2014-04-04, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Alla vet att den genomsnittlige kvinnan har i genomsnitt fem ggr så många sexpartners som den genomsnittlige mannen. En mycket liten del av alla män utgör dessa fem gånger fler sexpartners, dessa män har knullat i snitt 100 kvinnor.
En stor del av svenska män är oskulder upp i 30-års ålder(bara gå in i valfri dataspels-/rollspelsbutik och se efter själv, medan det inte finns en enda kvinnlig oskuld i motsvarande ålder i hela Sverige.

Hur ska vi komma åt detta problem i ett jämställdhetsperspektiv? Bör vi t.ex. införa statliga bordeller så att män kan komma upp i lika stor andel sexpartners som svenska sliddjur?
Har ni några andra lösningar på detta mycket allvarliga problem som hotar den nationella säkerheten, Sverige och det svenska folkets överlevnad?
Det är väl enda möjligheten för dig att få sexpartners antar jag du kommit fram till.
Hur kan en stor del killar vara oskulder upp till 30-års åldern?
Om dessa grabbar du snackar om hellre spelar än träffar tjejer så är det väl inget du ska gråta över?
Är det en tävling i hur många sexpartners man haft?
Om du tror att ditt påhittade problem ligger i att ett fåtal killar ligger med alla tjejer och det är därför vissa inte får sex, så får du väl se till att göra något åt de där fåtalet männen.
Jag tror däremot det är män som ligger mest då de både ligger med killar och tjejer och ett fåtal prostituerade har massor av manliga kunder.
Citera
2014-04-04, 13:20
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machinerator
1) Det borde räcka som motivering till att se bättre ut och jobba på sina skillz.

2) Det du säger där är totalt och helt subjektivt

Med andra ord: Du vill ha betald sex för det betalda sexets skull, inte för att det skulle vara något bra eller bättre då bättre sexalternativ faktiskt finns.

1) Nej därför att det inte går ihop numerärt. Om det finns 10 snygga kvinnor och 100 män som vill ha dem kommer 90 män att bli utan oavsett hur bra de är.

2) Nej det är objektivt en sämre deal att ha en kvinna som bara gör boy-girl sex än en kvinna som gör allt sex. Det är som att ha en TV med bara 1 kanal vs en TV med 100 kanaler.

3) Att köpa sex är ett rationellt val för 90% av männen. Att förbjuda det är som att förbjuda hyresbostäder och tvinga alla att köpa en bostad.
Citera
2014-04-04, 13:22
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Det är upp till oss överlägsna varelser att ta hand om de svaga (dig) i samhället.

Här har vi en man som är stolt att vara man! Tack för det. Det är sådana här män jag respekterar som bär sin manlighet med stolthet och pondus.
Inte män som kastar bort sin förmögenhet på pullor och bordeller.
Starka och stolta män som inte behöver föringa och håna kvinnor, utan som ser till att få det han vill med sin manlighet. Det uppskattar jag verkligen som kvinna och tänder på också.
Alla gnällspikar och slyngubbar kan bygga sig en egen bordell och ta varandra i handen eller på.....
Senast redigerad av goran744 2014-04-04 kl. 14:08.
Citera
2014-04-04, 13:36
Medlem
Det sorgliga med den här debatten, är att översittar-sidan alltid bara kör med personangrepp och känslo-argument.

Den kvinna som inte vill att mannen går till en hora, bör fixa problemen i förhållandet och inte skylla på horan.
Den kvinna som inte vill ha sex mot betalning skall låta bli det (vilket de också gör!).
Den man som inte vill bli finansiellt utnyttjad av en hora skall låta bli det.
Hur svårt kan det bli?

Skrämmande kvinno-syn en del har!
Senast redigerad av ManManne 2014-04-04 kl. 13:51.
Citera
2014-04-04, 13:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) 90% av män kommer aldrig att få en vacker kvinna om de inte betalar.

