2014-04-03, 18:21
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Är det någon i tråden som har plockat ut och kan publicera i tråden det som hamnat i slasken?
Det vore intressant att med idag kända förhållanden i fallet VB titta på samband och iakttagelser som andra, utanför FUP, har vittnat om. Detta gäller särskilt observationer kring kyrkogården, forten, degerberget och i närheten av ICA (nära VB bostad). Tidiga slutsatser av Polisen samt valt huvudspå av åklagare kan ha renderat i att vittnen har bortsorterats grundat på de fakta och uppfattning som då rådde, men som idag kan sättas i samband med den bild av vad som har hänt grundat på de slutsatser och flashare har dragit eller spekulerat om.

Du får väl hoppas på att KJ blir frikänd för då får han slasken med sig hem. FS i Marinatråden fick iallafall ut något eller om det bara var slaskens innehållsförteckning men ändå.
Citera
2014-04-03, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
En av de mest egendomliga inslagen i det här fallet är fyndplatserna. Varför just där?

En tänkbar förklaring är att kroppsdelarna egentligen skulle till Mjösjöberget, närmare bestämt det djupa hål som finns under en lucka där. Se bodenforevers inlägg: (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten) KJ själv nämner denna lucka under förhören. Detta visade sig dock omöjligt eftersom det fanns en bom där. KJ antyder att han inte kände till bommen:

"Ja, men…anledningen…anledningen till varför jag inte sökte i det andra fortet…det var ju för att det…de hade ju ställt…satt en jäkla bom för." (s. 1602)

Nån som vet hur länge vägen upp till Mjösjöberget hade varit förbommad?

Hm troligt scenario, så då dumpades kroppsdelarna vid gula huset. Benen gick snabbt men torson var för bökig att få genom fönstret så den dumpades i en grop. Undrar om armarna var med dit upp eller om de var någon annanstans? Kan de tagits med till fots till fortet och resten hann inte flyttas?
Citera
2014-04-03, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Är det någon i tråden som har plockat ut och kan publicera i tråden det som hamnat i slasken?
Det vore intressant att med idag kända förhållanden i fallet VB titta på samband och iakttagelser som andra, utanför FUP, har vittnat om. Detta gäller särskilt observationer kring kyrkogården, forten, degerberget och i närheten av ICA (nära VB bostad). Tidiga slutsatser av Polisen samt valt huvudspå av åklagare kan ha renderat i att vittnen har bortsorterats grundat på de fakta och uppfattning som då rådde, men som idag kan sättas i samband med den bild av vad som har hänt grundat på de slutsatser och flashare har dragit eller spekulerat om.

Vore inte det som att låta fan tolka bibeln? Är väl nog illa hur FUP tolkats här och hur många som hängts ut utan anledning. Med slasken offentlig kommer ju alla som hörts i fallet och hela boden misstänkas här.
Citera
2014-04-03, 18:26
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolifer
Yes de ger ett "C". Jag vet att det står "D" på ett ställe i FUP. Men var är egentligen alla dessa "D"?

Skador rygg

Det finns ett fint D på framsidan men det kommer ju från ett dubbelhugg/stick.

Det verkar absolut som att det är flera vapen. Jag bara kommenterar det mest underliga. Det som gjorde majoriteten av såren.

Och yes som du säger skulle alla sår se likadana för de hugg då verktyget gått in längre än spetsen. Men kanske spetsen var 5 cm i längd.

Om något hugg gick förbi spetsen hade det nog varit det bredaste såret på 1.9 cm och hade kanske passat med en vanlig 2 cm skölp, då såren drar ihop sig lite.

Vid D beskrivningen hänvisas till en bild med pilar som visar riktningen på den konvexa delen av såren. Fotot är dimmat. På den tecknade bilden så har man markerat riktningen på den konvexa sidan genom att rita ut bågarna inte hur såren ser ut. Det beskrivs senare i texten.
Senast redigerad av PeterNoster 2014-04-03 kl. 18:29.
Citera
2014-04-03, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Finns inte en förälder som skulle springa runt med kroppsdelar för att skydda sin son. En förälder vet genast att denne behöver tas om hand för vård och tillkallar polis.
Tänk: Vem står näst på tur?

Finns en förälder som gjort/gör ALLT för sin son, och tas om hand?...-JAG fixar det där...-JAG löser det och sopar upp som JAG alltid gjort.
Citera
2014-04-03, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Vid D beskrivningen hänvisas till en bild med pilar som visar riktningen på den konvexa delen av såren. Fotot är dimmat. På den tecknade bilden så har man markerat riktningen på den konvexa sidan genom att rita ut bågarna inte hur såren ser ut. Det beskrivs senare i texten.

Got it. Finns det någon möjlighet att se det dimmade fotot eller de microsil-avgjutningar som gjordes?

Har det sagts varför den delen i FUP "motsäger" avbildningen som gjordes här:
Skador rygg
Citera
2014-04-03, 18:41
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Finns en förälder som gjort/gör ALLT för sin son, och tas om hand?...-JAG fixar det där...-JAG löser det och sopar upp som JAG alltid gjort.

