2014-04-04, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Fast nu ägde GM varken hus, bakgård, tomt eller tomtgräns. Det var Marinas!
Kanske är dags att inse det nu...

Appropå ägande av hus.
Hur fan kan man bo kvar i ett hus där exet blivit mördad - kan någon svara på det ?
Precis som för tjockisen P*r Fahlb*rg och hans ännu fetare fru.

Jag säger att det är något "fishy" med den snubben, vapen äger han och hunden gav utslag vid vapenskåpet vid husrannsakan.
Han har aldrig märkt att MJ höll på med BDSM. Yeah right....
Citera
2014-04-04, 20:08
Medlem
egoonlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Någon gång har paketet flyttats, från Marinas bostad om inte annat. Och då hade smycken och annat ramlat runt i paketet, vilket vem som helst kan fatta.

Årets tankevurpa?

För övrigt så vill jag minnas att det tydligt syns på bilder från fyndplatsen att paketet legat länge.
Det syns liksom när man lyfter på saker i naturen om de nyligen har placerats där eller om det legat länge.
Citera
2014-04-04, 20:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Eh? När hon nyligen mördats sitter örhängen i öronen och halsband runt halsen och Åker inte runt i paketet!
När kroppen förmultnat och allt är mjukt och söndervittrat kan saker röra på sig när paketet flyttas. Exakt vad är det du tror att du förstår och vet bättre än kriminalteknikerna som konstaterat detta, eller är du bara ute efter att förvilla med desinformation i tråden.
När konstaterade kriminalteknikerna det? Och vad har de för erfarenhet för att kunna konstatera det?
Citera
2014-04-04, 21:40
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Men FS är ju dömd enligt konstens alla regler. (Nåja inte lagakraftvunnen - men ändå)
Menar Ni trots domen att Madde har med mordet att göra ?

Isf. välkommen till alternativteoretikernas sida.

Vem mer än Madde kan varit inblandad ?
Vilka delar av domen är fel om Madde är delaktig i mordet ?
Var det hon som städade ?
Var det hon som mördade ?
Var det hon som tog ut pengarna ?
Var det hon som gjorde allt ?

Visst har MH rätt, det saknas utredning om alternativa skeenden. Om HD beviljar PT kommer sanningen förhoppningsvis i rätt dager och rätt GM får skaka galler.

Vad finns det för bevis mot Madde ? Förutom att hon citerade låtar på Facebook - slyna kan hon vara själv.

Fnurran sade en gång att det var inte ofta jag höll med honom och det hade han rätt i. Vad gäller Madde, har hon givetvis inget med detta att göra och saken hör hemma hos just alternativteoretikerna. Nog skakar rätt gm galler alltid men jag menar att det kan vara en i det närmaste oemotståndlig godbit för rättsväsendet att inte sätta tänderna i, gällande möjligheten att totalt uttömma, i prejudicerande mening, total juridisk rättvisa.
Citera
2014-04-04, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Texaco-Darrel
Fnurran sade en gång att det var inte ofta jag höll med honom och det hade han rätt i. Vad gäller Madde, har hon givetvis inget med detta att göra och saken hör hemma hos just alternativteoretikerna. Nog skakar rätt gm galler alltid men jag menar att det kan vara en i det närmaste oemotståndlig godbit för rättsväsendet att inte sätta tänderna i, gällande möjligheten att totalt uttömma, i prejudicerande mening, total juridisk rättvisa.

Så MH gjorde rätt som överklagade, alternativen är inte kollade.

Du har inga fler bevis mer än att MR citerade låtar (+1 på SKLs skala ?) mot MR ?
Menar inte dessa alternativteoretiker & du också att vittnet KH trots allt är pålitligt och då såg en blondin med slarvigt uppsatt tofs ?

HR och ÅK var verkligen för jävliga som sågade detta vittne med fotknölarna. Hoppas HD kan rätta till ?
Citera
2014-04-04, 22:03
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Så MH gjorde rätt som överklagade, alternativen är inte kollade.

Du har inga fler bevis mer än att MR citerade låtar (+1 på SKLs skala ?) mot MR ?
Menar inte dessa alternativteoretiker & du också att vittnet KH trots allt är pålitligt och då såg en blondin med slarvigt uppsatt tofs ?

HR och ÅK var verkligen för jävliga som sågade detta vittne med fotknölarna. Hoppas HD kan rätta till ?

Jag menar kort och gott att, faktiskt, i juridisk mening förtjänar detta att prövas. MR:s citerade låtar är givetvis helt ointressanta. Tror nog du missuppfattade. Jag håller faktiskt med om vad du säger.
Citera
2014-04-04, 22:11
Bannlyst
Citat:
Jag menar kort och gott att, faktiskt, i juridisk mening förtjänar detta att prövas. MR:s citerade låtar är givetvis helt ointressanta. Tror nog du missuppfattade. Jag håller faktiskt med om vad du säger.

OK, så då borde alltså vittnet KHs utsaga prövas.

Vilka mer bevis (låtcitatet kanske är mer -2 på SKLs skala) har vi mot ex-flickvännen ?
Citera
2014-04-04, 22:24
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
OK, så då borde alltså vittnet KHs utsaga prövas.

Vilka mer bevis (låtcitatet kanske är mer -2 på SKLs skala) har vi mot ex-flickvännen ?

Ex-flickvännen, har jag missat något? Gällande KH, (Saffy i tråden?) kommer nog den saken att prövas mer ingående vid eventuell prövning vilket det förtjänar. Dock ligger det i farans riktning (för försvaret) att när alternativa gärningsmän som avfärdats av domstolen, givet tunga indicier, inte alls räcker till i summeringen får KH att framstå som icke trovärdig. Inte för att hon skulle vara någon skitpratare i största allmänhet utan för att resten av scenariot väger för tungt mot hennes utsaga.
Citera
2014-04-04, 22:30
Medlem
Citat:
Ex-flickvännen, har jag missat något? Gällande KH, (Saffy i tråden?) kommer nog den saken att prövas mer ingående vid eventuell prövning vilket det förtjänar. Dock ligger det i farans riktning (för försvaret) att när alternativa gärningsmän som avfärdats av domstolen, givet tunga indicier, inte alls räcker till i summeringen får KH att framstå som icke trovärdig. Inte för att hon skulle vara någon skitpratare i största allmänhet utan för att resten av scenariot väger för tungt mot hennes utsaga.

Ja maskroos (sektledarens nuvarande flickvän) hade under dygnen saken skedde skrivit inte så smickrande saker på facebook.

(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Citera
2014-04-04, 22:32
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av destinywaits
Ja maskroos (sektledarens nuvarande flickvän) hade under dygnen saken skedde skrivit inte så smickrande saker på facebook.

Kan så vara men hon är utredd och har inget med mordet att göra.
Citera
2014-04-04, 22:41
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av destinywaits

(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid

Quarell skriver: "Hennes Facebookinlägg "Jag hatar dig slyna, ja ska pissa på din grav tillsammans med min nya!" är visserligen en del av en sångtext, men passar egendomligt in på tidpunkten för försvinnandet." Jag kan inte annat än att hålla med, det var i samband med då Fredrik Svensson mördade Marina, märkligt att den texten kom just då

I länken nedan finns lite mer analyser. Quarell tror du fortfarande att flickvännen är inblandad i mordet?

Citera
2014-04-04, 22:54
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Jag reagerade även på att HR resonerat fram att M dödats via ett skott utifrån åklagarens teori.
Kollar man underlaget som finns så är det inte ens framställt att så är eftersom det saknas spår från krutrester.

Vanskligt att HR kunnat dra en sån slutsats trots brist på bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in