Citat:
Ursprungligen postat av
Europeisch
Vad fan yrar du om? Få, om någon, är särskilt förtjusta i idén om att retoriskt och propagandistiskt yla om "vita" i en svensk kontext. Vi är svenskar i Sverige som kämpar för svenskarna i första hand och då skall naturligtvis språkbruk, retorik, propaganda m.m anpassas till det. Det är allt saken handlar om, och utesluter ingalunda samarbete med andra vita folk.
Fan yrar du själv om? Vem har sagt att du ska bara yla om Vita? Jävla massa antaganden, vad sägs om att lyssna lite grand? Varför så villigt bete dig som den otrevliga typen jag svarade som direkt förolämpar och anfaller andra för minsta sak?
Vad exakt hindrar en slags Vit "humanitarierism" hand i hand med nationellt/etniskt medvetande menar du? Att vår folkliga överlevnad går hand i hand med den större bilden måste ju också aktivt påpekas och väckas, precis som med det nationella/lokala.
Citat:
Gällande folkmordsretorik är det inte fråga om rätt eller fel, retorik handlar sällan om det. Det är en fråga om vad för typ av retorik som är effektivast i att få ut ett viktigt budskap på ett sansat och rationellt sätt men ändå lättbegripligt. Det finns plats för tal om folkmord i ett längre sammanhang där man kan förklara och hänvisa på ett tydligt sätt, men knappast i en kort debatt eller intervju. Man framstår nästan som lite rabiat då.
Du blandar ihop retorik med moraliskt strypgrepp. Vi siktar på fiendens halspulsåder inte ett jävla kramkalas. Tycker du de antisvenska stjärnorna uppfyller de "sansat och rationella" kraven du kräver, när de gång på gång ljuger och tystar andra? Kanske inte? Eller vad sägs om judar med deras "shoah"&"chutzpah"? Ändå så har de mer makt än den mest "sansade rationalist". "Rationalitet" är relativ, makt är realtid.
Är man rädd att "framstå rabiat" när man påpekar en lagstadgad och förkrossande verklighet? Ja, varför associera sig med nationalister alls, man kan vara gott "orabiat" hos socialmoderaterna?
Ren och skär vilja är den största drivkraften i vår värld och genom historien, inte de som böjer sig för den dåtida, tillfälliga vilja som definierar att stå upp för Svenskar som "rabiat". Vill vi bryta denna folkfientlighet och etablera Vår vilja?
Citat:
Men, resultatet är viktigare än allt annat. Så är det effektivt - go for it! Jag tror inte på det dock.
Håller med, så ge perspektivet en chans? Om du efter flertal repetitioner har arga, irriterade eller tysta antisvenskar/motståndare, då har du makt där att destabilisera, krossa systemet och erövra hela samhället i längden.
Alla märkvärdiga ledare och framförallt idéer har dominerat, inte bett snällt om att bjuda upp till ett intellektuellt utbyte, sånt är till för allierade.