Har du några exempel på det eller är det bara ditt vanliga pladder.
Citera
2014-04-03, 18:42
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Ja du tänker på AB "heder åt familjen" och pappa MB. Jo han har nog fått hämta och skydda ungen några gånger.
Citera
2014-04-03, 18:42
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolifer
Nej precis. Jag håller med antingen är den rundad eller platt, inte båda.
Jag tror dock att den faktiskt var rundad på båda håll. AB har ritat rundade tvärsnitt på teckningen också som markerat i denna bilden:

Bild

Om verktyget var platt varför ritade han dem annars så?

Sårbredden hade man fått genom att slipa framdelen på skölpen som såhär. Och jag ponerar bara att det så hade det skett efter ABs observation av verktyget, som då var helt.

Jag menar bara att verktyget har legat framme hos KJ, brynet också. Kanske slipade han till dem i dagarna innan.

Skölpen skulle alltså ha slipats så här (Fast bättre slipad än photoshoppad då )

Bild

Mitt fetande.

AB ritade INTE de rundade tvärsnitt.

Det var polisen Pa Kempainen som ritade dom.

Det kan ni läsa FUP 1234, 2 sidor innan tekningarna på siden 1236 i FUP

Bilaga till Förhör 2013-06-14 11:13, diarienr 2500-K8041-13
Beskrivning
Alexander har ritat det inom cirkeln.
Pa Kempainen har ritat övrigt.
Citera
2014-04-03, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
FUP, s. 1456:Strax före VB:s försvinnande publicerar KJ på sin facebook en censurerad YouTube-video där man kan se hur man flår och styckar en liten kanin. KJ:s grannar och även andra som känt honom har sett att han ofta brukade sitta på sin balkong och skjuta på småfåglar. Han ligger i blöt i sitt badkar i sitt skitiga, skräpiga badrum med en smörask på golvet och flytande margarin i medicinskåpet och ser på filmer som "Killing them softly"; hela hans tillvaro är inpyrd med vapen och krig - allt medan omgivningen servar honom och hans basala behov. På hatthyllan i hallen ligger ett egentillverkat knivblad; hans stora huggkniv - också tillverkad i egen regi - har plötsligt försvunnit, och detta har skett i omedelbar anslutning till mordet på VB eftersom kniven setts av vittnen i början av maj.

Samma natt som hans strykrädde hund dör sätter han sig framför datorn och söker på "hundens anatomi"; det är blodspår i och utanför hans lägenhet, ute på gatan och även på honom själv; ingen har sett hunden; han säger sig ha slängt den i älven; han ljuger om omständigheterna kring hundens död. Hans far litar fullt och fast på sin son - ja, så till den milda grad att han tar med sig en elektrisk pryl till domstolen för att söka rentvå sin omhuldade son.

Inför rättegången anlitas Quick-advokaten TN som trots sin retorik inte lyckas så något rimligt tvivel om KJ:s skuld; TN har inga som helst förklaringar till hur mr X kunnat transportera likdelar i KJ:s bil - och undviker nogsamt att beröra alla övriga omständigheter och indicier (och de är många) som entydigt pekar ut hans klient som gärningsman till detta bestialiska brott. Något mordverktyg har TN inte lyckats finna; den av honom föreslagna daggern stämmer inte in på VB:s många sticksår; bara mördaren vet hur han perforerat hennes kropp.

Föräldrarna till MB har lidit alla helvetes kval. Detta mord är ett av de värsta man kan tänka sig. Dödsförloppet har varit utdraget och ingen vet vad VB tvingats genomlida. Lagens absolut strängaste straff bör dömas ut; inga förmildrande omständigheter finns. Att KJ har en funktionsnedsättning har inte hindrat honom från att ljuga ihop diverse historier, smida utstuderade brottsplaner - och heller inte att avhålla sig från att söka utnyttja sin diagnos i eget intresse. Detta vittnar om att han är högst medveten om vad han gör och att han är beredd att gå hur långt som helst för att trassla sig ur obehagliga situationer, företrädesvis med hjälp av nämnd diagnos som kommit att ge honom allehanda fördelar och bekvämligheter genom årens lopp. Hans utstuderade, detaljerade berättelse betr. den sexakt som ska ha ägt rum i hans bostad osar lögn lång väg och speglar hans sjuka och förvridna tankebanor.

Inte för inte knappade VB in 112 på sin mobil; sedan blev hon utsatt för KJ:s manipulationer; han lugnade henne för att kunna genomföra sina sjuka planer.

Bra sammanfattning på hur jag ser det hela också.
Citera
2014-04-03, 18:45
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
För att det är mer troligt att tejpen kommit dit med VB som använt den själv. Tejpen har inget med mordet att göra. Inte en bit passade ihop, inte ett spår från någon annan än VB. Enkelt.
Har KJ någonsin med ett ord nämnt att VB skulle ha haft med sig någon tejp hem till honom? - Det är mer troligt att KJ använt tejprullen vid emballering och då inte tänkt på att VB:s DNA kunnat fastna på rullen. Efter denna emballering har han använt en bit av tejpen till något annat.
Citera
2014-04-03, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Ja du tänker på AB "heder åt familjen" och pappa MB. Jo han har nog fått hämta och skydda ungen några gånger.

Ja precis men då har det inte gällt att repa bilar eller djurplågeri och bisarr skändning av dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in