2014-04-02, 20:00
Medlem
Hej! Har lämnat urinprov i 4år för att få ha kvar mitt körkort.
Fick hem ett brev precis där det står att jag har positiva värden på cannabis 25ng/ml.
Var helgen innan (2 dagar) provet med kompisar som "smokeboxade" en bil jag satt i.
Finns det något man kan göra för att få behålla villkoren?
Kan dom släppa det om dom ser att värdena är mindre vid lab-test? (ser att det var passiv rökning kanske).

Som det ser ut nu så tappar jag min tillsvidareanställning om jag får indraget körkort.

Har något varit med om något liknande? Tips, råd, vad kan Jag göra? Och vad gör dom?
2014-04-03, 05:08
Medlem
ambigues avatar
Vad kan hända om man vägrar urinprov?
Jag håller på med en stesolidnedtrappning, började på 40mg om dagen, är nere på 30mg nu.
Fick en ny läkare idag, min nedtrappning sker via öppenvården och den mottagning jag gick på innan och inte på beroendemottagningen.
Nu nämnde den nya läkaren något om att lämna urinprov varje vecka för att se att den faktiska dosen stesolid minskar, vilket jag inte är så pigg på, att lämna prov varje jävla vecka. Det var jag som tog initiativet till en nedtrappning och den ska ske på mina villkor, jag tycker det känns både integritetskränkande och jobbigt.

Så, vad händer om jag vägrar urinprover men vill fortsätta nedtrappningen? Kommer jag få ett LVM då eller?
Senast redigerad av ambigue 2014-04-03 kl. 05:10.
2014-04-03, 14:07
Medlem
Pissprov för alkohol, hur fungerar det egentligen.
Hur sjutton kan de se att man druckit en cider flera dagar innan?
2014-04-03, 15:19
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sverigeskonsul
Skulle gissa på att alkohol rubbar salthalten etc i kroppen och avspeglas i urinet. Om det går att spåra endast 1 cider dagen efter intag har jag ingen aning om.
2014-04-03, 15:25
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sverigeskonsul
Alkohol ger ifrån sig en metabolit som stannar i kroppen även efter det att all alkohol har förbränts. Max två dygn efter senaste intag kan de detektera den här metaboliten vill jag minnas att det står på svenska sidor, och tre dygn på amerikanska sidor, antar skillnaden beror på att de använder sig av olika stora gränsvärden.
2014-04-03, 15:46
Medlem
masterior26s avatar
Jag har inte rökt CB på över 6 månader och igår och idag har jag sammanlagt rökt ca 0.7-0.8g, jag ska lämna UP om 14 dagar men det måste väl vara ute då?
2014-04-03, 19:41
Medlem
DampNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swed1
Läs första sidan om hur du fejkar ett pissprov, han kommer nog få göra de vid ett senare tillfälle dock men köper sig lite tid

Varför facepalm? Svara inte med skitsvar ditt efterblivna avskum.
Jag har redan läst första sidan, vill ha aktuella tips och råd.

Vad man bör tänka på? Hur mycket kreatin som bör intas för att det ska visa normala halter kreatin i urinet och ingen jävla kreatinbomb.

Vad är ett "screening" test? Vanliga stickor som visar standard drogerna?
På remissen han fått står det listat det vanliga dvs benzo, CB, opis, koks osv.
Vad jag hört sen tidigare så är det enbart positiva svar som skickas på analys om det är en sticka? Eller prover som misstänkts blivit manipulerade.

Visar provet falsk negativt om man hydrerar det eller "ogiltig" dvs hydrera med vanligt vatten och därefter ta lite kreatin för färg på urinet.

Åsnan jag citera behöver inte svara om denne inte har något vettigt att komma med.
2014-04-03, 19:43
Medlem
DampNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowalicious
Hej! Har lämnat urinprov i 4år för att få ha kvar mitt körkort.
Fick hem ett brev precis där det står att jag har positiva värden på cannabis 25ng/ml.
Var helgen innan (2 dagar) provet med kompisar som "smokeboxade" en bil jag satt i.
Finns det något man kan göra för att få behålla villkoren?
Kan dom släppa det om dom ser att värdena är mindre vid lab-test? (ser att det var passiv rökning kanske).

Som det ser ut nu så tappar jag min tillsvidareanställning om jag får indraget körkort.

Har något varit med om något liknande? Tips, råd, vad kan Jag göra? Och vad gör dom?

4år?! Har svårt att tro på dig..
Eller vafan åkte du dit för? Nej 4 år fan.. låter inte klokt..

Stämmer storyn om hotbox så be dom analysera provet genast!! Där syns exakta mängder men att det var passiv har jag svårt att tro.. men men en analys bör ge rätt svar och är dessutom 100% giltigt rent juridisk. Dvs en analys svar gäller över alla andra prover.
2014-04-04, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DampNisse
4år?! Har svårt att tro på dig..
Eller vafan åkte du dit för? Nej 4 år fan.. låter inte klokt..

Stämmer storyn om hotbox så be dom analysera provet genast!! Där syns exakta mängder men att det var passiv har jag svårt att tro.. men men en analys bör ge rätt svar och är dessutom 100% giltigt rent juridisk. Dvs en analys svar gäller över alla andra prover.

Hej! Drograttfylla och jo, jag är inne på fjärde året.
Analys från labbet gav 6ng/ml. Screeningen var på 25ng/ml.
Har pratat med stället jag pissar på och hon sa att jag skulle sluta pissa för dom skickar inte in proverna förens man är klar. Hellre ogjort än positivt.
Hur mycket är egentligen 6ng/ml? Har ingen aning om värderna.
2014-04-05, 07:30
Medlem
Ca 0.3 grönt första gången på 3-4 veckor 110h innan urinprov. Vill ha ett svar på ifall det är värt att dricka citronvatten varje dag framtill dess? Eller gör det ingen skillnad? Tänkte på ifall det gör en ren tills kvällen innan. Mvh

Edit: värt att nämna att sist gång var det brun säkert 0.2 max ca 25-30 dagar sedan. 10 gram i slutet av januari/början av februari.
Senast redigerad av Clida 2014-04-05 kl. 07:45.
2014-04-05, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fingeronthetrigger
Du kommer inte att klara provet, tyvärr!

Sista provet var helt cleant!!
2014-04-07, 13:28
Medlem
oloas avatar
yo. Jag rökte cannabis senast den 25.02.2014, innan dess rökte jag nästan varje dag cirkus 2 gram per dag och jag börjar jobba den 14.04.2014 och undrar om det fortfarande finns chans att det syns på piss.. Kan även tillägga att jag svettas mycket i sömnen och bastar vissa helger då jag svettas massivt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in