2014-04-02, 00:28
Medlem
ManJuices avatar
Den där "kattan57" gjorde mig verkligen illamående. Hur fan kan man skriva som hon gör?
"Gasa äcklen" osv.

Vad är det för en "människa" egentligen? Vad tjänar man på att skriva så?

Och inte helt otippat att hon också bodde i en liten håla - där det ironiskt nog inte ens bor några invandrare. Att spy ur sig så mycket hat säger mer om henne själv.

Känns som hon hör hemma i ett mentalsjukhus.
Citera
2014-04-02, 00:30
Medlem
Beardzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Den där "kattan57" gjorde mig verkligen illamående. Hur fan kan man skriva som hon gör?
"Gasa äcklen" osv.

Vad är det för en "människa" egentligen? Vad tjänar man på att skriva så? Känns som hon hör hemma i ett mentalsjukhus.

Och inte helt otippat att hon bodde i en liten håla - där det ironiskt nog inte ens bor några invandrare). Att spy ur sig så mycket hat säger mer om henne själv.

Hon kanske bor där eftersom hon ville komma bort från mångkulturen. Du vet ju inte var hon har bott tidigare.
Citera
2014-04-02, 00:30
Medlem
haha bra program visar hur flesta är fega fittor som gömmer sig bakom datan.

att slutshama är otroligt barnsligt och för enkelt. ska man trolla ska man göra det på ett bra sätt som när 4chan lyckades få unga tjejer att raka skallen för bieber.
Citera
2014-04-02, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MKultra72
Verkligen. Vore bättre om polis utredde dessa än en amatör som inte förstår sig på psykologi eller som to.m har för avsikt att driva dom till självmord.

Men hela programmet blir ju löjligt om man väljer att inte ta med vänsterhatet som finns i precis lika stor utsträckning, jag skulle säga att det är ännu mer vanligt, to.m över mer lätttillgängliga ställen så som Twitter och Facebook..

Skulle tro att du mest känner dig kränkt för att det är människor av samma skrot och korn som du, som åker fast.
Citera
2014-04-02, 00:39
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beardz
Hon kanske bor där eftersom hon ville komma bort från mångkulturen. Du vet ju inte var hon har bott tidigare.
Så om man en gång i tiden haft grannar som varit svenskar fast med invandrarbakgrund - ger en ursäkt till att man skriver ord som "gasa äcklen"?
Citera
2014-04-02, 00:41
Medlem
MKultra72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PokusHokus
Skulle tro att du mest känner dig kränkt för att det är människor av samma skrot och korn som du, som åker fast.

Knappast, jag tycker det är rent avskyvärda kommentarer. Du känner dig kränkt för att jag har ett bra argument, du försöker komma runt det genom att försöka kränka mig. Men vi kan springa i cirklar så om du vill, det blir ju skitroligt redan efter nästa inlägg då du försöker med något nytt för att kringå mina argument.
Citera
2014-04-02, 00:44
Medlem
Av rent intresse, hur ska aschberg kunna bevisa att dom som påstår sig inte ha skrivit dessa kommenterar verkligen ha gjort det?

Att han lyckas knyta en person till ett konto och denna person påstår att det är fler som använder kontot, säkerligen kan dom inte döma någon för detta då dom inte kan bevisa att det är just han som skickat alla meddelanden?

För att ta reda på det skulle dom behöva ta in hans dator för undersökning och för att kunna göra det behöver dom husransakan, vilket jag inte tror dom delar ut för såna små skitsaker?
Citera
2014-04-02, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Ingen från FB har ens varit med.

Då får du nog kolla igen
Citera
2014-04-02, 00:48
Medlem
MKultra72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Av rent intresse, hur ska aschberg kunna bevisa att dom som påstår sig inte ha skrivit dessa kommenterar verkligen ha gjort det?

Att han lyckas knyta en person till ett konto och denna person påstår att det är fler som använder kontot, säkerligen kan dom inte döma någon för detta då dom inte kan bevisa att det är just han som skickat alla meddelanden?

För att ta reda på det skulle dom behöva ta in hans dator för undersökning och för att kunna göra det behöver dom husransakan, vilket jag inte tror dom delar ut för såna små skitsaker?

Skulle ju egentligen behövas videobevis när personen skriver inlägget så att man ser att det är just den personen vid datorn. Men man behöver väl e.g bara titta på reaktionerna för att bilda sig en uppfattning om det är rätt person. Sen kan det säkert finnas fall där flera personer delar på ett konto, te.x att flickvännen skriver på samma..
Citera
2014-04-02, 00:51
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Är det yttrandefrihet att skriva "gasa äcklen"?

Ja! Det är en åsikt. Att varken du eller jag gillar den åsikten hör inte hit överhuvudtaget. I ett civiliserat samhället har man rätt att vara både kommunist och nazist om man nu vill det. Att folk är motbjudande hör överhuvudtaget inte hit.

Det är skrämmande ärligt talat att Voltaire påtalade det här för det här redan för flera hundra år sedan, och fortfarande är man så intolerant och patetiskt att folk inte kan få vara ifred om de tycker på ett annat sätt eller skriver på ett annat sätt än vad du gör.

Man ska självklart kunna tycka att folk ska gasas, eller skjutas eller vad fan som helst, liksom att du har rätt att propagera för det om du nu vill - att åsikten är vidrig har inte med saken att göra. Om inte instämmer med det så är du antidemokrat och elitist som anser dig ha rätt att bestämma hur andra människor ska tycka och tänka. Nordkorea praktiserar ett sådant system.

Sedan ska man förstås inte trakassera enskilda människor genom att skicka brev eller annat specifikt till dem - vilket är en helt annan sak.
Citera
2014-04-02, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MKultra72
Skulle ju egentligen behövas videobevis när personen skriver inlägget så att man ser att det är just den personen vid datorn. Men man behöver väl e.g bara titta på reaktionerna för att bilda sig en uppfattning om det är rätt person. Sen kan det säkert finnas fall där flera personer delar på ett konto, te.x att flickvännen skriver på samma..

Det är det jag menar, om dom skiter i att betala skadeståndet som han kräver och det går till åtal så kommer det ju att ogillas (Kanske inte för Hata killen, eftersom det är uppenbart hans facebook sida och filmer).

Men i dom andra fallen, där personen nekar och säger att det är fler användare, han har ingen chans att bevisa det, tomt hot där han hoppas att personen ska betala för att han blivit skrämd, utpressning?
Citera
2014-04-02, 00:53
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PokusHokus
Uppenbarligen tycker flashbackpanelen det.

Gör man inte det så borde man gå om grundskolan, då man bevisligen inte förstått vad yttrandefrihet handlar om. Det är inte en värderingsfråga av åsikter, man kan inte ogiltigförklara någon annan människas tankar bara för att man själv anser att de är osmakliga. Vad är nästa steg i så fall? Kriminalisera SD för att de tänker fel? Varför inte, om vi nu redan öppnat på det locket, rasism vill vi väl inte ha, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in