2014-04-01, 23:49
Medlem
Jannebigplays avatar
En sorgens dag idag Provade en ny build på min witch doctor så gick jag och dog på t1 act1 när jag fick Key Warden och ett elitpack på mig som teleporterade tillbaka mig Har ingen reservgubbe heller.
Citera
2014-04-01, 23:52
Medlem
KattPerssons avatar
Om det står "+986-1546 Poison damage" på ett barbariansvärd, är det helt värdelöst då om ingen av mina attacker använder sig av poision? Om man skulle våga på sig en roll kanske och bli förbannad!
Citera
2014-04-01, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattPersson
Om det står "+986-1546 Poison damage" på ett barbariansvärd, är det helt värdelöst då om ingen av mina attacker använder sig av poision? Om man skulle våga på sig en roll kanske och bli förbannad!

nej, den typen av damage på vapnen spelar ingen roll.
Citera
2014-04-01, 23:59
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattPersson
Vad jag förstått det som så är det bara extra dmg på vapnet som poison. Dvs ultimata vore ett svärd med samma dmg fast endast vit dmg. Om jag minns rätt så går tex xx-xx dmg på ringar och neck endast till bonusen på den vita dmgn.

Nä nu är jag ute och cyklar. Men fan... något i den stilen var det nog allt
Citera
2014-04-02, 00:04
Medlem
KattPerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Vad jag förstått det som så är det bara extra dmg på vapnet som poison. Dvs ultimata vore ett svärd med samma dmg fast endast vit dmg. Om jag minns rätt så går tex xx-xx dmg på ringar och neck endast till bonusen på den vita dmgn.

Nä nu är jag ute och cyklar. Men fan... något i den stilen var det nog allt
fick "+956-1356 damage" ökade på skadan med cirka 60k
Citera
2014-04-02, 01:41
Medlem
Tänkte farma mats till ett set item, och det jag undrar är om svårighetsgraden påverkar dropchansen?
Citera
2014-04-02, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molehasmoles
Tänkte farma mats till ett set item, och det jag undrar är om svårighetsgraden påverkar dropchansen?

Av det jag läst runt, nej. Det finns en möjlighet, men skillnaden är så pass liten att folk inte märker någon stor skillnad. Sen handlar ju det väldigt mycket om tur också.

Största skillnaden är ju gold, xp och bounty rewards.

Klarar du av högre nivåer utan att behöva kämpa dig igenom, så kör på det. Du ökar din level mer, vilket ger dig mer paragon levels vilket i sin tur ökar chansen att droppa legendaries.
Citera
2014-04-02, 03:02
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
Av det jag läst runt, nej. Det finns en möjlighet, men skillnaden är så pass liten att folk inte märker någon stor skillnad. Sen handlar ju det väldigt mycket om tur också.

Största skillnaden är ju gold, xp och bounty rewards.

Klarar du av högre nivåer utan att behöva kämpa dig igenom, så kör på det. Du ökar din level mer, vilket ger dig mer paragon levels vilket i sin tur ökar chansen att droppa legendaries.

Är du kass? Högre svårighetsgrad ökar helt klart droprates på även leg mats. Om det är värt att farma högre beror på vad du är ute efter. Tex rarespawns kan vara smartare på lägre för du kan köra snabbare build, men sånna som alltid är där kan det vara bättre att köra på högre.

anledningen att en del säger att det inte är någon skillnad är för att de fått 2 drops och tror att det är ok att dra slutsatser efter det (tips, det är åt helvete)
Citera
2014-04-02, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Är du kass? Högre svårighetsgrad ökar helt klart droprates på även leg mats. Om det är värt att farma högre beror på vad du är ute efter. Tex rarespawns kan vara smartare på lägre för du kan köra snabbare build, men sånna som alltid är där kan det vara bättre att köra på högre.

anledningen att en del säger att det inte är någon skillnad är för att de fått 2 drops och tror att det är ok att dra slutsatser efter det (tips, det är åt helvete)

Har du någon källa på detta? För jag skrev inte det ovan bara för att leka att jag kan något, utan kollade runt lite och det verkar inte stå något om just legendaries droppar mer ju svårare det blir. Det jag vet är att din level ökar droprates.

Jag uppskattar om du rättar mig.
Citera
2014-04-02, 03:45
Medlem
Citat:
Har du någon källa på detta? För jag skrev inte det ovan bara för att leka att jag kan något, utan kollade runt lite och det verkar inte stå något om just legendaries droppar mer ju svårare det blir. Det jag vet är att din level ökar droprates.

Är det så fortfarande? ^^ dom tog ju bort mf från paragon levels....
Citera
2014-04-02, 04:07
Medlem
h4xors avatar
Citat:

Droprate på legendaries ökar om du höjjer svårighetsgraden.

Är det % dmg som gäller nu i RoS? Menar inte %dmg som finns på vapen.
Citera
2014-04-02, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leksingen
Vilka pieces kan increased HOTA damage vara på?
Skor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in