2014-04-01, 23:40
Medlem
Såg programmet precis, är lite kluven. Upplägget var inte som jag hade förväntat mig, klart bättre. Något som stör mig sömnlös är att dom tar med Kissie. Hon om någon är väl ett praktexempel på näthatare, om man tittar på hur hon brukade skriva i sin blogg. Säkert bättre idag när hon (kanske) har vuxit upp och förhoppningsvis mognat lite, men tycker ändå att hon har grävt sin egen grav. Om man går ut med en väldigt hård och narcissistisk attityd som hon gjorde och ständigt pissade på andra "kändisbloggare" så lägger hon ju även ribban för sina kommentarer. Anser jag.

Den där jävla "Hult hatar" var nog den sämsta skiten jag sett. Vilken pajas.

Tror inte "näthat" kommer minska efter det här programmet. Folk kommer bara fatta att dom inte ska använda sin jobbmail när dom skriver sin skit.
Citera
2014-04-01, 23:43
Medlem
RobieBwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krutts
Undrar om någon har koll på om "kissie" själv blivit anmäld för förtal? Inte läst hennes blogg men har bara en känsla av att det inte är så rumsrena inlägg jämt, men kanske är fördomar.

Känns som att om ger sig in i leken så får man leken tåla, såklart till en viss gräns.

http://nyheter24.se/noje/kandisar/531156-kissie-polisanmald-efter-reporterhot-mot-nyheter24

Hon verkar inte helt rumsren nej...
Senast redigerad av RobieBwoi 2014-04-01 kl. 23:46.
Citera
2014-04-01, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildmarksskri
Fyfasen vad härligt det var att se Hult slingra sig som en orm där och blåneka när han konfronteras i realiteten, bortom alla sina tusentals följare att försvara honom! Han borde ju tänkt på det långt innan han startade den vidriga hatstormen mot den stackars tjejen och skrivit de grejerna under eget namn Alltid gött att se skithögar få äta upp skiten de skapat, får hoppas att han får punga ut lite pengar som konsekvens för sitt handlande nu.

Ja han har förstört sitt eget liv kan man säga...
Citera
2014-04-01, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprejburk
Ett alldeles utmärkt inlägg och en klockren analys!

Det är fullt okej att hata i Sverige, förutsatt hatet är accepterat av etablissemanget.

I nästa program verkar även radikalfeministen Hysterisk Kvitta (Sinoes) på Twitter få gråta ut. Ironiskt med tanke på hur mycket näthat den kvinnan själv bedriver.
Vad du talar om är en övergripande diskurs som driver samhället i en riktning som gör det ok att yttra vissa saker medan andra uppfattas som känsliga. Det är så samhällen fungerar och precis som det tidigare varit ok att verka förklenande mot kvinnor finner vi oss nu i Sverige i en period där det allmänt uppfattas vara mer ok att föra fram kvinnor och där en viss förklening av män sker. Detta är inte svårt att identifiera. "Det är ok att hata så länge hatet accepteras av etablissemanget". Har du funderat över vad du skriver där? Om en majoritet bär en specifik uppfattning så kommer en majoritet uppfatta det som negativt när den uppfattningen sägs emot. Det är ingenting konstigt..?

Vad som talas om i det här programmet är den typen av förklening som går över gränsen. Kränktavitamän gick inte över den gränsen, uppenbarligen. Precis som en hel del rasistiska diskussioner inte behöver vara kränkande för människor. Vill man påverka samhället så är det fritt fram för alla.

Med andra ord så försöker du inte ta livet av dig för att Kränktavitamän synliggör en diskurs på ett sätt som missgynnar ditt kön och hudfärg. Det är inte att "sprida hat". Om du envist tänker hävda det föreslår jag komvux följt av närmaste universitet.

Du och de dina kan inte sätta likhetstecken mellan alla yttranden som har en agenda. I så fall är det bara tillbaks att slåss mot "pk-maffian" och andra väderkvarnar. Det valet står dig fritt men i den här tråden sänker ditt inlägg kvalitén på diskussionen.
Citera
2014-04-01, 23:53
Medlem
Sista killen i första avsnittet, som hade kommenterat nåt elakt till höglund eller vad hon heter.
Sökte dom upp honom pga EN kommentar?
Citera
2014-04-01, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UERATZ
Ja, , men jag menar hans sätt att vara rå och barsk. Det du sa hade jag ingen aning om. Jaja han kanske är dum i hudvudet på riktigt, och inte aom alla nadra som hittar på för att vara pk (offentligt)
Ursäkta.

Men vad talar du om? Har du lust att förklara?

