2014-04-03, 10:23
Medlem
Känner på mig att denna serie kommer bli riktigt härlig.
Aschberg har en viss utstrålning som gör att man får en stor respekt för honom samtidigt som han kan provocera en, som en bra chef med andra ord!

Kan vi förvänta oss en gästkrönika av Hult på Avpixlat inom en snar framtid?
Han kanske kan bli högerns Darth Vader. Åkesson är såklart Palpatine.
Ska bli spännande att följa detta i framtiden.
Citera
2014-04-03, 10:36
Bannlyst
Riktigt lama fall i öppningsprogrammet. Känns som en lightversion av Stalkers.
Hult kan ju fara åt helvete men lägga 30 min på den skiten? Någon som har klippet förövrigt?
Kattan och det sista "trollet" som blev uppsökt för att ha skrivit en arg rad i ett mail åt den där kärringen som säkert förtjänade det... ja vad ska man säga? Bådar ju inte gott iallafall... fiasko. Programiden är god men alldeles för kryddlöst innehåll.

Någon som håller med? RObban som tror han ska save the day med sina killerblickar som om de ligger i span på värsta pedofilmördaren är ju också bara... komiska

- ROBBAN Det är väl inte så bra att skriva så elaka saker
- TROLLET nej det är det väl inte...
- ROBBAN okej.. hej då
- TROLLET hejdå!

liksom
Senast redigerad av Teru 2014-04-03 kl. 10:49.
Citera
2014-04-03, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teru
Riktigt lama fall i öppningsprogrammet. Känns som en lightversion av Stalkers.
Hult kan ju fara åt helvete men lägga 30 min på den skiten? Någon som har klippet förövrigt?
Kattan och det sista "trollet" som blev uppsökt för att ha skrivit en arg rad i ett mail åt den där kärringen som säkert förtjänade det... ja vad ska man säga? Bådar ju inte gott iallafall... fiasko. Programiden är god men alldeles för lamt innehåll.

Någon som håller med? RObban som tror han ska save the day med sina killerblickar som om de ligger i span på värsta pedofilmördaren är ju också bara... komiska

- ROBBAN Det är väl inte så bra att skriva så elaka saker
- TROLLET nej det är det väl inte...
- ROBBAN okej.. hej då
- TROLLET hejdå!

liksom
Jag tror upplägget är att de tar tre fall per vecka.
Ett större fall som Hult och sedan två mindre som kattan och den där andra bonden.
Det stora fallet nästa vecka ser ut att bli det emot hon bloggerskan.
Citera
2014-04-03, 11:19
Medlem
Snobbs avatar
Rätt bra första avsnitt. Det är inte så att jag tror att de värsta näthatarna kommer att sluta, de kanske bara blir mer försiktiga så att de inte kan spåras, men för "vanliga" människor så kan programmet nog ha en positiv effekt. Det är lätt hänt att man är lite taskigare på nätet än IRL även fast man inte sysslar med någon systematisk mobbing eller hot. Framför allt tror jag att man lätt är elakare mot offentliga personer på nätet.

Hoppas att flera näthatare visas utan censurblurr, men jag antar att det är få som är så offentliga i sitt hat som Hult var, så det lär vi nog inte få se. Det bästa är ju att se deras ansiktsuttryck när Robert presenterar bevisen mot dem.

Alltså, den där Hult var ju definitivt i en helt egen kategori. Killen har nog haft det svårt, för så mycket hat kommer nog inte från ingenstans. Det tragiska är ju att han valde att ge sig på en person som antagligen haft det ännu värre... hat föder hat. Man kan ju fråga sig varför han blir så extremt fixerad vid denna tjej. Vore det inte mer rimligt för honom att göra hat-videos mot dömda pedofiler typ? Nu säger jag inte att han borde ha gjort det, men det hade varit lättare att förstå. Personligen så får jag känslan av att han haft det svårt med tjejer och att han mer eller mindre hatar kvinnor. Han tycker att han är offret och blir provocerad när kvinnor påstår att män behandlat dem illa. Han tycker kanske att det är tvärtom... att kvinnor förtrycker männen. Hade det funnits uppenbara bevis om att tjejen hade ljugit om våldtäkten så hade ju hon dömts för att hon kommit med falska anklagelser. Detta fall är precis som de flesta våldtäktsfall, ord står mot ord, det går inte att bevisa att någon var skyldig. Men att lägga upp en video på en ung full tonårstjej i en sådan situation tycker jag åtminstone borde betraktas som sexuellt utnyttjande och bara att video lagts upp måste ha varit fruktansvärt förnedrande för henne.

