2014-04-03, 13:30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PokusHokus
Patetisk sida. Tror snarare att den är skapad av något litet Flashbackoffer som är argt på världen.
Nja, han verkar väldigt besatt iallafall. Men verkar även ha lite koll på dom som jobbar med programmet.
Citera
2014-04-03, 13:39
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nja, han verkar väldigt besatt iallafall. Men verkar även ha lite koll på dom som jobbar med programmet.

Besatta människor brukar oftast ha rätt så om det som står på bloggen är sant så...
Citera
2014-04-03, 14:20
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=7rarpnzGZt0

TV3: "Nu ska vi sätta stopp för näthatet!" skapar lika mycket hat och hot med programmet, GG

Jag försvarar inte hult men TV3 och "trolljägarna" har ett ansvar när dom hänger ut personer. Det är rätten som får avgöra hults straff och vi kör inte med "an eye for an eye" i Sverige.
Citera
2014-04-03, 14:40
Medlem
Bra TV med skönt underhållningsvärde. Förstår den moraliska baktanken, men egentligen hade ju ett program som hjälper offren med hjälp av enbart juridiskt stöd varit mer moraliskt riktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av addzffs
https://www.youtube.com/watch?v=7rarpnzGZt0

TV3: "Nu ska vi sätta stopp för näthatet!" skapar lika mycket hat och hot med programmet, GG

Jag försvarar inte hult men TV3 och "trolljägarna" har ett ansvar när dom hänger ut personer. Det är rätten som får avgöra hults straff och vi kör inte med "an eye for an eye" i Sverige.

Det är ju just rätten som SKA avgöra hur det blir med Hult. Sades det verkligen något annat?
Kan inte säga att jag sympatiserar med snubben. Han tillhör verkligen kategorin människor som förtjänar lite näthat.
Senast redigerad av Flyingtart 2014-04-03 kl. 14:51.
Citera
2014-04-03, 14:55
Medlem
Snobbs avatar
Att Hult hängdes ut i TV kan väl inte vara ett problem. Han har ju varit öppen om vem han är på nätet, han hängde väl ut sig själv snarare. De andra blev blurrade så där blev de ju inte uthängda. Även om de inte hade varit blurrade så hade det inte bidragit till hat tycker jag. Varje enskild person ansvarar över hur man vill reagera på programmet. Följer man programmets budskap så ska man ju inte näthata, inte ens näthatarna. Jag har inget problem med att kritisera Hults handlingar och reflektera om varför han gjort det där, men jag har ingen avsikt att hota honom. Jag tror att de flesta känner samma sak som jag i detta. Killen lär få vad han förtjänar på ett helt lagligt sätt ändå. Vem kommer att vilja synas med honom mer, vem vill anställa honom, vilket tjej vill vara ihop med honom? Han kommer nog att känna sig ensam ett bra tag och då får han tid att fundera på vad för typ av människa han vill vara. Vill han göra en insats i samhället så kan han ju föreläsa för andra unga killar om några år. Berätta om hur det var att vara en näthatare och vilka konsekvenser som följde när han åkte fast. Han kanske kan rädda andra från att begå hans misstag.
Citera
2014-04-03, 15:04
Medlem
frihetskrigares avatar
Blev faktiskt lite besviken på programmet, men det är väl som vanligt med svensk tv. Dom kan inte sända ett ordentligt program utan ska bara fylla ut det med massa skit.

Hot och åsikter som aftonbladet tanten får motta är någonting vanliga svenskar får höra dagligen och inte har bett om att få höra. Hon skriver massa artiklar och har därför bett om att få lite negativa kommentarer. Sitta och gråta ut i tv för att någon kommenterar hennes hår, vilket skämt.

Hoppas det blir bättre i fortsättningen och inte ett program där dom gör påhopp mot folk med fel åsikter.
Citera
2014-04-03, 15:07
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frihetskrigare
Blev faktiskt lite besviken på programmet, men det är väl som vanligt med svensk tv. Dom kan inte sända ett ordentligt program utan ska bara fylla ut det med massa skit.