2) En kvinna som bara har sex med en man är tråkig och en dålig deal.
Hahahaha .. Konstig karl jag måste ha då. Han är inte skit öppen för att jag skall ligga runt.
Jag får försöka uppdatera honom på hur han skall fungera...
Citera
2014-04-04, 13:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Det sorgliga med den här debatten, är att översittar-sidan alltid bara kör med personangrepp och känslo-argument.

Den kvinna som inte vill att mannen går till en hora, bör fixa problemen i förhållandet och inte skylla på horan.
Den kvinna som inte vill ha sex mot betalning skall låta bli det (vilket de också gör!).
Hur svårt kan det bli?

Skrämmande kvinno-syn en del har!
Nej, horan kan man inte skylla på.

En man som inte klarar att leva i en relation bör ta sig ur den - både för sin partner och sin egen skull .. och ser man bara andra som redskap för sina behov skall man inte vara i en relation.

Utpressningssex är känsloargument skulle jag säga. Likaså detta att tro sig äga rätten att använda andra som redskap för sina behov - oavsett om det sker med eller utan betalning.
Citera
2014-04-04, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, horan kan man inte skylla på.

En man som inte klarar att leva i en relation bör ta sig ur den - både för sin partner och sin egen skull .. och ser man bara andra som redskap för sina behov skall man inte vara i en relation.

Utpressningssex är känsloargument skulle jag säga. Likaså detta att tro sig äga rätten att använda andra som redskap för sina behov - oavsett om det sker med eller utan betalning.

Den som vill ändra på läget har eget ansvar att göra så. Mannen kanske trivs jättebra med en fruga och lite betal-sex på sidan om. Kvinnan kanske också vill ha det så. Jag har sett många enligt mig konstiga förhållanden. Upp till dem!

Utpressnings-sex?
Citera
2014-04-04, 13:55
Medlem
Machinerators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Nej därför att det inte går ihop numerärt. Om det finns 10 snygga kvinnor och 100 män som vill ha dem kommer 90 män att bli utan oavsett hur bra de är.

2) Nej det är objektivt en sämre deal att ha en kvinna som bara gör boy-girl sex än en kvinna som gör allt sex. Det är som att ha en TV med bara 1 kanal vs en TV med 100 kanaler.

3) Att köpa sex är ett rationellt val för 90% av männen. Att förbjuda det är som att förbjuda hyresbostäder och tvinga alla att köpa en bostad.

1) statistiken du för fallerar grovt då alla män som finns därute inte vill knulla, inte kan knulla etc. Det finns gamla, sjuka, och män som varken har tid, lust eller intresse att ha sex med de tillgängliga kvinnor som finns. Att du sen räknar ut "oönskvärda kvinnor" är inte heller bra, det är tramssiffror som inte bygger på någon studie och som inte räknar med faktum att kvinnor också måste stå ut med en majoritet män som ser ut som fan och som förväntar sig någon slags belöning för en obefintlig personlighet.

2) att älska en kvinna har inget med att den kvinnan är dålig i sängen att göra, snarare raka motsatsen. Det alla porreggisörer vill få ut ur sina skådisar är just den där gnistan, passionen som får folk att kåta till trots att sexet kanske inte är så grovt. Vi är nog alla ganska trötta på en horas fåniga och tillgjorda stön. (Vi över 25 iaf).

3) håller med om att folk ska få göra vad de vill men please jämför inte med bostäder och please säg inte att en hora är bättre än ett bra ragg, en vacker fru eller en härlig, kåt flickvän.
Citera
2014-04-04, 14:08
Medlem
Babianens avatar
Citat:
1) statistiken du för fallerar grovt då alla män som finns därute inte vill knulla, inte kan knulla etc. Det finns gamla, sjuka, och män som varken har tid, lust eller intresse att ha sex med de tillgängliga kvinnor som finns. Att du sen räknar ut "oönskvärda kvinnor" är inte heller bra, det är tramssiffror som inte bygger på någon studie och som inte räknar med faktum att kvinnor också måste stå ut med en majoritet män som ser ut som fan och som förväntar sig någon slags belöning för en obefintlig personlighet.

