Resultat: .
0%
röster
2014-04-03, 10:21
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det sänds alltså två stycken Serie A-matcher på hela fucking veckan. På måndag sänds 70 minuter från Genoa-Milan.

Det här är fullständig katastrof. Man misshandlar den här rättigheten. Vad är det för jävla trams?! Jag är förbannad. Idioter. Fan ta dem.
tv4 förstör allt de kommer över. Därför är jag förvånad över att de skötte serie a så bra i ett par år
2014-04-03, 10:58
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Som den alkoholiserade fadern som slagit sina barn men tagit tag i sitt missbruk de senaste åren och blivit nykter och visat sig vara en bra fader men som nu återfallit och pucklat på både fru och barn.
2014-04-03, 15:57
Medlem
qhz.s avatar
Kan bara instämma i kritiken mot TV4. Tittar man närmare på helgens matcher så är det en smärre katastrof att kika i TV12:s tablå.

Lördagens tidiga kvällsmatch som börjar 18.00, derbyt mellan Chievo och Hellas, får vi inte se för då visar man PSG - Stade Reims. Kvällsmatchen kommer man att visa mellan Inter - Bologna.

Söndagen väljer man 12.30 att visa Swiss Cup i handboll istället för Lazio - Sampdoria. Klockan 15.00 är det Roma mot Cagliari, men den ska givetvis inte visas för det är faktiskt Innebandy på menyn... Superligan damer. Kvällsmatchen och Club Calcio kommer man att visa. Dock kommer vi bara att få 15 minuter Club Calcio innan matchen i TV12 på grund av att det är viktigt med Studio Superettan efter Superettan-matchen som började 18.10. Så Club Calcio kommer, vad jag kan se, att köra från 20.30 (matchstart 20.45). Då tänker man ju att att dom kanske sänder lite extra länge efter matchen istället som någon form av kompensation. Men givetvis inte. 20 minuter efter matchen sen är det dags för... Håll i er nu... Rocky 5!!!

Måndagen är knappt värd att ta upp. Då går program som Extreme makeover weightloss, Peter Andre: Homestyling på 60 minuter och How Clean is Your House före fotbollen. Viktiga program som förmodligen visas i repris för 78:e gången. Juventus - Livorno visas endast på webben och Genoa - Milan börjar visas med start 21.20 (matchstart 21.00) i TV4 Sport som dom tagit bort från min tv till förmån för TV12.

Två matcher för vi således se på 12:an i helgen...

Är det detta som kallas "Serie A-satsning"?!? Inte värt att skicka ett frustande och klagande mejl till TV4 heller. Man kommer förmodligen få samma svar som alltid.
2014-04-03, 19:01
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Premier League är hårdvaluta med magasin och studioinramning kring bottenmöten. Serie A-matcher med ligaettan på hemmaplan förpassas till webben.

Bara att anpassa sig efter den nya verkligheten. Det är färre som vill titta på italiensk fotboll än vad som vill titta på trav eller en episod av sinnesförvirrade tanter med spöken i farstun. Såpass jävla oattraktiv är Serie A som produkt idag, och man har satt sig i den sitsen genom att vara bakåtsträvande.

Jag lägger ingen värdering i om det är bra eller dåligt, utan konstaterar bara faktum. Det som krävs för att nå forna glansdagar är ekonomisk dopning, nya arenor och tightare tv-produktioner. Som jag skrev i SF-forumet, att titta på en italiensk ligamatch ger ingen som helst uppfattning om stämningen på plats eftersom publikljudet stryps.
2014-04-03, 19:32
Medlem
Saandros avatar
Håller med er angående TV12. Sämsta jävla skiten för oss som är intresserade av Serie A. TV12 är för dem som bara vill se lite sport, vilken jävla skit som helst. Pinsamt att dem så TYDLIGT pissar på Serie A.

"Serie A kommer att sändas i TV12, vilket innebär att ligan får en mycket större spridning och att intresset förhoppningsvis kan växa. Vi kommer inte att sända färre Serie A-matcher än i dagsläget. Club Calcio kommer också att flytta till TV12 och behålla sin sändningstid på söndagar kl 20.00."

Så stod det innan kanalen kom. Bull-fucking-shit.
Tv4 blir bara sämre och sämre sedan Bonnier tagit över helt. Jude-kanal som skiter i allt annat förutom tittarsiffror (pengar).

EDIT: Ibland undrar jag verkligen vad personerna som försöker "driva" Serie A framåt i Sverige. Tänker på Hussfelt, Åslund, Jarelind, Nordahl och Birro. ALLA jobbar på TV4. Varför säger de inte ifrån? Känns som de är som alla andra. Bara de får sin lön så håller de käft. De alla brinner nog lika mycket för Serie A som oss, förhoppningsvis. De får fan göra deras jobb nu.
Senast redigerad av Saandro 2014-04-03 kl. 19:45.
2014-04-03, 21:38
Medlem
Var är TV4 Sport nu?
2014-04-03, 22:01
Medlem
4522s avatar
Serie A på svensk TV gick i graven när Osmanbegovic bytte jobb. Ingen direkt hemlighet att han "stod upp" för ligan på fyran.
2014-04-03, 22:10
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Premier League är hårdvaluta med magasin och studioinramning kring bottenmöten. Serie A-matcher med ligaettan på hemmaplan förpassas till webben.

