2014-03-21, 20:59
Medlem
Undrar vad som hnder med finska Jokerit om dess gare hamnar p EU och USAs s kallade svarta lista
(Jokerit huvudgare Brderna Rotenberg kompisar med Putin)
Citera
2014-03-23, 11:33
Medlem
Militrlget och politiklget br kanske lugna ner sig lite frst.
Citera
2014-03-23, 16:11
Medlem
Moroten89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Hyfsat sent, men det dr om NHL:s europadivision har jag inte hrt talas om. Det lt intressant! Fast var vl under samma tid som NHL frskte n publik i Japan bla.

Omkring samtidigt, r 2000 s hrde jag en kompis som sa att "Det lag som frst tar 20 SM-guld kommer att f spela i NHL". Vi var bara 10 d s jag har alltid skrattat t det som ett typiskt naivt barna-uttalande. Nu nr jag dremot lste det inlgget du citerade, s undrar jag om inte han hrt talas ngot om det som omnmns, men uppfattat det lite annorlunda.
Citera
2014-03-26, 14:11
Medlem
nr bde aik och dif ker ner i ha kommer ett stockholm capital att resa sig ur askan, sanna mina ord
Citera
2014-03-26, 16:17
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pesoman14
nr bde aik och dif ker ner i ha kommer ett stockholm capital att resa sig ur askan, sanna mina ord
Vilka Stockholmare skulle g p detta hypotetiska lags matcher? Vi r inte Gteborg, och s gott som alla det minsta idrottsintresserade stockholmare har ju redan valt sida i striden AIK/DIF/Bajen/Lokallaget.
Citera
2014-03-26, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Vilka Stockholmare skulle g p detta hypotetiska lags matcher? Vi r inte Gteborg, och s gott som alla det minsta idrottsintresserade stockholmare har ju redan valt sida i striden AIK/DIF/Bajen/Lokallaget.

Det torde finnas ganska mnga inflyttade stockholmare som inte hyser srskilt mnga positiva knslor om DIF eller AIK.

Dock tror jag inte att det skulle fungera nd, srskilt som det torde vara ganska tvivelaktigt om KHL-lagen lockar srskilt mycket. Det skulle snarare behvas en europadivision i NHL fr att det skulle locka folk. KHL r helt enkelt fr oknt i Sverige.
Citera
2014-03-27, 14:24
Medlem
Citat:

Enkelt. Fretag kper upp platserna, och erbjuder sina anstllda att g. Naturligtvis tackar vissa nej, och stolen str tom. Men klubben har ftt sina inkomster, och i dag kommer det ekonomiska i frsta hand.
Citera
2014-04-01, 00:31
Medlem
breakthebutterflys avatar
Citat:
N, men med lite ekonomiska muskler kan man skapa intresse. Kovalchuk hade hemlngtan, s varfr skulle inte svenska spelare knna likadant. Sg nu att detta Stockholm Hufvudstadts hade lockat hem Sedinarna och Enroth + ngon till, du tror inte det hade skapat lite supportrar? Dessutom r ju ett finskt lag med nsta ssong och du har redan lite derbyknsla...
Citera
2014-04-02, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av breakthebutterfly
N, men med lite ekonomiska muskler kan man skapa intresse. Kovalchuk hade hemlngtan, s varfr skulle inte svenska spelare knna likadant. Sg nu att detta Stockholm Hufvudstadts hade lockat hem Sedinarna och Enroth + ngon till, du tror inte det hade skapat lite supportrar? Dessutom r ju ett finskt lag med nsta ssong och du har redan lite derbyknsla...

Fretagsfolk kanske kommer? I svensk idrottsrrelse finns otrolig motvilja till stark kommersialism.
Citera
2014-04-02, 22:07
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:

Haha verkligen stor chans att Sedinarnan kommer till sthlm! det r MoDo och endast MoDo om de tervnder till Sverige...
Citera
2014-04-03, 19:39
Medlem
breakthebutterflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackperson
Fretagsfolk kanske kommer? I svensk idrottsrrelse finns otrolig motvilja till stark kommersialism.
Det r drfr det finns s mnga NHL-fans i Sverige? Nr halva VM-truppen kommer frn det enda KHL-laget och det drigenom blir ett namnkunnigt lag, drar det nog en hel del publik. LHC t.ex. r ju s kommersialiserat det gr i Sverige och de drar ju publik.

Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Haha verkligen stor chans att Sedinarnan kommer till sthlm! det r MoDo och endast MoDo om de tervnder till Sverige...
Det var ett exempel. Sedinarna verkar vara p dekis och Vancouver lr gra sig av med dem ganska snart. Drfr jag tog med dem som ett konkret och realistiskt exempel p typ av NHL-spelare som man skulle kunna locka till ett KHL-lag i Sverige.

Och sg aldrig aldrig, det kan du f ta upp. Jag sger inte att ett KHL lag i Sverige skulle vara bra sportsligt eller f trogna, riktiga suppotrar, dremot tror jag visst att det skulle fungera utmrkt. Om det nu r p gott eller ont r som sagt en annan diskussion.
Citera
2014-04-03, 20:02
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Det r drfr det finns s mnga NHL-fans i Sverige? Nr halva VM-truppen kommer frn det enda KHL-laget och det drigenom blir ett namnkunnigt lag, drar det nog en hel del publik. LHC t.ex. r ju s kommersialiserat det gr i Sverige och de drar ju publik.

Det var ett exempel. Sedinarna verkar vara p dekis och Vancouver lr gra sig av med dem ganska snart. Drfr jag tog med dem som ett konkret och realistiskt exempel p typ av NHL-spelare som man skulle kunna locka till ett KHL-lag i Sverige.

Och sg aldrig aldrig, det kan du f ta upp. Jag sger inte att ett KHL lag i Sverige skulle vara bra sportsligt eller f trogna, riktiga suppotrar, dremot tror jag visst att det skulle fungera utmrkt. Om det nu r p gott eller ont r som sagt en annan diskussion.

Som sagt Sedinarna gr inte till ngon annan klubb n MoDo i Sverige samma sak med Z han gr inte till ngon annan klubb n Timr heller...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in