Citat:
Ursprungligen postat av
alivedude
Ja men hela din strategi är ju utformad efter att du inte hinner läsa snabbt nog. Är man däremot duktig på att läsa och har medioker förståelse så är alternativ 1 eller 2 mycket bättre. Jag skulle aldrig våga hatta fram och tillbaka genom texten och leta efter svar hejvilt när jag bara kan läsa igenom skiten en gång och svara på frågorna.. Ibland behöver jag inte ens gå tillbaka.
Däremot så kan man ju sålla bort mycket skit precis som du säger.. Ofta så står det ju ett namn och sedan massa information om vem personen är. Denna information är helt irrelevant och man kan vila hjärnan lite genom att hoppa över det.
Jag kan ge ett exempel.
Martin jensen jr den tredje,
professor vid MIT - Massachusetts Institute of Technology, skriver i sin avhandling......
Allt som är skrivet i kursiv text kan man bara hoppa över direkt. Många gånger är det krångliga namn hit och dit som inte behövs i huvudet när man läser snabbt.
Är man lite klipsk så kan man kolla igenom gamla texter och leta efter liknande onödig information, då vet man vad man ska hoppa över.