Men hur som helst, jag ser fram emot nästa avsnitt och jag hoppas på mycket variation. Inte bara kändisar eller så, utan lite som stalkers, blandat.
Citera
2014-04-03, 11:23
Medlem
Spackelackans avatar
Någon mer än jag som garvade till när den där professorn sade något i stil med:
"Jag får mest hatmejl om min frisyr", och Robban svarade något i stil med: "Äh det där är ju en vanlig hederlig Carréfrisyr! Per Albin hade Carréfrisyr!"

Man kunde riktigt se hur ledsen professorns hipster-ego blev över att inte vara unik, och någonting säger mig att vi snart kommer att få se honom i en nyare och märkligare frilla!

Dessutom så var programet litet larvigt upplagt, speciellt när dom försökte få det att se ut som en actionfilm! "Tango stiger ur bilen nu"
Senast redigerad av Spackelackan 2014-04-03 kl. 11:26.
Citera
2014-04-03, 11:28
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Vid Odens skägg:

https://trolljagarna.wordpress.com/

Citera
2014-04-03, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Vid Odens skägg:

Vad är det för sida? Verkar vara någon som är helt besatt i Viasats journalister/tv-personligheter.
Citera
2014-04-03, 11:42
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Vad är det för sida? Verkar vara någon som är helt besatt i Viasats journalister/tv-personligheter.

Vet inte, hittade den av en slump när jag googlade på trolljägarna. Men en sak är säker, Aschberg öppnade dörren till nåt som osar svavel. = Diablo Sanctuary

Citera
2014-04-03, 12:12
Medlem
Lickety-Splits avatar
Någon som vet om han betalade skadeståndet till Moa?

Undrar om det inte blir svårare att få igenom i rätten..?
Nu är jag inte alls speciellt bra på det här, men jag bara undrar....
Citera
2014-04-03, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Rätt bra första avsnitt. Det är inte så att jag tror att de värsta näthatarna kommer att sluta, de kanske bara blir mer försiktiga så att de inte kan spåras, men för "vanliga" människor så kan programmet nog ha en positiv effekt. Det är lätt hänt att man är lite taskigare på nätet än IRL även fast man inte sysslar med någon systematisk mobbing eller hot. Framför allt tror jag att man lätt är elakare mot offentliga personer på nätet.

Hoppas att flera näthatare visas utan censurblurr, men jag antar att det är få som är så offentliga i sitt hat som Hult var, så det lär vi nog inte få se. Det bästa är ju att se deras ansiktsuttryck när Robert presenterar bevisen mot dem.

Alltså, den där Hult var ju definitivt i en helt egen kategori. Killen har nog haft det svårt, för så mycket hat kommer nog inte från ingenstans. Det tragiska är ju att han valde att ge sig på en person som antagligen haft det ännu värre... hat föder hat. Man kan ju fråga sig varför han blir så extremt fixerad vid denna tjej. Vore det inte mer rimligt för honom att göra hat-videos mot dömda pedofiler typ? Nu säger jag inte att han borde ha gjort det, men det hade varit lättare att förstå. Personligen så får jag känslan av att han haft det svårt med tjejer och att han mer eller mindre hatar kvinnor. Han tycker att han är offret och blir provocerad när kvinnor påstår att män behandlat dem illa. Han tycker kanske att det är tvärtom... att kvinnor förtrycker männen. Hade det funnits uppenbara bevis om att tjejen hade ljugit om våldtäkten så hade ju hon dömts för att hon kommit med falska anklagelser. Detta fall är precis som de flesta våldtäktsfall, ord står mot ord, det går inte att bevisa att någon var skyldig. Men att lägga upp en video på en ung full tonårstjej i en sådan situation tycker jag åtminstone borde betraktas som sexuellt utnyttjande och bara att video lagts upp måste ha varit fruktansvärt förnedrande för henne.

Men hur som helst, jag ser fram emot nästa avsnitt och jag hoppas på mycket variation. Inte bara kändisar eller så, utan lite som stalkers, blandat.
Bra skrivet. Håller med dig angående Hult. Man blir onekligen nyfiken på var allt detta hat kommer ifrån? Vad var tanken med att starta en videoblogg som heter "Hult hatar"? Killen måste vara mer eller mindre empatilös.
Citera
2014-04-03, 12:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Vid Odens skägg:

Underbar sida, "Trolljägarna" blir själv jagade. Man undrar ju om sidan skapats av någon som själv drabbats av Aschbergs "jakt"?
Citera
2014-04-03, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Underbar sida, "Trolljägarna" blir själv jagade. Man undrar ju om sidan skapats av någon som själv drabbats av Aschbergs "jakt"?

Patetisk sida. Tror snarare att den är skapad av något litet Flashbackoffer som är argt på världen.

18-27 år, singel, antingen arbetslös eller med ett arbete på vilket han vantrivs ofantligt. Var förmodligen länge sedan han hade sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in