2014-04-04, 18:10
  #33397
Medlem
Ska jag åka 07:52-08:11(19min) och sen springa till gymnasiet där jag ska skriva provet(nacka gymnasium, typ 5-10 min från busstationen) eller ska jag åka 07:22-08:00(38min) och ha gott om tid att gå till gymnasiet(inom 20 min)?
Citera
2014-04-04, 18:15
  #33398
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duca00
Ska jag åka 07:52-08:11(19min) och sen springa till gymnasiet där jag ska skriva provet(nacka gymnasium, typ 5-10 min från busstationen) eller ska jag åka 07:22-08:00(38min) och ha gott om tid att gå till gymnasiet(inom 20 min)?
Alternativ 2, det första låter stressigt. Jag kommer att vara på plats runt 8.00 hoppas jag.
Citera
2014-04-04, 18:15
  #33399
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duca00
Ska jag åka 07:52-08:11(19min) och sen springa till gymnasiet där jag ska skriva provet(nacka gymnasium, typ 5-10 min från busstationen) eller ska jag åka 07:22-08:00(38min) och ha gott om tid att gå till gymnasiet(inom 20 min)?

Gå till gymnasiet säger jag, stressa innan provet är inget att föredra.
Citera
2014-04-04, 18:17
  #33400
Medlem
Står att man ska ha fått ett bekräftelsemejl en vecka innan provet men lyckas inte hitta det pga all spam, vet någon adressen varifrån emailet skickats ifrån?

Sen säger de också att man ska ta med sig 350kr i deras instruktionsvideo, om jag minns rätt har jag redan betalt det, vad menar dem med det?

Ursäktar brådskande frågor insåg idag att provet är imorgon.
Citera
2014-04-04, 18:19
  #33401
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimeFlow
Gå till gymnasiet säger jag, stressa innan provet är inget att föredra.

Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
Alternativ 2, det första låter stressigt. Jag kommer att vara på plats runt 8.00 hoppas jag.

Bäst så. Tack.
Citera
2014-04-04, 18:20
  #33402
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraked
Står att man ska ha fått ett bekräftelsemejl en vecka innan provet men lyckas inte hitta det pga all spam, vet någon adressen varifrån emailet skickats ifrån?

Sen säger de också att man ska ta med sig 350kr i deras instruktionsvideo, om jag minns rätt har jag redan betalt det, vad menar dem med det?

Ursäktar brådskande frågor insåg idag att provet är imorgon.

Du ska ha fått ett mejl ja. Adress: kallelse_noreply@uhr.se


Du har redan betalat så du ska inte ta med dig 350 kr.
Citera
2014-04-04, 18:21
  #33403
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraked
Står att man ska ha fått ett bekräftelsemejl en vecka innan provet men lyckas inte hitta det pga all spam, vet någon adressen varifrån emailet skickats ifrån?

Sen säger de också att man ska ta med sig 350kr i deras instruktionsvideo, om jag minns rätt har jag redan betalt det, vad menar dem med det?

Ursäktar brådskande frågor insåg idag att provet är imorgon.
kallelse_noreply@uhr.se

Om du är anmäld har du betalat det, annars är du inte anmäld.
Citera
2014-04-04, 18:22
  #33404
Medlem
anonymouslys avatar
Hej!

Hur kan x/x+2 + 3x/x+2 bli 4x/x+2?

Jag får det till 4x/2x+4

http://www.hogskoleprovet.se/gamla-hogskoleprov-hostprovet-2011/nya-hogskoleprovet-ht2011-kva2.pdf
Uppgift 5!
Citera
2014-04-04, 18:23
  #33405
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anonymously
Hej!

Hur kan x/x+2 + 3x/x+2 bli 4x/x+2?

Jag får det till 4x/2x+4

http://www.hogskoleprovet.se/gamla-hogskoleprov-hostprovet-2011/nya-hogskoleprovet-ht2011-kva2.pdf
Uppgift 5!
Nämnare adderas inte på det sättet.

1/2 + 1/2 = 2/2, inte 2/4. (0,5 + 0,5 = 1. Inte 0,5)
Citera
2014-04-04, 18:24
  #33406
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymously
Hej!

Hur kan x/x+2 + 3x/x+2 bli 4x/x+2?

Jag får det till 4x/2x+4

De har samma nämnare, så du kan addera täljarna bara.
Citera
2014-04-04, 18:24
  #33407
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymously
Hej!

Hur kan x/x+2 + 3x/x+2 bli 4x/x+2?

Jag får det till 4x/2x+4

http://www.hogskoleprovet.se/gamla-hogskoleprov-hostprovet-2011/nya-hogskoleprovet-ht2011-kva2.pdf
Uppgift 5!
x+3x = 4x, alltså täljaren, nämnaren är samma. Du flyttar bara över allt på gemensamt bråkstreck.
Citera
2014-04-04, 18:26
  #33408
Medlem
anonymouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Nämnare adderas inte på det sättet.

1/2 + 1/2 = 2/2, inte 2/4. (0,5 + 0,5 = 1. Inte 0,5)

Citat:
Ursprungligen postat av Duca00
De har samma nämnare, så du kan addera täljarna bara.

Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
x+3x = 4x, alltså täljaren, nämnaren är samma. Du flyttar bara över allt på gemensamt bråkstreck.
Fan va korkad jag är, tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in