Bara att anpassa sig efter den nya verkligheten. Det är färre som vill titta på italiensk fotboll än vad som vill titta på trav eller en episod av sinnesförvirrade tanter med spöken i farstun. Såpass jävla oattraktiv är Serie A som produkt idag, och man har satt sig i den sitsen genom att vara bakåtsträvande.

Jag lägger ingen värdering i om det är bra eller dåligt, utan konstaterar bara faktum. Det som krävs för att nå forna glansdagar är ekonomisk dopning, nya arenor och tightare tv-produktioner. Som jag skrev i SF-forumet, att titta på en italiensk ligamatch ger ingen som helst uppfattning om stämningen på plats eftersom publikljudet stryps.
Å andra sidan är ju Bundesliga på modet trots att en stor del av matcherna endast sänds strömmade genom Eurosport Player. Tablå-tid som statussymbol faller även för direktsänd sport.

Vad tycker italienarna själva om sin försämrade konkurrenskraft, är det en stor grej?
2014-04-03, 22:13
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Serie A på svensk TV gick i graven när Osmanbegovic bytte jobb. Ingen direkt hemlighet att han "stod upp" för ligan på fyran.

Eller är det möjligtvis så att Emir stack när han fick reda på detta usla upplägg? Det är ju huvuden över honom som har gjort dessa ändringar, får man förmoda.
2014-04-03, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
...
Vad tycker italienarna själva om sin försämrade konkurrenskraft, är det en stor grej?
Vansinnigt intressant diskussion. Den kan jag tänka mig återkomma till.

Lite kort så kan jag nämna att ”No al Calcio Moderno” växte fram i Italien redan under 1990-talet. Du har en dualitet som inte finns i Sverige eller Tyskland. Fansen är inte delägare i klubben, men ser sig som deras viktigaste aktör. De agerar mot ledning, tränare, spelare, och lokala myndigheter vid behov.

Man anser sig ha en naturlig rättighet att lägga sig i hur klubben sköts.

Samtidigt var det Italien som ledde vägen in i den moderna fotbollen. Det var Berlusconi som var en drivande kraft bakom TV-rättigheter och CL. Detta har gjort att italienarna har jävligt bra tillgång till inte bara Serie A, utan alla jävla ligor i TVn för en billig peng. Samtidigt gör myndigheterna allt för att kväsa ultras. Detta har gjort att allt fler njuter av utländsk och inhemsk fotboll hemma i fåtöljen istället för att gå till arenan.

Den stora massan vill ha framgångsrika klubbar som tar titlar. Ultras däremot kämpar mot Calcio Moderno, men kräver samtidigt framgång.

Tidigare fanns det inte på kartan att hålla på något utländskt lag, nu är det inte ovanligt att se Barcelona-tröjor på skitungarna.

(Det som däremot funnits är att det varit ok att hålla på ett storlag samtidigt som man håller på sitt lokala lag. Men det är som att bo i Landskrona, Lund, eller Trelleborg och hålla på MFF.)
Senast redigerad av Brille68 2014-04-03 kl. 22:42.
2014-04-03, 23:03
Medlem
qhz.s avatar
Juventus vinner i Frankrike.

Bonucci av alla människor dundrade upp bollen i nättaket. Juventus ska bara slå ut Lyon. Man har ett mycket mer erfaret och bättre lag. Lyon jobbar för framtiden, vilket speciellt syntes i och med deras byten när man byter in juniorer som inte spelar i A-laget till vardags.

Juventus däremot bytte in en Giovinco som såg riktigt bra ut och en Vucinic som även han visade styrka i närkamperna och vann flera nickdueller mot backarna i Lyon. Två spelare förpassade till bänken. Men som mår bäst av att få spela. Två spelare som bör lämna Juventus.
2014-04-03, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
Juventus vinner i Frankrike.

Bonucci av alla människor dundrade upp bollen i nättaket. Juventus ska bara slå ut Lyon. Man har ett mycket mer erfaret och bättre lag. Lyon jobbar för framtiden, vilket speciellt syntes i och med deras byten när man byter in juniorer som inte spelar i A-laget till vardags.

Juventus däremot bytte in en Giovinco som såg riktigt bra ut och en Vucinic som även han visade styrka i närkamperna och vann flera nickdueller mot backarna i Lyon. Två spelare förpassade till bänken. Men som mår bäst av att få spela. Två spelare som bör lämna Juventus.

Du har naturligtvis rätt in det du skriver. På samma sätt som Pirlo sökte sig vidare från ett Milan som inte hade vett att uppskatta och utnyttja hans talang bör Giovinco söka sig vidare. Nu har Juventus några blivande bandiere, men Giovinco var Del Pieros naturliga arvtagare. Men med Tevez framgångar så ser jag inte längre det hända.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in