2014-04-04, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Men att inte få bidrag för att man inte tar de jobb som finns lediga är ju inte att tvingas till att ta jobben. Då blir det bara samma situation som det är nu, de som behöver pengar prostituerar sig. När man får ett bättre jobberbjudande så slutar man hora.

Precis!

Se det postitivt istället, tänk på alla de stackars män där ute som lider av att inte få bli avsugen av unga söta pojkar. Nu får de ju nånstans de kan testa denna roliga grej i gemensam tropp kanske t.o.m så där lite efter barrundan. Är ju helfetsligt och win-win!

(Satir! för de som inte fattar)
Citera
2014-04-04, 21:53
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Det drabbar inte mig gudskelov, jag har dock jobbat en del ideellt med dessa saker tidigare och sett mycket av baksidorna.
Som kvinna har jag nog också lättare att sätta mig in i sitsen som prostituerad och utsatt än vad average man på FB verkar kunna. Därför jag tar debatten. Det både Katzyn och jag försöker med dig är att vända på steken så du måste tänka tanken att själv vara i rollen. För hon har nämligen helt rätt.
Ska man legalisera prostitution och starta statliga bordeller så får man ju faktiskt ta det fullt ut och även legalisera arbetet "socialt" dvs jobb som jobb. Ut på arbetsmarknaden med det bara.
Finns som sagt massor med arbetslöss slynglar som du som kan jobba med att suga kuk 5 dar i veckan. Du och staten kommer håva in pengar...win-win som nån skrev ovan. Är ju som vilket jobb som helst som sagt.. Om du inte kan ens föreställa dig det livet själv, varför ska kvinnor? Och varför ska kvinnor eller män från andra länder bara för att de råkar vara fattigare än dig?

kan inte ni män ta hand om era egna ömmande kukar i stället?

1) Att prostitution är lagligt betyder inte att kvinnor (eller män) ska tvingas jobba som prostituerade. Det är ett jobb som inte är lämpligt att tvinga folk till. Samma sak gäller till exempel försvaret ingen tvingas att åka till Afghanistan för att denne är arbetslös. Ingen tvingas jobba på fartyg eller i en gruva.

2) Om det finns kvinnor som vill jobba som prostituerade och män som vill köpa sex vad är problemet?
Citera
2014-04-04, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Om det finns kvinnor som vill jobba som prostituerade och män som vill köpa sex vad är problemet?

Problemet är att äldre damer känner sig säkrare om det tror att deras man inte kan gå till en bordell.
Vidare är problemet att män låter sådana virrhöns till kvinnor få bestämma i samhället.
Citera
2014-04-04, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Hur ska de inte gå i förlust när du väljer bort just de som är kundunderlaget?

För att det inte är kundunderlaget. Jag har besökt bordeller fem gånger om året sen jag var 19 bast. Har ännu inte sett en rullstolsburen på en bordell.

Om en man kom in med kondolym hade han knappast fått ligga.

Det är knappt någon över pensionsålder.

Av de sexköpare som jag känner så har jag fått intrycket av att få/inga inte ägnar sig åt lite trimning innan.

Sluta ha så mycket fördomar. Jag lever i verkligheten, du fantiserar.
Citera
2014-04-04, 22:14
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FE-ANALYS
Nu vill jag i och för sig inte införa statliga bordeller, men varför skulle torskarna kräva av staten att bordellerna skulle ha incestuösa inslag? Det finns ingen logik i dina inlägg. Vilket ansvar är det du pratar om egentligen? Ett ansvar att vara en attraktiv man för kvinnor? Ett ansvar att inordna sig i rangordningen om man inte är det, och kanske leva utan sexuell kontakt? Det finns fler exempel.

Motsatsen till manlighet är ju kvinnlighet, kan man anse att torskarna bejakar sina kvinnliga sidor genom att köpa sex? Som vanligt handlar "manlighet" i sådana här diskussioner om män som är attraktiva på ett eller flera sätt. Du lägger en värdering i vad som är typiskt manligt utifrån vad du anser vara attraktivt. Att köpa sex är dock ett typiskt manligt fenomen, män köper sexuella tjänster i en mycket större omfattning än vad kvinnor gör.

