2014-04-01, 11:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Om HR anser honom skyldig till mord bortom rimligt tvivel, och att ingen annan kan ha haft möjlighet att begå mordet, så litar jag på deras bedömning.

Det finns delar i bedömningen, men framförallt utredningen som kan vara helt felaktiga, än mindre utredda såsom HD stipulerar för indiciefall.
https://anonfiles.com/file/0ce80722664c809c438e1a98191639b7

Jag ser helst att sådana frågetecken, i kombination med P*r Fahlb*rgs vittnesmål om smygmobilen som säger att den användes 2010 i motsats till Polisen, klarläggs.

I domen står inget om att Pers vittnesmål skall anses vara felaktiga (även om jag inte litar en sekund på fetknoppen) och det går stick i stäv med underliggande utredning. Som bär brister om vilken operatör som var gällande.
Citera
2014-04-02, 22:50
Medlem
Kallixs avatar
Jag sitter och lyssnar på ljudfilerna från rättegången. Blev fascinerad av syster Helenas vittnesmål, när hon beskriver hur desperat Fredrik var av att få stanna kvar. Han bakade och tvättade, det Marina behövde, något som han aldrig gjort innan. Tragiskt med tanke på hur det slutade.
Citera
2014-04-02, 23:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag sitter och lyssnar på ljudfilerna från rättegången. Blev fascinerad av syster Helenas vittnesmål, när hon beskriver hur desperat Fredrik var av att få stanna kvar. Han bakade och tvättade, det Marina behövde, något som han aldrig gjort innan. Tragiskt med tanke på hur det slutade.
Källa på att han aldrig bakat och tvättat innan?
Citera
2014-04-03, 06:07
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Var det inte så att syster Carina (som var den som hade närmast kontakt med Marina av systrarna) sa att Marina kunde beordra Fredrik att mitt i natten gå upp och baka och tvätta?

Tragiskt är det hur som haver.
Citera
2014-04-03, 06:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Var det inte så att syster Carina (som var den som hade närmast kontakt med Marina av systrarna) sa att Marina kunde beordra Fredrik att mitt i natten gå upp och baka och tvätta?

Tragiskt är det hur som haver.

Det finns en lek inom BDSM som heter 24/7, där man har sina roller dygnet runt, dvs. utanför sängkammaren.

Ungefär som Filip och Fredrik körde på TV nu. Men det skall tilläggas att jag tror att intensiteten och inslagen av förnedring var överdrivna. Det var mest TV.

Kan hända njöt MJ sexuellt av bullbak och altanbyggen, det verkar nog så. Tragiskt vet jag inte, men sjukt är det hur som, för om MJ försökte styra sin omgivning på detta sett har hon skaffat sig många fiender. Faktum är att hon beskrivs som en person med få RIKTIGT nära relationer, hon verkar aldrig haft en riktig bästis/väninna, utan umgicks sporadiskt men intensivt med många män istället. Alla känner apan, men apan känner ingen sas.

Jag tänker närmast på kollegan som hon fick sparkad, utan att försöka lösa konflikten, det verkar som ett omoget beteende. Det ligger nära till hands om det man hört att hon försökte dominera det mesta.

Visst var FS del av detta, men vilka var de andra som hon kan retat upp ?
Citera
2014-04-03, 07:50
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Har lyssnat igenom det korta förhöret med Helena nu jag med. Det av mig fetade stämmer inte enligt samma förhör. Helena säger att han "säkert gjort saker för henne innan, kanske att det blev mer extra " svarar hon. Jag ser inget konstigt i om Fredrik skulle ansträngt sig mer. Han var i en beroendesituation och väntade på lgh.

Detta har dock inget med belysning på oskuld att göra. Jag vill bara poängtera att Helena inte sagt så som du skriver.
Citera
2014-04-03, 07:51
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Det finns en lek inom BDSM som heter 24/7, där man har sina roller dygnet runt, dvs. utanför sängkammaren.

Ungefär som Filip och Fredrik körde på TV nu. Men det skall tilläggas att jag tror att intensiteten och inslagen av förnedring var överdrivna. Det var mest TV.

