Jo nu är det så att jag sitter i värsta knipan, vet varken ut eller in och någon hjälp får man inte.
Allt började med för flera år sen när min och min mammas relation brakade samman, vi beslutade att vi inte kunde samleva tillsammans och jag fick flytta upp till min pappa. Men så har det hållit på, fått flytta fram och tillbaka, så min och min mammas relation ligger nu på botten.
För inte så länge sen slängde hon ut mig, för att jag umgicks för mycket med min pojkvän, hans familj öppnade sin famn och Lät mig bo hos dom. Jag kontaktade soc för att få hjälp, men det ända dom kunde erbjuda var ett flickhem i samma kommun som jag bor i. Men nu är det så, att det finns en skitlag som säger att man inte får bo på ett sådant ställe om inte båda vårdnadshavare går med på det, vilket nu inte min mamma gjorde.
Då kom min pappa på bästa idéen! Om jag skriver mig hos honom, så kan jag få ett distans bidrag för att jag pluggar på gymnasiet, i en annan kommun! Ja skitbra! Bara ett problem, pengarna kommer inte komma förens dom godkänt det, vilket kommer ta tid. Men familjen jag bor hos behöver pengarna nu, eftersom jag bot hos dom nu i över 2 månader.
Och idag, så sa dom att det inte längre gick, så nu står jag här, utan hem och hjälp. Har ingen aning om vart jag ska ta vägen eller göra.
Soc, dom kan inte göra något, inget alls. Och min pappa vill inte ha upp mig hos honom, då det kommer påverka min utbildning (har redan gått om första året, vill inte göra det igen.)
Jag kan berätta att jag är en tjej född 96, så jag är fortfarande styrd av mina föräldrar. Så några "bara att skaffa bostad"s idéer finns inte.
Någon som vet något!? Jag är desperat, ser mitt liv rasa samman och jag har inte ens börjat leva det fullt ut.