för första gången når knarkforumet eller vad?
Citat:
Ursprungligen postat av Bamse92
Att dra alla över 1 kam eller vad säg att ayahuasca är för klena människor efter att du provat det. Det tar dig till roten utav ondskan inom dig. Bög.
Psykedeliska är knappast för klena människor men verklighetsflykt med droger när man mår dåligt är för klena människor.
Senast redigerad av Big.Bang 2014-04-05 kl. 12:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in