Hot och åsikter som aftonbladet tanten får motta är någonting vanliga svenskar får höra dagligen och inte har bett om att få höra. Hon skriver massa artiklar och har därför bett om att få lite negativa kommentarer. Sitta och gråta ut i tv för att någon kommenterar hennes hår, vilket skämt.

Hoppas det blir bättre i fortsättningen och inte ett program där dom gör påhopp mot folk med fel åsikter.

Vilken tant var det? Gissar på Höglund. Inte sett programmet.
Citera
2014-04-03, 15:14
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Rätt kul om Flashback eller alternativ media skulle göra en egen version. Söka upp journalister eller mediapersonligheter som antingen ljugit, hatat eller skrivit skeva saker. Linderborg uppmanade ungdomarna under kravallerna i Husby att kasta sten på polisen. Arnstad far alltid med osanningar. Finns massor med journalister som behöver ställas mot väggen :-D Tobias Hübinette får trots sitt förflutna alltid komma till tals.

Nu vet vi hur det kommer att vinklas från medias håll. Nazister på Flashback hotar den fria pressen.
Senast redigerad av UsamaBinNorrland 2014-04-03 kl. 15:16.
Citera
2014-04-03, 15:20
Medlem
lillefisks avatar
Jag har mycket svårt att förstå hur man kan skriva en kommentar som uppmuntrar till självmord utav den man inte gillar. Det är ju helt sinnessjukt! Även den jag avskyr som mest skulle jag aldrig någonsin kunna skriva på de viset. Helt sinnessjukt är vad det är.

Att lägga sådana kommentarer till människor utan att knappt själv lägga en tanke åt konsekvenserna eller hur hård kommentaren egentligen kan slå.
Citera
2014-04-03, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UsamaBinNorrland
Rätt kul om Flashback eller alternativ media skulle göra en egen version. Söka upp journalister eller mediapersonligheter som antingen ljugit, hatat eller skrivit skeva saker. Linderborg uppmanade ungdomarna under kravallerna i Husby att kasta sten på polisen. Arnstad far alltid med osanningar. Finns massor med journalister som behöver ställas mot väggen :-D Tobias Hübinette får trots sitt förflutna alltid komma till tals.

Nu vet vi hur det kommer att vinklas från medias håll. Nazister på Flashback hotar den fria pressen.

Finns gott om skitjournalister som skriver innan de tänker, men de svänger sig sällan med lika hatiska, kränkande och falska uttalanden som Hult. Journalister brukar rätt sällan tala med grova ordalag om att rent ut mörda individer. Hult är ju på en helt egen nivå av offensive så att säga. Skulle en större tidning skriva så som han talar så skulle den tidningen snabbt ställas inför rätta för förtal. Den här skitpersonen kom dock undan med det i flera år.
Citera
2014-04-03, 15:36
Medlem
frihetskrigares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyingtart
Finns gott om skitjournalister som skriver innan de tänker, men de svänger sig sällan med lika hatiska, kränkande och falska uttalanden som Hult. Journalister brukar rätt sällan tala med grova ordalag om att rent ut mörda individer. Hult är ju på en helt egen nivå av offensive så att säga. Skulle en större tidning skriva så som han talar så skulle den tidningen snabbt ställas inför rätta för förtal. Den här skitpersonen kom dock undan med det i flera år.

Hult verkar vara en sådan som går igång på att trycka ner andra människor och inte förstår själv vad det är han håller på med och vad konsekvenserna blir. Jag kan lova dig att det finns gott om sådana människor och personligen stöter jag på många i skolan dagligen. Dom kallas för övrigt mobbare och inser inte att dom gör någonting fel.

Om han gör en olaglig gärning eller inte är en annan femma, men i så fall ska han bli åtalad vid en rättegång och inte bli uthängd i tv av en åsiktspolis. Om du såg programmet så såg du själv att han inte ens kom ihåg vad han hade gjort, så det verkar vara något han gör dagligen. Tror mer på att han gjorde det för att få lite uppmärksamhet och provocera lite.
Citera
2014-04-03, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frihetskrigare

Känner inte igen den bilden. Jag skulle heller aldrig acceptera att bli hotad av någon. Skilj på sak och person.
Senast redigerad av Kaymano 2014-04-03 kl. 15:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in