2) att älska en kvinna har inget med att den kvinnan är dålig i sängen att göra, snarare raka motsatsen. Det alla porreggisörer vill få ut ur sina skådisar är just den där gnistan, passionen som får folk att kåta till trots att sexet kanske inte är så grovt. Vi är nog alla ganska trötta på en horas fåniga och tillgjorda stön. (Vi över 25 iaf).

3) håller med om att folk ska få göra vad de vill men please jämför inte med bostäder och please säg inte att en hora är bättre än ett bra ragg, en vacker fru eller en härlig, kåt flickvän.

1) I sexuellt aktiv ålder vill 100% av männen helst ha sex med 10% av kvinnorna. Det är inte möjligt utan prostitution.

2) Män älskar kvinnor för att de är a) snygga b) bra i sängen. Ingen man älskar en ful kvinna som är tråkig i sängen.

3) 90% av män kommer aldrig att få ett bra ragg, en vacker fru eller en härlig kåt flickvän. Så det är ett meningslöst argument.
Citera
2014-04-04, 14:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Den som vill ändra på läget har eget ansvar att göra så. Mannen kanske trivs jättebra med en fruga och lite betal-sex på sidan om. Kvinnan kanske också vill ha det så. Jag har sett många enligt mig konstiga förhållanden. Upp till dem!
Nej, eftersom det inte är lagligt att köpa sex i Sverige så är det inte upp till dem. Utan då får han skaffa en älskarinna istället.

Citat:
Utpressnings-sex?
"Om du älskar mig så ställer du upp" .. "Om du inte ställer upp så måste jag knulla andra..", "Killars pung kan faktiskt svälla upp och sprängas ...(Men dra en tralla då, ditt ägg)

Kan du inte valserna? Trodde du var expert på dem...

Personligen kan jag inte tänka mig något mer dödande än någon som tjatar eller försöker trycka sig till sex... (här behövs verkligen en kräksmiley) Sen klagar folk på att partnern inte vill .. men va konstigt..

Tvinga i en unge godis ständigt och jämt vare sig den vill eller inte och se sedan lyckan när det är dags för lördagsgodis .. lovar att den entusiasmen är något mindre än för den unge som faktiskt inte får godiset nerkört i halsen..

Edit:
Och ja- tjatsex och ovilja återfinns från/hos båda kön givetvis .. oavsett vad somliga Flashbackare har för vriden uppfattning om mäns ständiga och kvinnors icke-existerande drifter.
Senast redigerad av micro113 2014-04-04 kl. 14:33.
Citera
2014-04-04, 14:58
Bannlyst
Citat:
Nej, eftersom det inte är lagligt att köpa sex i Sverige så är det inte upp till dem. Utan då får han skaffa en älskarinna istället.

Eller så är det den förtryckande svenska lagen som bör ändra sig. Det är upp till de två vuxna människorna och sen så kan den svenska morallagen dra åt helvete. Inte någon större risk för att åka dit heller.

Finns ju även andra länder där man inte har samma morallagar som tex Nordkorea, Kuba, Sverige, Irak, Afghanistan osv.
Senast redigerad av Lavezzi92 2014-04-04 kl. 15:03.
Citera
2014-04-04, 15:12
Medlem
Citat:

Eftersom det inte är lagligt, skall det inte vara lagligt.... Inget argument käre vän. Det skall vara lagligt.

Citat:
"Om du älskar mig så ställer du upp" .. "Om du inte ställer upp så måste jag knulla andra..", "Killars pung kan faktiskt svälla upp och sprängas ...(Men dra en tralla då, ditt ägg)

Ja, inte behöver staten gå in och lösa sådana konflikter med sex-lagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in