2014-04-02, 16:38
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattPersson
Hur mycket svårare blir det om man är två stycken i ett game jämfört om man kör solo? 100%?

1 player = 100% monster hit points
2 players = 175% monster hit points
3 players = 250% monster hit points
4 players = 325% monster hit points

Detta kombinerat med exp bonus, gruppbuffar och att man kan trada legs med varandra gör allt sjukt mycket mer effektivt i grupp (även roligare )
Citera
2014-04-02, 16:52
Medlem
HaxarnHiaHias avatar
Dödade Maltheal på torment 6 tidigare idag.
24 minuters intensiv fight, riktigt kul!
https://www.youtube.com/watch?v=ao6ZSDgouDE
Citera
2014-04-02, 17:31
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
1 player = 100% monster hit points
2 players = 175% monster hit points
3 players = 250% monster hit points
4 players = 325% monster hit points

Detta kombinerat med exp bonus, gruppbuffar och att man kan trada legs med varandra gör allt sjukt mycket mer effektivt i grupp (även roligare )

Är det bara jag som föredrar att lira solo? Har bara gruppat ett fåtal gånger, en gång var när jag inte klarade Belial på inferno, ennan gång när jag lirade med en polare.
Citera
2014-04-02, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Är det bara jag som föredrar att lira solo? Har bara gruppat ett fåtal gånger, en gång var när jag inte klarade Belial på inferno, ennan gång när jag lirade med en polare.
Jag lirar hellre själv än med 3 randoms, dock är det riktigt kul om man får ihop en grupp av kompisar.
Citera
2014-04-02, 17:45
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uniqed
Jag lirar hellre själv än med 3 randoms, dock är det riktigt kul om man får ihop en grupp av kompisar.

Testat med polare men aldrig sett tjusningen i det, missförstå mig rätt, älskar att lira med polare, BF4, Titanfall, GW2 (när jag lirade det) osv osv. Men just Diablo ser jag som ett rent singleplayer spel.
Citera
2014-04-02, 18:02
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaxarnHiaHia
Dödade Maltheal på torment 6 tidigare idag.
24 minuters intensiv fight, riktigt kul!
https://www.youtube.com/watch?v=ao6ZSDgouDE

Synd bara att inte det regnar Legends på T6 då man dödar honom..
Looten sög ju minst sagt ur den aspekten, borde Blizzard lagt in att iaf första gången på T6 så ska det droppa 5-10 legends av olika slag
Citera
2014-04-02, 18:14
Medlem
Haha vad i helvete? Pony Level rift?
Citera
2014-04-02, 18:22
Medlem
h4xors avatar
Jag lirar hc och fick denna wkl:
http://gyazo.com/a2551296f4b272002357b813b50cc051

Ska man ta bort vit eller Gain 134 life per spirit spent?
Citera
2014-04-02, 18:42
Medlem
Grillen89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Samma här. Gillar att köra i mitt eget tempo. Har polare som tjatar på att vi ska spela hc tillsammans, men allt ska rushas igenom så man hinner inte njuta något. Jag föredrar att spela i grupp i andra spel, men diablo tar fram ensamvargen i mig.
Citera
2014-04-02, 19:22
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillen89
Samma här. Gillar att köra i mitt eget tempo. Har polare som tjatar på att vi ska spela hc tillsammans, men allt ska rushas igenom så man hinner inte njuta något. Jag föredrar att spela i grupp i andra spel, men diablo tar fram ensamvargen i mig.

Jo precis, när det kommer till Diablo (och även andra spel, men just diablo passar verkligen för detta), så blir det att jag ser en film, serie eller fotbolls match på andra skärmen medans jag spelar, eller tabbar ut och surfar lite medans jag är i stan och reparerar/salvage osv. Sånt går inte när man har otåliga gruppmedlemmar
Citera
2014-04-02, 19:49
Medlem
nanashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Har du någon källa på detta? För jag skrev inte det ovan bara för att leka att jag kan något, utan kollade runt lite och det verkar inte stå något om just legendaries droppar mer ju svårare det blir. Det jag vet är att din level ökar droprates.

Jag uppskattar om du rättar mig.
Lustigt att du vet saker som inte stämmer för fem öre.
Citera
2014-04-02, 21:02
Moderator
^Eazs avatar
Fan, fick en leg sköld, som på papperet visar att den är sämre, men vettefan.

http://forumbilder.se/DCF4S/skold.png

Visst tappar lite skada, men har socket, så kan slänga in STR.

Dock, blocken går från 28% till 42% och rerollar jag t.ex Life till Vitality, eller Monster Exp till reduce dmg 6-7% så är den ändå rätt ok defensive.

Fan, på papperet är den djävligt mycket sämre, men vet ändå inte.

Edit: Och enligt tooltip så tar inte Toughness in Block chans heller, så den kollar inte ens på det.

Edit2: Och jag använder en Heaven's Fury build.
Senast redigerad av ^Eaz 2014-04-02 kl. 21:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in