2014-04-01, 22:21
Medlem
Alvanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Hade de bokat tid och i god tid innan förklarat exakt vad de kommer ta upp, så hade det nog låtit ganska annorlunda. Men då hade det ju inte blivit ett lika spännande TV-program, så klart.

Jag tror inte de hade vart med alls om det avtalats tid. Sin åsikt skall man väl kunna stå för i ur och skur?
Citera
2014-04-01, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Kan inte begripa hur folk kan ta åt sig av vad en jävla åsna på nätet säger

För dom förväntar sig att få ryggdunkar och att folk ska tycka synd om en.

Sen när någon inte gör det blir det helt plötsligt ett uppvaknande att "Oj! Han håller ju inte med mig trots att alla andra gör det, varför då?"

och sen var han en "näthatare" som för övrigt är den sämsta och löjligaste termen jag någonsin hört.

Hoppas Aschberg och hela hans kameracrew brinner i helvetet.
Citera
2014-04-01, 22:22
Medlem
SwedishPsych0s avatar
Har sökt runt lite nu om denna Moa grutzelius och kan konstatera att hon INTE blev våldtagen, hon är bara en smutsig slampa som vill ha uppmärksamhet, är det någon som ska bli uthängd så är det hon. Kan inte länka för sitter på mobil.
Citera
2014-04-01, 22:22
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Kan inte begripa hur folk kan ta åt sig av vad en jävla åsna på nätet säger

Haha ironi eller?
Citera
2014-04-01, 22:23
Medlem
usmccs avatar
Seriös fråga... Är de bara "hat" mot invandrare, feminister, antivita, judar, muslimer m.fl. som kommer tas upp?

De som hatar mot svenskar och sverigedemokrater är inte värda att belysa? Exempelvis de som hotar folkvalda politiker?

Alla som inte följer systemet ska granskas.
Citera
2014-04-01, 22:24
Medlem
Alvanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishPsych0
Har sökt runt lite nu om denna Moa grutzelius och kan konstatera att hon INTE blev våldtagen, hon är bara en smutsig slampa som vill ha uppmärksamhet, är det någon som ska bli uthängd så är det hon. Kan inte länka för sitter på mobil.

OMG!! Var du där?!?! Konstigt att polisen inte ville förhöra dig då.
Citera
Medlem
pohjoisestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Kommer det helt plötsligt fram en passivt aggressiv Robert Aschberg med ett kamerateam fram på stan och ställer en mot väggen helt oförberedd, så är det inte konstigt att man blir skrämd och inte kommer på så mycket att göra, annat än att man bara vill därifrån. Och då kanske man heller inte kommer på så mycket att säga.

Hade de bokat tid och i god tid innan förklarat exakt vad de kommer ta upp, så hade det nog låtit ganska annorlunda. Men då hade det ju inte blivit ett lika spännande TV-program, så klart.

Jo faktiskt, det har du rätt i, det är en jävla skillnad att ta det över en kopp kaffe hemma och att bli påhoppad av ett helt tv-team på stan, men nånstans vill jag ändå hoppas att dom tar sig samman och inser att dom måste våga stå för sin sak. Jag må vara dum i huvudet men jag hade sagt åt aschberg att han är en idiot iallafall.
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usmcc
Seriös fråga... Är de bara "hat" mot invandrare, feminister, antivita, judar, muslimer m.fl. som kommer tas upp?

De som hatar mot svenskar och sverigedemokrater är inte värda att belysa? Exempelvis de som hotar folkvalda politiker?

Japp du har fattat. Kanske några sexköpare dyker upp med men de har väl egna program.
Citera
2014-04-01, 22:25
Medlem
Sprejburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sectarius
Programmet var precis som jag väntade mig att det skulle vara. Robert Aschberg säger alltid det självklara och framställer sig som en hjälte som gör mänskligheten en tjänst. Men skrapar man lite på ytan så döljer sig verkligheten. Trolljägarna kommer selektivt ta fram det näthatet som riktar sig mot invandrare, muslimer, feminister, judar och det som följer PK-maffians agenda. Det mest ironiska i första programmet var att det näthatet Kawa Zolfagary utsattes för togs upp. Vita kränkta män var ju verkligen en svenskfientlig plattform där kommunister och feminister kunde sprida sitt hat på nätet. Man la ofta ut bilder på riktiga personer och t.ex Pär Ström la ner sin kritiska journalistik mot feminismen p.g.a. hot. Kommer programmet ta upp näthat som drabbar sverigedemokrater? Kommer programmet ta upp hatkommentarer från invandrare riktade mot svenskar? Jag tror endast ett fåtal exempel kommer tas upp just för att programmet ska verka "objektivt", sen kommer resten av exemplen vara just från "nazister", "rasister" och kvinnohatare mm...

Det är också kusligt hur agenda-styrd Robert Aschberg är. Han framställer det verkligen som att näthatet kommer upphöra iom detta program, men både han och folk med lite substans bakom pannloben förstår vad exakt följden blir av detta. Näthataren Hult som togs upp som första exemplet har nu blivit mål för just massivt näthat, och det är förmodligen precis det som är tanken. Näthatet kan alltså fungera som ett utmärkt vapen för att skrämma folk till tystnad, varför inte styra näthatet dit man vill?

Det finns också ett större sammanhang i detta och det rör t.ex. folk som verkligen riskerar livet i Sverige p.g.a. vad de yttrat i konst och åsikter. Lars Vilks har ett pris på sitt huvud och hans föreläsningar har blivit angripna flera gånger. Jimmie Åkesson blir öppet hatat av flera kända artister utan att rättsväsendet eller någon kritisk journalistik har gjort något åt saken. Det här är precis exemplet på kulturmarxismens sanna innebörd: Du får tycka, tänka och yttra vad du vill, såvida du tycker som systemet.

Ett alldeles utmärkt inlägg och en klockren analys!

Det är fullt okej att hata i Sverige, förutsatt hatet är accepterat av etablissemanget.

I nästa program verkar även radikalfeministen Hysterisk Kvitta (Sinoes) på Twitter få gråta ut. Ironiskt med tanke på hur mycket näthat den kvinnan själv bedriver.
Citera
2014-04-01, 22:26
Medlem
Klosss avatar
Elisabeth Höglund har bland annat skrivit om hur medier och journalister har rapporterat alldeles för okritisk om de sk. "apatiska flyktingbarnen" och även väldigt ensidigt om "klimathotet". Gällande de "apatiska" tog hon närmast en unik position i media då hon kritiserade sanningshalten i de berättelser som okritiskt återgavs av media. För detta fick hon utstå väldigt mycket kritik och hat från vänsterhåll. Sannolikt är det detta hon menar när hon typ sa att "hon fått sota för att hon gått emot den likriktning som gäller bland landets journalister" >(ungefärligt citat men med den innebörden). Naturligtvis var det inget Robban ville visa upp på utan valde istället att konfrontera någon som näthatat henne från typ "sverigevänligt" håll. Go figure...
Senast redigerad av Kloss 2014-04-01 kl. 22:29.
Citera
2014-04-01, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
Stora ord från en åldringsrånare.
Var det din mamma jag råna?
Citera
2014-04-01, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usmcc

vad hade du förväntat dig av bolsjevikaren aschberg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in