2014-04-01, 22:41
Medlem
I programmet säger de att vissa hemsidor är rasistiska. Är inte det en form av förtal? Är det åtalbart?

Det sägs också i programmet att "Det är bra för demokratin med debatt". Men det är ju precis den debatten som de försöker tysta.

Tyvärr gör många unga det misstaget att de kopplar samma sin frustration mot invandringen med våld. Det är korkat. Det är inte våld vi vill ha, utan mindre invandrare.

Jag personligen tycker det är enorm skillnad på att hata och vara arg på någon. Så att man tex skriver "hatar dig". Du är ful osv. Till en person. Och att hota med våld.

Dock ska man tänka på att det kan bli mobbing av bara lite "grova ord" om det görs i grupp. Och mobbing det gillar vi inte. Vi som gillar Sverige och det svenska.
Citera
2014-04-01, 22:43
Medlem
bullet^s avatar
Tycker det är lite dubbelmoral att Alexandra Nilsson är med och storgråter över hur jobbigt det är att bli hatad på internet, hon är ju en hater själv...

Rätt tragiskt att hon är 22 år ung men ser ut å vara en 35+ rökare med dålig hy :/
stackarn.
Citera
2014-04-01, 22:46
Medlem
Alvanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullet^
Tycker det är lite dubbelmoral att Alexandra Nilsson är med och storgråter över hur jobbigt det är att bli hatad på internet, hon är ju en hater själv...

Rätt tragiskt att hon är 22 år ung men ser ut å vara en 35+ rökare med dålig hy :/
stackarn.

Såg inte hela programmet men är det "Kissie" du menar? Bloggerskan med mer plast än en barbie?
Citera
2014-04-01, 22:46
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WardenMcClusky
I USA så hängde man ut torskar på 70-talet i privat radio. I fria samhällen så borde man få styra sina privata bolag så som man själv vill. Det HÄR är yttrandefrihet. Om du inte gillar det kan du och dina rasistslynor sticka till Ryssland.

Varför ska man inte få hänga ut andra människor såhär? Är du kommunist som vill bestämma vad som ska få sändas? Jävla judeäckel.
Haha, umad bro? Man kan väl tycka illa om saker utan att för den sakens skulle förespråka att staten ska förbjuda det, din hysteriska gnällbög. NKVD-jägarjuden Aschberg kan väl köra en förintelserevisionistisk tv-serie nästa gång, om han nu är en sån idealistisk yttrandefrihetskämpe utan svenskfientlig politisk åsiktsförföljaragenda.
Citat:
Ursprungligen postat av WardenMcClusky
Varför detta hat mot yttrandefriheten? Absolut yttrandefrihet eller ingen yttrandefrihet alls. Det är så det ligger till.
Varför krävs dom som har yttrat sig på tiotusentals kronor i böter eller hot om åtal då?
Senast redigerad av -Wasteland- 2014-04-01 kl. 22:49.
Citera
2014-04-01, 22:47
Medlem
Fil0sofias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishPsych0
Nej ok man märket ingen skillnad på en tjej som vill ha sex eller en tjej som blir våldtagen. Heter du möjligtvis Moa?
Man kan ju anta att en tjej som ser ut att njuta inte blir våldtagen. Man kan också anta att en tjej som skriker och gråter blir våldtagen. Sen kan man ju tänka steget längre också. Känner man rädsla för sitt liv under en våldtäkt kanske man "spelar med", det finns ju fall där tjejer känt sig tvungna att låtsas vara med på saker och ting för att inte bli ihjälslagna osv. Sen sker ju ca 80% av alla våldtäkter i Sverige "i hemmet" och där är det ju inte heller säkert att det är jättetydligt att det är en våldtäkt just för att offret känner gärningsmannen.

Jag har absolut ingen aning om ifall denna Moa blivit våldtagen eller inte, men jag tycker inte att man ska spekulera i det eller anklaga henne för att ljuga, även om hon så skrattar under våldtäkten. Folk skrattar ibland under begravningar också liksom..
Citera
2014-04-01, 22:49
Medlem
ruccolesss avatar
Blir lite fövånad över Elisabeth Höglund, läst hennes självbiografi där hon inte är nådig mot f.d kollegor,näthat i bokform. Nej fy vilket pinsamt program.
Och är det inte för mycket av Aschberg nu? Talang, Efterlyst och nu detta skitprogram
Citera
2014-04-01, 22:49
Awaiting Email Confirmation
Jag tyckte jag kände igen det med våldtäkten och lapparna (FB) Tjej våldtagen och filmad av 5st unga killar. . Men jag håller vad jag tror för mej själv, för jag vet inte och är inget troll
Citera
2014-04-01, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skibi
Det verkar som att flera här känner igen sig med de sk näthatarna.

Ja många bajsnödiga här!
Citera
2014-04-01, 22:51
Medlem
WardenMcCluskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Haha, umad bro? Man kan väl tycka illa om saker utan att för den sakens skulle förespråka att staten ska förbjuda det, din hysteriska gnällbög. NKVD-jägarjuden Aschberg kan väl köra en förintelserevisionistisk tv-serie nästa gång, om han nu är en sån idealistisk yttrandefrihetskämpe utan svenskfientlig politisk åsiktsförföljaragenda.

Var har jag hävdat att Aschberg är en idealistisk yttrandefrihetskämpe? Jag tycker bara det är bra att vi börjar alltmer tillåta sådana här uthängningar i media, att begränsa det vore sorgligt och totalitärt.

Då jag är en vän av yttrandefriheten så borde detta tillåtas ännu mer. Din analogi med DDR är ju värdelös då yttrandefriheten där var extremt mycket mer begränsad än vad den är nu i Sverige.

Citat:
Varför krävs dom som har yttrat sig på tiotusentals kronor i böter eller hot om åtal då?

Det är inget argument mot absolut yttrandefrihet, vad vill säga?
Citera
Medlem
Kom att tänka på denna låt http://m.youtube.com/watch?v=ZoY2mkIoLrE
Citera
Medlem
bullet^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alvana
Såg inte hela programmet men är det "Kissie" du menar? Bloggerskan med mer plast än en barbie?

Ja precis, hon är med i avsnitt #2
Citera
2014-04-01, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alvana
Hon är med i en pre-view på slutet av första programmet. Finns mycket tveksamma inlägg i det här programmet. Men jag förstår varför det såg ut som det gjorde; det är ju trots allt Mikael Ekman som står som producent för programmet, samme producent som valde att mörka alla brott i Efterlyst som var begångna av invandrare - där han också var producent.

Har TV3 fått Ashberg-feber nu eller varför får han synas i tre olika program samtidigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in