2014-04-04, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rednecksvedala2
Vet inte , kommer inte ihåg . JAG HAR EN FRÅGA TILL HONOM. EN ENDA. HÄR KOMMER DEN I REPRIS.................. VARFÖR , NÄR DU KOM UPP DEN MORGONEN , SKULLE JAG VARA ETT ALIBI TILL DIG . ATT DU VARIT MED MIG HELA NATTEN . VARFÖR?? EN SÅDAN SAK MÅSTE MAN BARA KOMMA IHÅG, Du tog ju tag i mig och skakade mig. Du gick ju ut i köket och satte dig på en stol och drack massa vatten , sen tog du av dig skjortan för den var blodig, sen tvättade du av dig blod etc i mitt kök, lånade en tröja, din sambo säger att hon inget sett. Önskar att jag träffar henne någon dag. just för att fråga. Hon var hos oss för att visa vad du gjort mot henne, så hon kan nog snacka, kan alltid hoppas. Men det finns ju andra som jag vet har sett dig riven, vilket du själv erkänt, dom berömda buskarna som gav dig en omgång. M..ja, N..ja, Ra...a eller varför inte U..e. Någon av dom borde tala ut lite mera. Men för mig räcker det att du svarar på, VARFÖR DU VILLE HA MIG SOM ALIBI, FÅR JAG ETT VETTIGT OCH TROVÄRDIGT SVAR SÅ KOMMER INTE JAG SKRIVA EN ENDA BOKSTAV MER PÅ DENNA TRÅD

För det första har jag redogjort för min berättelse för denna kväll.

Vad beträffande alibi, så finns det ingen grund till varför jag skulle behöva det. Har jag någonsin efter denna dag påkallat dig som alibi?
Sedan vad som surrats om denna kväll är ej relevant.
Då ej någon tid finns mellan avslutat samtal med taxiumgänget och uppgång till din lägenhet.
Alltsammans vet Polisen om och därför är det ej intresserade av dina uppgifter.

Ta en funderare VARFÖR det ej förhörde sig om dina påstådda iakttagelser.

Sedan är min fråga till dig hur du kopplar dina påståenden/ anklagelser till Helena fallet?

Avslutningsvis önskar även jag att du tog ett samtal med min ex. då du far med osanningar vad beträffar mig som kvinno misshandlare. Har även iakttagit andra skribenters slutsatser om att jag som person misshandlar mina flickvänner (observera plural).
Har på denna tråd för en längre tid sedan medgett att en örfil utdelades under vårt förhållande (exet). Denna var ej någon hård och utgav ej någon fysisk skada eller men. Så denna gång kan ej vittna om din påstådda utsaga. Sedan efter denna gång har aldrig till någon flickvän utdelats våld eller liknande. Så alla påståenden om det motsatta är en lögn och det vittnar alla mina flickvänner om.
Citera
2014-04-04, 13:53
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4

Vad beträffande alibi, så finns det ingen grund till varför jag skulle behöva det. Har jag någonsin efter denna dag påkallat dig som alibi?
Då ej någon tid finns mellan avslutat samtal med taxiumgänget och uppgång till din lägenhet.

Sedan är min fråga till dig hur du kopplar dina påståenden/ anklagelser till Helena fallet?

Avslutningsvis önskar även jag att du tog ett samtal med min ex. då du far med osanningar vad beträffar mig som kvinno misshandlare. Har även iakttagit andra skribenters slutsatser om att jag som person misshandlar mina flickvänner (observera plural).
Har på denna tråd för en längre tid sedan medgett att en örfil utdelades under vårt förhållande (exet). Denna var ej någon hård och utgav ej någon fysisk skada eller men. Så denna gång kan ej vittna om din påstådda utsaga. Sedan efter denna gång har aldrig till någon flickvän utdelats våld eller liknande. Så alla påståenden om det motsatta är en lögn och det vittnar alla mina flickvänner om.

