Citat:
Ursprungligen postat av
Lavezzi92
Problemet med dig är att du inte ens förstår att du stödjer det förtryck som faktiskt är dubbelt. Det är inte bara jag som kränks utan även kvinnan drabbas. Vad har hon gjort för att bli förtryckt och kränkt av staten?
Inte kvalificerat sig för bidrag, inte meriterat sig för arbete, inte fått chansen på mäns spelhalva.. you name it...
För inget barn drömmer om att bli prostituerad, ingen blir det om det finns andra lösningar och uppväxten varit normal. Något är fel någonstans om det ses som en okej lösning.
Citat:
Sverige är ett skämt och är inte särskilt mycket bättre än Irak, Iran, Nordkorea. Det finns samma brist för människors frihet, kränkningar sker här som där. Enda skillnaden är att där så har föraktet för oliktänkande människor gått lite längre när det gäller handling.
Vi lyckas i alla fall inte så mycket bättre med människosynen hos en relativt stor grupp män kan vi säga.
Citat:
Nä, precis som att alla i Sverige inte håller med dig. Vissa respekterar människors val i livet och frihet. I Sverige så får jag dagligen min integritet kränkt av staten påhejad av manshatare och kvinnoföraktare.
En del mördar också, andra stjäl, det gör det ändå inte okej i allmänhetens ögon. Vi gillar helt enkelt normer och moral i vårt samhälle .. känns lite som om de är kittet som håller ihop det och gör det drägligt att leva i.
Citat:
Det finns väl viktigare värden att människor överhuvudtaget får gnugga av sig, betalning eller ej.
Absolut, det finns viktigare värden.