Kan hända njöt MJ sexuellt av bullbak och altanbyggen, det verkar nog så. Tragiskt vet jag inte, men sjukt är det hur som, för om MJ försökte styra sin omgivning på detta sett har hon skaffat sig många fiender. Faktum är att hon beskrivs som en person med få RIKTIGT nära relationer, hon verkar aldrig haft en riktig bästis/väninna, utan umgicks sporadiskt men intensivt med många män istället. Alla känner apan, men apan känner ingen sas.

Jag tänker närmast på kollegan som hon fick sparkad, utan att försöka lösa konflikten, det verkar som ett omoget beteende. Det ligger nära till hands om det man hört att hon försökte dominera det mesta.

Hur många nära vänner hade förövaren Fredrik?
Citera
2014-04-03, 07:57
Bannlyst
Citat:

Kan detta ha varit Fredriks motiv för att avrätta Marina? Eller ville han bara stjäla?
Citera
2014-04-03, 08:07
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Fakta talar för att MJ var tvungen att tvinga FS för att få något gjort hemma.
Kolla i fup:en hur pundaren FS skötte MJ:s hem Marina var skittrött på detta.
Det enda FS är duktig på är att slänga "KÄFT" och tro att han vet allt utan att veta något.
Att det slutade med mord beror bara på FS, för han kunde flyttat när han ville och som Marina ville han skulle göra.
Citera
2014-04-03, 08:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Kan detta ha varit Fredriks motiv för att avrätta Marina? Eller ville han bara stjäla?

Jag vet att du har bråttom med att skifta fokus därför förekom jag detta, men vi biter oss kvar ett tag till i min frågeställning, ok ?

Hon fick en kollega sparkad utan att ens blinka, eller ta upp det med sin jobbcoach.
Jag tror denna hade en ganska hög post inom företaget. Var det rent utav så att MJ delvis tog över detta ansvar, och lönekuvert ?

Varför har MJ inga väninnor, det är mycket ovanligt, har hon haft men det har skurit sig ?
MJ använder sexuell dominans uteslutande, jag är nyfiken på hur det här utpressningsleken med fotografier funkade, hur många var det fråga om ? 1,2,10 ?
Är det en del av att köra vidare på förnedringen utanför sovrummet, kunde MJ till skillnad från de flesta andra inte särskilja sexuell lek & fantasi med vardag & verklighet ?

Var det därför hon var tvungen att vara så öppen språkligt, men eg. sluten på den kontinuerliga planet ?

PF beskriver deras relation som syskonlik och utan BDSM. Var detta MJs enda sätt att förhålla sig "nära", såsom ett syskon. Enda andra alternativet var hårdför dominant utan gräns ?
Citera
2014-04-03, 08:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Hur många nära vänner hade förövaren Fredrik?

Vet inte, men innan FS träffade MJ hade han kontakt med barnen.

MJ ställde ett ultimatum att FS inte fick umgås med barnen ihop med MJ, var det en del av det dominanta beteendet som MJ levde efter ?
Var det därför hon var delaktig i barnagan ?
Citera
2014-04-03, 08:28
Bannlyst
Citat:
Jag vet att du har bråttom med att skifta fokus därför förekom jag detta, men vi biter oss kvar ett tag till i min frågeställning, ok ?

Hon fick en kollega sparkad utan att ens blinka, eller ta upp det med sin jobbcoach.
Jag tror denna hade en ganska hög post inom företaget. Var det rent utav så att MJ delvis tog över detta ansvar, och lönekuvert ?

Varför har MJ inga väninnor, det är mycket ovanligt, har hon haft men det har skurit sig ?
MJ använder sexuell dominans uteslutande, jag är nyfiken på hur det här utpressningsleken med fotografier funkade, hur många var det fråga om ? 1,2,10 ?
Är det en del av att köra vidare på förnedringen utanför sovrummet, kunde MJ till skillnad från de flesta andra inte särskilja sexuell lek & fantasi med vardag & verklighet ?

Var det därför hon var tvungen att vara så öppen språkligt, men eg. sluten på den kontinuerliga planet ?

PF beskriver deras relation som syskonlik och utan BDSM. Var detta MJs enda sätt att förhålla sig "nära", såsom ett syskon. Enda andra alternativet var hårdför dominant utan gräns ?
Domstolen kommer att komma fram till att andra gärningsmän är uteslutna och att det är svinet FS som avrättat Marina. Att du förnedrar Marina påverkar inte detta.
Oftast är det väldigt lite av det du skriver som jag förstår, men det fetade är obegripligt för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in