En fråga, det stämmer att du kom hem till Rednecksvedala2 (vi nöjer oss med användarnamnen) den aktuella natten som Helena försvann, skitig, rivsår från buskar osv? Vi skippar pratet om alibi här. Om det påståendet stämmer, tycker du inte själv sammanträffandet är konstigt, Helena försvinner (mördas?), på en plats där man kan bli lerig, riven osv, du kommer hem till Rednecksvedala2 och ser ut som ett troll (enligt vad han berättat) och allt detta i lilla Mariestad samma natt? Slumpen? Det är en fråga, inga anklagelser.
Citera
2014-04-04, 17:03
Bannlyst
Citat:

Alltsammans vet Polisen om och därför är det ej intresserade av dina uppgifter

Jag kan gå in och stödja Atervändsgränd något på det markerade

Helt enkelt för att han inte är det minsta trovärdig, pundare och småtjuv som han var/ är?
Citera
2014-04-04, 17:17
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Enligt PK ville du ha skjuts av honom till din bil, som stod på sjukhusparkeringen. Detta ska ha varit efter lunch på söndagen den 14 juni -92. Men om du tog bilen hem från Statt den aktuella natten, hur kommer då taxiresan in i bilden?

När gav "taxi-tjejen" dig alibi? Var det direkt efter Helenas försvinnande, eller var det inte förrän runt millennieskiftet? Och var det Ulr*ka eller Jess*ca?

När du/ni kom ner till stan den aktuella kvällen, ställde du då din bil vid Trädgårdsskolan?

Hoppas du vill svara på mina frågor!
Citera
2014-04-04, 18:32
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RichardKimble
Ja dessa anonyma har aldrig gett sig till känna så vitt jag vet.Det var som en dålig deckare där jag hade huvudrollen som the bad one och media hängde på med allt mer bisarra teorier.
Har aldrig sett mig som utsatt då jag aldrig haft något att dölja för polisen men det är klart var ju inte så jag slog klackarna i taket.
Polisen kan ju haft mer på mig men velat sparat det till en ev rättegång.
Då menar jag mer anonyma tips eller spår dom dolt för allmänheten som bara gm känner till.

När började du förstå att dom flåsade dig i nacken och har din fru och flickvänner fått veta vad du var misstänkt för.

Mvh
Citera
2014-04-04, 20:06
Medlem
Xeitums avatar
Citat:

Ta en funderare VARFÖR det ej förhörde sig om dina påstådda iakttagelser............

Nja, det där är väl en sanning med modifikation. Kvällen kanske du redogjort för men inte natten/morgonen. Det har säkert framförts ett antal gånger att det är tiden från då statt stängde ca 02.00 till dess att du uppenbarar dig på "taxistationen", troligen tidigast ca 04.30 som du bör redogöra för, m.a.o haspla fram ett alibi. 04.30 eftersom det hävdats du gick direkt till PK när du kom hem, vilket enl PK var vid ca 06.00, då får du ändå en del tid på dig i buskaget. (Det kanske var ett annat sorts buskage du spenderade tid i?)

Det hela baseras ju på PK's utsaga att du PU dök upp som ett mycket upprört och sargat skogstroll hos honom o hans sambo kring 06.00 för att få ett alibi för natten, vilket du till stor del medger med viss invändning mot tidpunkten . Att PK´s trovärdighet inte är den bästa kan jag ju förstå att en del tycker, men nu har ju faktiskt PU medgett att PK's utsaga stämmer i stora drag.

Sedan ser jag gärna att du svarar på Prinzezzans frågor i inlägg 8033!
Citera
2014-04-04, 20:32
Medlem
RichardKimbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande
När började du förstå att dom flåsade dig i nacken och har din fru och flickvänner fått veta vad du var misstänkt för.

Mvh

Flåsa och flåsa men när jag åkte hem från mitt förhör i en vit liten golf tänkte jag"va fan svarade jag egentligen på vad jag själv gjorde"sen andra förhöret och att Ulle sagt att polisen tror jag gjort det innan hon fick munkavle. Och tror du att i en liten håla som Varberg att det går att vara anonym samt ha två restauranger utan att flickvänner visste något får du själv räkna ut.
Citera
2014-04-04, 21:22
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Nja, det där är väl en sanning med modifikation. Kvällen kanske du redogjort för men inte natten/morgonen. Det har säkert framförts ett antal gånger att det är tiden från då statt stängde ca 02.00 till dess att du uppenbarar dig på "taxistationen", troligen tidigast ca 04.30 som du bör redogöra för, m.a.o haspla fram ett alibi. 04.30 eftersom det hävdats du gick direkt till PK när du kom hem, vilket enl PK var vid ca 06.00, då får du ändå en del tid på dig i buskaget. (Det kanske var ett annat sorts buskage du spenderade tid i?)

Det hela baseras ju på PK's utsaga att du PU dök upp som ett mycket upprört och sargat skogstroll hos honom o hans sambo kring 06.00 för att få ett alibi för natten, vilket du till stor del medger med viss invändning mot tidpunkten . Att PK´s trovärdighet inte är den bästa kan jag ju förstå att en del tycker, men nu har ju faktiskt PU medgett att PK's utsaga stämmer i stora drag.

