Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Intressant! FS har assisterats efteråt. Han mördar Marina på småtimmarna, ringer på något osynligt sätt till assistenten bosatt i Hagfors. Hon åker racerbil ner till Spekeröd och kör Marinas bil till bankomaten strax före kl 11. Tror du på det själv?
Ja, så mycket märkligt som du tycks ha trott på som möjligt genom "resans gång"
så kan väl en annan också kosta på sig att tro lite. Lite alltså. Inga egna blodtömningar
och skjutna djur och benbitar med mera briljanta grejer.
Och att du själv en gång intresserat dig för nuvarande flickvännen i relation till
händelserna i Spekeröd framgår klart och tydligt här:
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nya flickvännen
Det finns lite för mycket tillfälligheter för att jag ska kunna släppa tanken på den nya flickvännen. Jag påstår inte att hon är inblandad i försvinnandet, men det finns en del att tänka på.
Hennes kroppsbyggnad påminner om M och hon är blond. Hon har inte bilkörkort, men traktorkort. Det är alltså fullt möjligt att hon gjorde den vårdslösa körningen med M:s bil från Övre Röra till Stora Höga 28 juli.
Hennes Facebookinlägg "Jag hatar dig slyna, ja ska pissa på din grav tillsammans med min nya!" är visserligen en del av en sångtext, men passar egendomligt in på tidpunkten för försvinnandet. Det är gjort från iPhone 27 juli kl 22:49. Nästa inlägg 28 juli är inte gjort från iPhone.
Flickvännen hade tid att göra bankomatuttaget och resa kollektivt till Hagfors 28 juli.
Buss avgång Stora Höga 11:14 ankomst Göteborg 11:54
Buss avgång Göteborg 12:15 ankomst Molkolm Graninge 16:55
Buss avgång Molkolm Graninge 17:00 ankomst Hagfors 17:50
Hon hade alltså tid att komma hem och göra nästa inlägg från hemdatorn 28 juli kl 18:23:
"ehe haft en rätt jobbig dag efter gårdagens bravader... men klara de rätt fint iaf... snart e de helg igen, göööött däääh...!"
Sedan, efter några månader, när FS har varit på turné land och rike runt blir han hembjuden till sin "chatkompis". Hon gör slut med sin pv efter några dagar och blir ihop med FS.
Det är för mycket för att man inte ska misstänka någon gravad hund.
https://www.flashback.org/sp29902655
Förträngt det möjligen?