Citat:
Ursprungligen postat av
granved
Jag kom in lite sent i tråden, skulle du eller någon kunna ge en sammanfattning om Kia H och vad det handlar om?
Det handlar om det jag skrev. Alltså att Kia H då ska vara tillförlitlig och då menar Hansson att Marina levde den 28 juli. Han menar att tiden för då Marina dog då inte är tillräckligt klart.
Och att Kia H ska vara trovärdig i princip eftersom hon har kvitto på tider osv.
Normalt torde denna bevisning, bankomatuttag och samverkande vittnesuppgift, åtnjuta ett högt bevisvärde då bevisen är kontrollerbara och överensstämmer i tid. Vittnesiakttagelsen kan tidsbestämmas och den passar in med uttagen från barikomaten. Vittnets utsaga passar också i mångt och mycket -in på de kriterier som Högsta domstolen redovisat i praxis för en trovärdigt och tillförlitlig utsaga. Trots det avfärdar hovrätten utsagan som mindre tillförlitlig.
Hanssons paradnummer om tillförlitlighet., Några sekunder ska det handla om och då ska hon vara trovärdig. Jag tror Hansson ska lägga ner sitt arbete som advokat och syssla med något helt annat.
Han kan ta anställning som historieberättare i klassen skojiga händelser.
Kia H säger ju inte ens att hon såg just Marina. Hansson är nog fanimej den bästa på att ljuga sig fram. Det kommer HD se igenom eftersom just HD är insatta i fallet och har uttalat sig att han ljuger, och att bevisen i det läget vid resningen va på det viset att han sannolikt hade fällts för mord.