Jag tycker mig nämligen uppfatta att begreppet pk de senaste åren använts på ett sätt som aggressivt sänkt IQ hos alla Sveriges ungdomar. Vänligen klargör att så inte är fallet.
Citera
2014-04-01, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alberto-del-Rio
Du är ju dum i huvudet som tycker att det Hult gjorde var OK? Att direkt konfrontera Hult är det enda rätta. Idioter som spyr på internet ska bemötas.
Ett exempel är: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article18602579.ab . Idioter ska ha skit. Tycker han gjorde helt rätt.
Vad är det med människor som tror att de kan göra vad de vill på internet och sedan skrika på ttrandefrihet. Skulle dessa människor gå på stan och kalla folk det i ansiktet? Antagligen inte. De missbrukar anonymiteten och yttrandefriheten.

Dina spekulationer om tjejen blev våldtagen eller inte är så dumt att jag inte ens orkar.

Nej jag tycker inte att han ska hatas nu. Bästa hade varit om han blev dömd av en domstol och lagförd, men jag tycker att det är bra att han och alla andra näthatare ser att det inte är ett ok beteende.

Vad gjorde han för fel? Han tog del av information som han ansåg vara korrekt, blev förbannad för att enligt honom så ljög tjejen om att ha blivit våldtagen och han tyckte inte det var någonting man ska ljuga om, vilket han är ganska tydlig med.

Mina spekulationer är inte spekulationer, det är fakta, INGEN blev dömd i hennes våldtäktsfall, trots filmbevis och även hennes s.k "bästa vän" sa att det inte var sant som hon sa.

Jag har själv varit "näthatad" för saker jag gjort och haft aftonbladet knackandes på dörren, vet du vad jag gjorde då? Jag läste ingenting om det, höll inte till på sidor där det fanns diskutioner om det (Finns på flashback t.ex), inte fan la jag ut en video på youtube där jag förklarade min sida av myntet, jag lät folk säga vad fan dom ville, jag visste sanningen och resten sket jag i.

Svaga individer ska inte hålla sig på internet om dom inte kan tåla lite skit, det är min åsikt och den kan aschberg gärna få knacka på min dörr och fråga om jag står för.
Citera
2014-04-01, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PremiumBananas
förstår inte varför ÅSIKTSBROTT ska vara det enda legitima brott där man kan hänga ut folk. Visst har dom gjort fel, och i vissa fall brutit mot lagen, men varför i helvete hänger man inte ut folk som begått allvarligare brott, om man nu ska hänga ut folk alltså? (vilket man såklart inte ska) varför hänger dom inte ut våldtäktsmän, mördare, folk i organiserad brottslighet, folk som rånar äldre, folk som förgriper sig på barn osv...
Vilka är dom?

Om du menar journalistiken generellt så finns det ju hur många exempel som helst på när sexbrottslingar och personer i den organiserade brottsligheten hängts ut.

Det har inte hänt så många gånger att individer som ägnat sig åt näthat har hängts ut.
Citera
2014-04-02, 00:00
Medlem
Skulle vara en rolig shittwist om de totalvände och gick på kissie istället. Kan tänka mig att det finns en del som uppnår rekvisiten för olaga hot och förtal i hennes förflutna på internet!
Citera
2014-04-02, 00:12
Medlem
MKultra72s avatar
Fan vad ädelt att leta upp psykiskt instabila personer och driva dem till självmord (en hittils i ett annat program där han hängde ut kriminella personer).

Är det därför han kallar ett av sina bolag (han är iaf inblandad) för "Sepukku Media" - de som bl.a begärt ut kredituppgifter på kommentatörer.. Sepukku betyder självmord på japanska. Slump?

Är han bättre än "trollen" egentligen då? Jag tycker nog inte det, när man jobbar med media så tycker jag man ska ha ärligare och något ädlare intentioner än så. Dessutom ska polisen driva utredningar om brott, inte amatörer som gör det av politiska motiv eller för att man vill driva dessa instabila människor till självmord. Helt otroligt lågt av TV3 och Aschberg.
Citera
2014-04-02, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Fast nu tänkte jag inte på lappvideon

nvm tänkte inte på att hon var 15 då. Skicka för fan inget.
Ingen idé att whocoa mig vettu för jag tänker inte länka barnporr då det är förbjudet enligt flashbacks regler och den svenska lagen!!!

Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Men knasboll... Så den här hult utan fakta söker inte uppmärksamhet och pengar(Youtube)?

Lägg om pusslet.
Jag skrev ju aldrig något annat men tror knappast att hult får in 10.000kr på att göra ett par videos med sin webbkamera i pojkrummet
Senast redigerad av cramor 2014-04-02 kl. 00:17.
Citera
2014-04-02, 00:14
Medlem
HAHAHA! Så jävla tillfredsställande att se sådana här jävla odjur åka fast! Avpixlat-kräk ska smaka kuk. Kan verkligen känna flashbackrasisterna darra. Jävligt fegt att blurra ansiktet på kattan57. Det lilla kräket ville jag se hur hon såg ut!
Senast redigerad av PokusHokus 2014-04-02 kl. 00:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in