Citat:
Ursprungligen postat av
Gahlster
Men onekligen så är det en del av det du kallar skapelsen, varför skulle då den insinuerade skaparen skapa detta hos vissa?
Varför tror du att jag tror att Gud skapar homosexuella? Jag tror inte heller att Gud skapar diabetes, schizofreni, cancer, ondska eller något annat som är emot Guds ursprungliga tanke med skapelsen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gahlster
Och förklara gärna för mig hur det uppenbarligen enligt dig kommer sig att en homosexuell man och en homosexuell kvinna omöjligtvis kan avla barn.
Hur tänkte du att djur skulle lösa detta om alla djur var homosexuella?
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Vad har du för argument för homosexualitet, förutom att "det bara är så"?
Citat:
Ursprungligen postat av
Gahlster
Mitt argument för homosexualitet är "varför ska man bry sig om hur två eller flera samtyckande vuxna har sex när de varken skadar sig själv eller andra?".
Varför begränsa sig till vuxna? Bland Bonoboapor så har alla sex med alla, även barn har sex med vuxna individer.
Och "skadar sig", det gör väl dom som håller på med Sadomasochism?
Det enda som blir kvar av ditt argument är "varför ska man bry sig om hur två eller flera samtyckande har sex", och då gäller det väl även mellan djur och människor? Kom inte och säg att djuren blir våldtagna, för vi vet ju alla hur villiga vissa hundar är, så om en hund samtycker med en människa, "varför ska man bry sig"? Jag läste för ett tag sedan på nyheterna att en hund hade "våldtagit" ett barn, hur ställer du dig till detta? Är hunden pedofil, en som håller på med tidelag, något naturligt, eller något annat?
Vad är det som säger att
dina premisser är dom rätta istället för t.ex. en person som samtycker med att ha sex med djur? Det lutar nog åt att "det bara är så"?
Citat:
Ursprungligen postat av
Gahlster
Vad exakt är det du anser att din "gud" har så mycket emot? Är det tankarna eller handlingarna? Om handlingarna, exakt vilken eller vilka handlingar är det hen finner så förkastliga? Och varför just dessa och inte andra liknande?
Det står tydligt i bibeln vilka handlingar detta gäller, och då står det t.ex. om tidelag:
"
Du får inte ha könsumgänge med djur av något slag och bli oren genom det. En kvinna får inte ställa sig framför ett djur för att para sig med det; det är något vämjeligt." (3 Mose 18:23 Bibel2000)
Får jag fråga om du håller med om detta skriftställe?
När det gäller tankar så är det inte en synd i ordets rätta bemärkelse, men Jesus sade:
"
jag säger er: den som ser på en kvinna med åtrå har redan i sitt hjärta brutit hennes äktenskap." (Matteus 5:28 Bibel2000)
Det betyder i princip att man syndar mot sitt hjärta om man tänker syndfulla tankar.