Du missuppfattade mig totalt. Jag skrev att män som vill ha bordeller skall ta med sina fruar och mammor med mera och idka byteshandel. Du knullar min fru och jag knullar din. Du sätter på min mamma så sätter jag på din . Slyna som slyna! Här byter vi slynor med varandra. Det trodde jag att du insåg. Det var du som tänkte incest, inte jag. Det var tydligen din första tanke och ditt problem, varsågod.
Ansvaret jag pratar om har inget med skönhet eller attraktivitet eller en mans sexuella drift att göra.Det handlar om förstånd och intellektuella värderingar. Och framför allt ett ordnat språk utan könsord då han känner sig liten. Han vågar vara det.
Min värdering vad gäller män är att jag älskar MÄN som bejakar sin manlighet. OCH pungslynorna har jag ingen som helst lust att ha i min omgivning och har inte det heller.
Män som vartannat ord kallar kvinnor för slidslyna ,fitta, hora med mera har stora problem med sin MANLIGHET.
En MAN som beter sig som en MAN skall göra. Han är den skönaste mannen att bli knullad av. Han vet att han är en MAN oavsett hur han ser ut. Han tror på sig själv! Jag tänder på män som vågar vara män.
Pungslynor är vidriga och äckliga varelser. Slemmiga och omanliga som sjutton.
Citera
2014-04-04, 22:16
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Det drabbar inte mig gudskelov, jag har dock jobbat en del ideellt med dessa saker tidigare och sett mycket av baksidorna.
Som kvinna har jag nog också lättare att sätta mig in i sitsen som prostituerad och utsatt än vad average man på FB verkar kunna. Därför jag tar debatten. Det både Katzyn och jag försöker med dig är att vända på steken så du måste tänka tanken att själv vara i rollen. För hon har nämligen helt rätt.
Ska man legalisera prostitution och starta statliga bordeller så får man ju faktiskt ta det fullt ut och även legalisera arbetet "socialt" dvs jobb som jobb. Ut på arbetsmarknaden med det bara.
Finns som sagt massor med arbetslöss slynglar som du som kan jobba med att suga kuk 5 dar i veckan. Du och staten kommer håva in pengar...win-win som nån skrev ovan. Är ju som vilket jobb som helst som sagt.. Om du inte kan ens föreställa dig det livet själv, varför ska kvinnor? Och varför ska kvinnor eller män från andra länder bara för att de råkar vara fattigare än dig?

Nej, i den här tråden tar du ingen debatt. Du matar troll.

Tycker man att tråden är rolig så kan man för all del roa sig här men det skadar inte att ha ett visst perspektiv på sina insatser.
Citera
2014-04-04, 22:28
Bannlyst
Citat:

Jag kan föreställa mig det livet.

Problemet är att du knappast känner till hur det ser ut. Du är fullständigt obildad och det är pinsamt att du inte förstår att du borde hålla käften och faktiskt skaffa lite kunskap istället för att glappa på om något som du har inbillat dig. Jag är inte arbetslös din korkade feministkärring. Jag som lever i verkligheten vet dock att staten inte kan tvinga på det och det sker inte i något land i världen. Varför tjatar du om dina fantasier när verkligheten visar något annat?

Är du utvecklingsstörd? Det är inte jag som säger åt någon att arbeta på en bordell. Det kommer från dem själva pga en fruktansvärt dålig ekonomisk situation. Vad vet du om livet där en normal lön är 1000-3000 kr och man arbetar sex dagar i veckan? Där man inte har a-kassa och soc som i Sverige? Du vet ingenting om tjejerna och hur det är att vara i deras situation. Så lägg av med din bullshit. Jag känner tjejerna. Jag går på bio, restaurang, stranden med tjejerna. Om du vill hjälpa se då till att länderna får mer hjälp och pengar. Att sitta och förbjuda män från att köpa sex gör ingenting, absolut ingenting för deras situation.

Kan inte du sköta ditt eget liv?
Citera
2014-04-04, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Var har du inte sagt? Det är trådstartaren som föreslagit statliga bordeller och det är det som diskuteras. Allt jag skrev var att statliga bordeller kommer innebära att arbetslösa måste söka jobb på dessa, män som kvinnor. Det hade du problem med och motsatte dig.

