Rätt bra första avsnitt. Det är inte så att jag tror att de värsta näthatarna kommer att sluta, de kanske bara blir mer försiktiga så att de inte kan spåras, men för "vanliga" människor så kan programmet nog ha en positiv effekt. Det är lätt hänt att man är lite taskigare på nätet än IRL även fast man inte sysslar med någon systematisk mobbing eller hot. Framför allt tror jag att man lätt är elakare mot offentliga personer på nätet.
Hoppas att flera näthatare visas utan censurblurr, men jag antar att det är få som är så offentliga i sitt hat som Hult var, så det lär vi nog inte få se. Det bästa är ju att se deras ansiktsuttryck när Robert presenterar bevisen mot dem.
Alltså, den där Hult var ju definitivt i en helt egen kategori. Killen har nog haft det svårt, för så mycket hat kommer nog inte från ingenstans. Det tragiska är ju att han valde att ge sig på en person som antagligen haft det ännu värre... hat föder hat. Man kan ju fråga sig varför han blir så extremt fixerad vid denna tjej. Vore det inte mer rimligt för honom att göra hat-videos mot dömda pedofiler typ? Nu säger jag inte att han borde ha gjort det, men det hade varit lättare att förstå. Personligen så får jag känslan av att han haft det svårt med tjejer och att han mer eller mindre hatar kvinnor. Han tycker att han är offret och blir provocerad när kvinnor påstår att män behandlat dem illa. Han tycker kanske att det är tvärtom... att kvinnor förtrycker männen. Hade det funnits uppenbara bevis om att tjejen hade ljugit om våldtäkten så hade ju hon dömts för att hon kommit med falska anklagelser. Detta fall är precis som de flesta våldtäktsfall, ord står mot ord, det går inte att bevisa att någon var skyldig. Men att lägga upp en video på en ung full tonårstjej i en sådan situation tycker jag åtminstone borde betraktas som sexuellt utnyttjande och bara att video lagts upp måste ha varit fruktansvärt förnedrande för henne.
Men hur som helst, jag ser fram emot nästa avsnitt och jag hoppas på mycket variation. Inte bara kändisar eller så, utan lite som stalkers, blandat.