Sedan ser jag gärna att du svarar på Prinzezzans frågor i inlägg 8033!

Att min trovärdighet inte skulle vara trovärdig??? Jag har väl stått för allt jag gjort i mitt liv. sålt droger, gjort inbrott, slagits som fan. ska jag föra dagbok för att vara trovärdig, vet ingen som lämnat ut sig som jag gjort, ljuger är det sista jag gör. Bara under polis förhör när jag gjort inbrott etc. Naturligt för den som inte vill sitta inne, I annat fall så skiter jag totalt i om jag lämnar ut mig. Folk vet ju mer om mig . än jag vet om mig själv, så jag hjälper dom gärna på traven . så dom har lite mer skit att snacka om
Citera
2014-04-04, 21:27
Medlem
Rednecksvedala2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CutterJack
Jag kan gå in och stödja Atervändsgränd något på det markerade

Helt enkelt för att han inte är det minsta trovärdig, pundare och småtjuv som han var/ är?
Som sagt trovärdighet , är det att man utgår från missbruk och kriminalitet, eller är det av personlig erfarenhet från min sida
Att min trovärdighet inte skulle vara trovärdig??? Jag har väl stått för allt jag gjort i mitt liv. sålt droger, gjort inbrott, slagits som fan. ska jag föra dagbok för att vara trovärdig, vet ingen som lämnat ut sig som jag gjort, ljuger är det sista jag gör. Bara under polis förhör när jag gjort inbrott etc. Naturligt för den som inte vill sitta inne, I annat fall så skiter jag totalt i om jag lämnar ut mig. Folk vet ju mer om mig . än jag vet om mig själv, så jag hjälper dom gärna på traven . så dom har lite mer skit att snacka om. Något som du vill veta . så ska du se hur ärlig jag är. öppna en tråd. Vi som vill veta om herr Krä... är en lögnare eller inte, du kommer få svar som förvånar dig, oärlighet är något som inte ligger mig för. döm inte vad jag var för 15 år sedan. Även om jag inte är en stjärn gosse idag
Citera
2014-04-04, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Enligt PK ville du ha skjuts av honom till din bil, som stod på sjukhusparkeringen. Detta ska ha varit efter lunch på söndagen den 14 juni -92. Men om du tog bilen hem från Statt den aktuella natten, hur kommer då taxiresan in i bilden?

När gav "taxi-tjejen" dig alibi? Var det direkt efter Helenas försvinnande, eller var det inte förrän runt millennieskiftet? Och var det Ulr*ka eller Jess*ca?

När du/ni kom ner till stan den aktuella kvällen, ställde du då din bil vid Trädgårdsskolan?

Hoppas du vill svara på mina frågor!

Du får nog taga ett nytt snack med din opportunistiska så kallade källa.
Vad mig anbelangar har inget fordon körts av mig denna kväll.
Då det på så sett gör det omöjligt att samtidigt ha framför/kört min egen bil, för att sedan ställa den vid sjukhuset.

JAG ÅKTE TAXI FRÅN STAN OCH TILL BRÅTEN DENNA NATT.
Citera
2014-04-04, 23:11
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Du får nog taga ett nytt snack med din opportunistiska så kallade källa.
Vad mig anbelangar har inget fordon körts av mig denna kväll.
Då det på så sett gör det omöjligt att samtidigt ha framför/kört min egen bil, för att sedan ställa den vid sjukhuset.

JAG ÅKTE TAXI FRÅN STAN OCH TILL BRÅTEN DENNA NATT.

Tack för svar!

Men bad du PK om skjuts ner till sjukhusparkeringen för att hämta din bil någon dag efter den aktuella natten?

Hur kom du ner på stan till Statt den aktuella kvällen?

Vem var det du åkte taxi med?
Citera
2014-04-04, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Tack för svar!

Men bad du PK om skjuts ner till sjukhusparkeringen för att hämta din bil någon dag efter den aktuella natten?

Hur kom du ner på stan till Statt den aktuella kvällen?

Vem var det du åkte taxi med?

Hur är det med dina "grå"?

Men enligt PK såg han inte röken av mig på flera veckor/månader?
Helt plötsligt påstår han detta, märkligt .

Har tidigare svarat att jag är osäker på nedresan (ej om framförande av bil)

Svaret är J, som tidigare angivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in