För att det inte är sant. Ge ett exempel på ett land där det stämmer. Jag har gett flera exempel där det inte stämmer.
Citera
2014-04-04, 22:33
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavezzi92
För att det inte är sant. Ge ett exempel på ett land där det stämmer. Jag har gett flera exempel där det inte stämmer.

Det spelar väl ingen roll? Idag har vi inga statliga bordeller och hur de skulle utformas vet vi alltså inte.

Det jag är ute efter är fortfarande principen och hur du ställer dig till den. Ska prostitution vara ett yrke som alla andra, eller är det ett speciellt yrke som folk inte ska tvingas söka?

Om det är helt okej att jobba som prostituerad, varför ska folk inte tvingas söka det på samma sätt de tvingas söka andra jobb? Varför tycker DU att man inte ska behöva söka just det jobbet?
Citera
2014-04-04, 22:37
Medlem
Citat:
Om prostitution varit något som drabbade män i majoritet

Det är fler tonåriga pojkar än tonåriga flickor som säljer sex, ja.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fler-pojkar-an-flickor-saljer-sex_435659.svd
Citera
2014-04-04, 22:40
Bannlyst
Citat:
Tror du män med svampinfektioner, otvättade ollon stannar hemma? Så varför skulle kvinnliga kunder?
jag är feminist och är inte flata, ergo det existerar feminister som inte är flator, men du behöver inte oroa dig jag skulle aldrig uppsöka en bordell eller ens ligga med någon som vill ha betalning. Så mig slipper du. Och jobbar du eller jobbar du inte? Jobbar du kan du ju fan inte säga nej till jobb.
kan du säga nej betjäna någon i ett annat jobb?
För övrigt kan ju kanske flatorna uppsöka dig för att ha lite kul på din bekostnad. det är bara gilla läget.

Kunden har alltid rätt, så du ber fan inte några kunder om att de ska raka sig.
Du skickar heller inte säkerhetsvakten på en liten nojjig tant. Kunden har alltid rätt. Punkt.

Män i rullstol går självklart till bordeller, så varför inte kvinnor, är det nått fel på handikappade kanske?

De uppsöker inte nån patetisk hora på en statlig bordell fattar du väl, nått "äckligare" finns ju inte.
Det borde du väl själv veta.

Jag vet att män stannar hemma. Män som inte stannar hemma får ett nej och riskerar ett snack med säkerhetsvakterna.

Där har du fel! Kunden har inte alltid rätt. Lite tragikomiskt att du inbillat dig något annat. Så klart att kunden kan få ett nej och självklart blir säkerhetsvakten påkallad.

Jag vet att det är oerhört få handikappade män som går på bordell.

Just det, jag borde ju veta själv. Jag vet att det knappast stämmer. Väldigt attraktiva män går på bordell, väldigt få feta och väldigt gamla gör det.

Sammanfattat: Du fantiserar, jag rättar till och berättar hur det funger i verkligheten.
Citera
2014-04-04, 22:40
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Det spelar väl ingen roll? Idag har vi inga statliga bordeller och hur de skulle utformas vet vi alltså inte.

Det jag är ute efter är fortfarande principen och hur du ställer dig till den. Ska prostitution vara ett yrke som alla andra, eller är det ett speciellt yrke som folk inte ska tvingas söka?

Om det är helt okej att jobba som prostituerad, varför ska folk inte tvingas söka det på samma sätt de tvingas söka andra jobb? Varför tycker DU att man inte ska behöva söka just det jobbet?

Jag är inte för prostitution, men tycker att det finns bättre argument än att arbetssökande kommer hänvisas till bordeller eller förlora sin ersättning. Borde också stripp-klubbar kriminaliseras? Porr? Sexbutiksbiträde? Jobba på bdsm-klubb? Det finns alltså redan legala sexbranscher där jag antar att du finner det orimligt att arbetssökande måste söka för att inte förlora ersättningen. Gissningsvis hade prostitution betraktas som porr och stripp m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in