Citat:
Vem har skapat detta enligt dig då?
Citat:
Hur tänkte du att djur skulle lösa detta om alla djur var homosexuella?
Jag tycker inte att man kan säga att tex Laxar är sexuella öht, dvs att de kan sägas vara icke-heterosexuella men klarar ändå väldigt väl av att fortplanta sig.
Citat:
förhoppningsvis
Varför begränsa sig till vuxna? Bland Bonoboapor så har alla sex med alla, även barn har sex med vuxna individer.
Antagligen av samma ungefär anledningar som dig, att barn är just barn och inte tillräckligt mogna för att faktiskt kunna uppge samtycke.
Citat:
Och "skadar sig", det gör väl dom som håller på med Sadomasochism?
Att tex få sina skinkor smiskade röda för att man njuter av den smärtan under samtycke går inte under definitionen av att "skada sig" i detta fallet eftersom det inte ger några bestående men så därför utgör S/M inget problem.
Citat:
Det enda som blir kvar av ditt argument är "varför ska man bry sig om hur två eller flera samtyckande har sex", och då gäller det väl även mellan djur och människor? Kom inte och säg att djuren blir våldtagna, för vi vet ju alla hur villiga vissa hundar är, så om en hund samtycker med en människa, "varför ska man bry sig"? Jag läste för ett tag sedan på nyheterna att en hund hade "våldtagit" ett barn, hur ställer du dig till detta? Är hunden pedofil, en som håller på med tidelag, något naturligt, eller något annat?
Nu tycker jag att du är tramsig och detta är inte värt att bemöta. Ivf inte innan du själv tar ställning till dessa frågeställningar. Men jag kan ju ändå komma med att om en hund "våldtagit" ett barn så har uppenbarligen hundägarna(alternativt de som gets ansvar över hunden) och föräldrarna brustit i sitt ansvar.
Citat:
Vad är det som säger att dina premisser är dom rätta istället för t.ex. en person som samtycker med att ha sex med djur? Det lutar nog åt att "det bara är så"?
Ha! Du förutsätter att jag tycker på ett visst sätt! Frågan är ju egentligen om djuret kan anses ha samtyckt och det inte är så att personen förgripit sig på djuret samt att djuret inte lidit någon skada.
Citat:
Det står tydligt i bibeln vilka handlingar detta gäller, och då står det t.ex. om tidelag:
"Du får inte ha könsumgänge med djur av något slag och bli oren genom det. En kvinna får inte ställa sig framför ett djur för att para sig med det; det är något vämjeligt." (3 Mose 18:23 Bibel2000)
Får jag fråga om du håller med om detta skriftställe?
"Du får inte ha könsumgänge med djur av något slag och bli oren genom det. En kvinna får inte ställa sig framför ett djur för att para sig med det; det är något vämjeligt." (3 Mose 18:23 Bibel2000)
Får jag fråga om du håller med om detta skriftställe?
Jag talar om sex mellan människor. Varför denna fascination av sex mellan människor och djur från din sida?
Om en man får ha sex med ett djur så länge han inte blir oren, vilket jag inte anser att man kan i den bibliska meningen, samtidigt som en kvinna förbjuds att bli penetrerad bakifrån? Guess what? Jag tycker män och kvinnor skall lika rätt(/orätt) till att ha sex med djur.
Citat:
När det gäller tankar så är det inte en synd i ordets rätta bemärkelse, men Jesus sade:
" jag säger er: den som ser på en kvinna med åtrå har redan i sitt hjärta brutit hennes äktenskap." (Matteus 5:28 Bibel2000)
Det betyder i princip att man syndar mot sitt hjärta om man tänker syndfulla tankar.
" jag säger er: den som ser på en kvinna med åtrå har redan i sitt hjärta brutit hennes äktenskap." (Matteus 5:28 Bibel2000)
Det betyder i princip att man syndar mot sitt hjärta om man tänker syndfulla tankar.
Ska jag tolka detta att homosexuella tankar då också är syndfulla eftersom det var utifrån det frågorna var ställda? Spelar det då sedan någon roll hur man har sex? Om ja, exakt vilken eller vilka handlingar är det hen finner så förkastliga? Och varför just dessa och inte andra liknande?
Och eftersom ditt argument för varför man skall underkasta sig uppenbarligen inte höll och du inte gav mig något nytt svar så får jag väl fråga igen, varför ska jag underkasta mig?