Citat:
Ursprungligen postat av PokusHokus
Har också märkt det. Näthatarna blundar för vad programmet egentligen handlar om, och ser det helt enkelt som ett lätt mål för att sitta och gnälla om på Flashback. Patetiskt.
Jag tycker det är väldigt märkligt att det bara finns näthat mot blattar, negrer, judar, kvinnor, feminister och muslimer. Men det verkar aldrig finnas något näthat mot kristna, män, nationalister och vita personer enligt bilden som Robert Aschberg förmedlar. Det konstiga är att det inte alls rimmar med den verkligheten jag har mötts av på nätet då feminister ofta uttrycker termer som "Gubbslem", "Skottpengar på aset", muslimer som sprider hatpropaganda mot "infidels", AFAiter och annat vänsterpatrask som öppet hatar och "vill machetedöda alla vita män" eller blattar som beskriver svenska kvinnor som "svennehoror". Det verkligen kryllar av den typen av kommentarer på nätet, rena uppviglingar dessutom. Varför visar inte Robban den sidan av myntet? Det finns dessutom ett offentligt förakt mot vissa värderingar och människor som får uttryckas helt oemotsagt. Exempel på detta är Alex Schulmanns hånfulla hatkampanj mot värdekonservativa figurer som Marcus Birro. Eller Magnus Betnérs väldigt osympatiska hatiska jargong mot diverse nationalister, konservativa och kristna människor.
Uppenbarligen så finns det en agenda där man vill förmedla en viss typ av hat som mer befogad än en annan. Egentligen så tycker jag det är höjden av ironi när folk med politisk korrekta åsikter kallar folk som inte vågar stå för sina icke-PK-åsikter offentligt för fega kräk. Det är ju inte ni som löper risk att råka illa ut för vad ni tycker direkt. Prova vettja att rita en Muhammedkarikatyr och visa er med den offentligt.
"Men jag känner inte att provocera människor i onödan"
Ja, då har du inte fattat grejen med yttrandefrihet.